דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אחרי פורשה, למבורגיני ופרארי, גם מקלארן נכנעת לטרנד

Getting your Trinity Audio player ready...

15 שנים לאחר שהפכה מחברת פיתוח ומחקר וקבוצת פורמולה 1, גם ליצרנית מכוניות-על, מתכננת מקלארן להציג גם רכב פנאי. בדיוק כפי שעשו בעבר - למגינת ליבם הברורה של אוהדי המותגים - פורשה, למבורגיני, אסטון מרטין ואפילו פרארי. ולמעט האחרונה, בהצלחה שיווקית אדירה כמובן.

"פרויקט P47" הוא שם הקוד לרכב הפנאי הראשון של מקלארן, שצפוי להיחשף בתוך פחות משלוש שנים. עם הנעה היברידית הכוללת מנוע V8 בנזין וסיוע חשמלי, אך ללא אפשרות לטעינה ממקור חיצוני. הוא צפוי להתבסס על פלטפורמה חדשה שתפתח מקלארן עם מנוע שממוקם מלפנים, בשונה מתצורה מרכזית בכל מכוניות הספורט שייצרה עד כה. הוא גם יהיה דגם ראשון שלה עם הנעה כפולה לכל הגלגלים, בעיקר כדי להתמודד עם תנאי אקלים חורפי.

ה"אוטומוטיב ניוז" מדווח כי הדגם החדש יציע חמישה מושבים ומרכב חמש דלתות שיעוצב בהשראת פורשה קאיין קופה, עם חלק אחורי משתפל כלפי מטה. הוא יהיה דגם ראשון של מקלארן בסדרת מכוניות "שימושיות" וצפוי לבשר על עידן חדש ביצרנית, שיכלול השקת לפחות דגם אחד בכל שנה עד 2028, במטרה לסייע לה להגדיל את היקפי המכירות בדומה למתחרות.

לצד רכב הפנאי, מקלארן צפויה להשיק בשנתיים הקרובות גם מכונית קופה דו-מושבית עם מנוע מרכזי. דגם זה, שמפותח תחת שם הקוד P34, יצויד בהנעה היברידית עם מנוע V6 בנזין וקרוב ל-800 כ"ס. בערך באותו זמן, ה-750S הוותיקה, למעשה מתיחת פנים ל-720S מ-2017, צפויה לקבל גרסת קצה עם הספק בסביבות ה-800 כ"ס, לפני החלפתה בדור חדש לחלוטין ב-2028.

ה-GT הוותיקה (מכונה GTS לאחר מתיחת הפנים) שניסתה ללא הצלחה להיות אלטרנטיבה לדגמי גראן-טורינג, תוחלף כנראה בדור חדש במהלך 2027.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צריכים ייעוץ? חזור למעלה