דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אודי A5 ספורטבק החדשה 2010

Getting your Trinity Audio player ready...

כאשר נחשפה לראשונה אודי A5, היא יועדה על ידי היצרן הגרמני להיות גרסת קופה של אודי A4. לא פלא, עם כך, שכאשר הציגה אודי גרסת 5 דלתות ל-A5, לא מעט גבות התרוממו בעולם הרכב. אלא שלטענת אודי, הגרסה החדשה - הלא היא אודי A5 ספורטבק - תציע ערך מוסף ביחס ל-A4, בדמות עיצוב קופה מוחצן, ובלי לוותר על השימושיות של ה-A4.


במבט חיצוני, מקבלת ה-A5 ספורטבק גג משתפל ומוארך, אשר נועד ליצור את אשליית הקופה המדוברת, יחד עם ניפוחי מרכב מאחור ומהצדדים. לבד מזאת, קשה לטעות: זו אודי. ניתן למצוא כאן את הגריל האופייני והשימוש הנרחב בפנסי LED. באודי מספרים כי הגג של ה-A5 ספורטבק נמוך בכ-36 מילימטרים מאחותה לפלטפורמה, ה-A4, וכי בסיס הגלגלים ארוך ב-6 ס"מ מהאחות הסטנדרטית. כמו כן, A5 ספורטבק יורשת את החלונות חסרי המסגרת ומנגנון האיטום המתוחכם מה-A5 הרגילה לטובת האווירה הספורטיבית.

כמקובל במכוניות קופה-4-דלתות, האודי החדשה מציעה ארבעה מושבים, ולא חמישה. המושב החמישי משמש במקום זאת כמשענת עבור שני הנוסעים הנותרים, ובשאר תא הנוסעים - העסקים כרגיל. תא הנוסעים המוכר מאודי A4 (ו-A5) מלווה אותנו גם כאן, כאשר אודי מבטיחים - ומקיימים - איכות חומרים גבוהה במיוחד. בתחום הגאדג'טים, תוצע כרגיל מערכת הפיקוד והמולטימדיה המרכזית של אודי, MMI, ומגוון אופציות שונות - החל מריפודי עור וכלה במערכת ניווט ומערכת שמע משודרגת. למתעניינים, נספר כי תודות לשימוש בתצורת 5 דלתות (פתיחה מלאה של דלת תא המטען יחד עם החלון האחורי) מציעה הספורטבק 480 ליטרים של נפח תא מטען, נפח כמעט זהה לזה של אודי A4 אוואנט, הגם שנוח פחות לשימוש. קיפול המושבים האחוריים יניב נפח של כ-980 ליטרים.

את מכלולי ההנעה יורשת אודי A5 ספורטבק מאחיותיה לקונצרן, ובראשית השיווק - שיחל בספטמבר 2009 באירופה - יוצעו 3 גרסאות בנזין ו-3 גרסאות דיזל. בהמשך, כך אודי, יתווספו להיצע עוד 3 מנועים שונים וגם גרסה מוזלת. מנועי הבנזין כוללים שתי גרסאות של מנוע ה-2.0 ליטרים (TSI) המוכר של פולקסווגן, הנעזר במגדש טורבו ומפיק 180 כוחות סוס בגרסה הבסיסית, ו-211 כוחות סוס בגרסה החזקה יותר. נציין כי מנועי הבנזין יוצעו לראשונה עם מערכת עצור-סע סטנדרטית לטובת חסכון בדלק. למי שמחפש ביצועים גבוהים יותר, תציע אודי גם כאן את מנוע ה-V6 בנפח 3.2 ליטרים, המפיק 265 כוחות סוס.

לאור חיבת השוק האירופאי למנועי הדיזל, לא הזניחו באודי את גרסאות לוגמות הסולר, וגם כאן יוצעו 3 גרסאות מנוע שונות. הגרסה הבסיסית נעזרת במנוע ה-TDI של קונצרן פולקסווגן (שעבר לאחרונה חידוש וזכה להזרקה בטכנולוגיית מסילה ישירה), בנפח 2.0 ליטרים והספק מירבי של 170 כוחות סוס. באודי מספרים על צריכת דלק חסכונית במיוחד של 19.2 ק"מ לליטר. הגרסה השנייה תציע מנוע בנפח 2.7 ליטרים, המפיק 190 כוחות סוס, בעוד הגרסה הבכירה תעזר במנוע 3.0 ליטרים המפיק 240 כוחות סוס.


שתי גרסאות הבנזין החזקות יותר (ה-TSI הבכירה עם 211 כוחות סוס וגרסת ה-V6) יזכו גם למערכת הנעה כפולה קבועה, הלא היא קוואטרו המוכרת של אודי. גרסאות ההנעה הקדמית יוצעו עם דיפרנציאל קדמי ננעל, לטובת הקטנת תת ההיגוי ושיפור ההיגוי. שני המנועים העוצמתיים ביותר, ה-3.0 ליטר דיזל וה-3.2 ליטר בנזין, יוצעו גם עם הדיפרנציאל אחורי ננעל לטובת שיפור ההתנהגות. תיבות ההילוכים בהיצע יהוו שילוב של תיבות ידניות בגרסאות הכניסה, תיבת מולטיטרוניק רציפה ותיבת S-Tronic אוטומטית כפולת-מצמדים בעלת 7 יחסי העברה.

ומה איתנו? מיבואן אודי, פולקסווגן, סיאט וסקודה לישראל - צ'מפיון מוטורס - נמסר כי אודי A5 ספורטבק תגיע לארץ הקודש במהלך חודש נובמבר הקרוב, כאשר השיווק באירופה מתחיל חודשיים לפני. הגרסה הרלוונטית לנו היא בעלת מנוע בנזין בנפח 3.2 ליטרים, המשודכת לתיבת ה-S-Tronic המדוברת. הגרסה האמורה מסיימת את המיאוץ מ-0 ל-100 קמ"ש ב-6.6 שניות ותגיע למהירות מירבית של 250 קמ"ש. גרסה זו פולטת 216 גרם CO2 לק"מ, ויחד עם צריכת דלק של 10.75 ק"מ לליטר תשובץ בדרגת הזיהום 14. על מחיר ורמות גימור מוקדם לדבר.

לדגמי אודי בישראל - אודי

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

פורסם לראשונה ב- 20.07.09

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה