איגוד הבטיחות האירופי EuroNCAP צפוי לפרסם רק מחר את התוצאות המלאות של סבב מבחני הריסוק הנוכחי, אך הודעה מקדימה כבר יצאה ובה עיקרי המסקנות: צמד רכבי הפנאי החשמליים של קונצרן פולקסווגן זוכה בציון המירבי, אך הקטנות של דאצ'יה מאכזבות ומסתפקות בשני כוכבים בלבד.
באיגוד הבטיחות מדגישים כי המערכת של הקונצרן לתקשורת עם רכבים אחרים והעברת אזהרות מפני סכנה (Local Hazard Warning), מערכת שזכתה בעבר ב"עיטור הבטיחות המתקדם" על ידי ה- EuroNCAP, זמינה רק בפולקסווגן אך לא בסקודה אניאק.
(1).jpg)
בדאצ'יה יכולים להיות מרוצים פחות, עם ציון של 2 כוכבים בלבד שהשיגו דגמי הסנדרו סטפווי והלוגאן החדשים. מדובר בדור שלישי למשפחת דגמי הסופר-מיני של מותג הלואו-קוסט הרומני, שנחשף לפני כחצי שנה וצפוי להגיע ארצה בחודשים הקרובים. באופן מפתיע, הסנדרו עצמה לא נבחנה, אלא רק גרסת הפנאי שלה (סנדרו סטפווי) והגרסה המשפחתית (לוגאן).
(1).jpg)
דגמי הסנדרו מצוידים אמנם במערכת בלימת חירום אוטונומית - שבקרוב צפויה להפוך למערכת חובה ברכבים חדשים - אך באיגוד הבטיחות מציינים כי הציון הנמוך נרשם עקב העובדה שמדובר במערכת בסיסית המבוססת רדאר בלבד, ללא מצלמה, כך שהיא לא מסוגלת לזהות הולכי רגל או רוכבי דו גלגלי. בנוסף, לא מוצעת ברכב מערכת לבקרת סטיה מנתיב.
עם זאת, ב-EuroNCAP מציינים כי תוצאות מבחן הריסוק עצמו מתקבלות על הדעת, והיו מזכות את הדגמים בציון של 4 כוכבים לולא החסרונות בתחום מערכות הבטיחות.
פורסם לראשונה ב- 13.04.21
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות