דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מורשת העבר והנעה מתקדמת ל-MG - מפלצת מהירות חשמלית

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • הסינית MG מציגה אב-טיפוס למכונית על חשמלית
  • עם המון כוח וזינוק ל-100 קמ"ש בפחות מ-2 שניות
  • הבלימה תתבצע גם באמצעות צמד מצנחים

בחזרה לשורשים: MG חושפת את ה-EXE181, קונספט ייחודי לחשמלית שמוצגת רשמית בתערוכת בייג'ינג. אב הטיפוס שנחשף כחלק מחגיגות 100 שנים למותג הבריטי במקור, הוא הומאז' ל-EX181, מכונית קונספט שהוצגה לראשונה לפני כמעט שבעה עשורים (1957) וקבעה שיא מהירות של 410 קמ"ש במישורי המלח המפורסמים של בונוויל, יוטה, ארה"ב.

ה-EX181 המקורית צוידה במנוע 1.5 ליטר צנוע שהגיע מה-MGA, עם מגדש-על שהעלה את ההספק ל-300 כ"ס. המהירות הסנסציונית לאותה תקופה הושגה בעיקר הודות למקדם גרר יוצא דופן של 0.12, נמוך משמעותית מאבות טיפוס מודרניים כמו פולקסווגן XL1 (עם 0.19) או מרצדס EQXX (עם 0.17).

נהג המרוצים האמריקאי פיל היל שאחראי על קביעת השיא, אמר לאחר מכן כי אותו מקדם גרר נמוך גרם לכך שהיא כמעט ולא האטה גם לאחר שעזב את המצערת.

ביצועי על: הקונספט העדכני שומר על תצורה דומה למקור, עם נהג כמעט-שוכב במרכז. המרכב מזכיר כנף מטוס עם חלק אחורי ארוך במיוחד, מיצוב נמוך של חופת תא הנהג וכונסי אוויר גדולים מלפנים המסייעים להזרמת אוויר יעילה מתחת לרצפה וכיסויים ייעודיים לחישוקים להפחתת מערבולות.

MG לא פרסמה נתונים אודות מערכת ההנעה, אך היא תהיה כפולה באמצעות מנוע לכל גלגל והכוונת מומנט לפנים-אחור וימין-שמאל. הזינוק ל-100 קמ"ש יסתיים תוך 1.9 שניות, בדומה לחשמליות-על כמו רימאק נבארה ולוטוס אויג'ה. כמו במכוניות ייעודיות למרוצי דראג (תאוצה), גם כאן יש צמד מצנחים נפתחים המשמשים כמעצורי אוויר.

מה אנחנו חושבים: הבעלות הסינית עשתה פלאים למותג הבריטי והביאה אותו מסף פשיטת רגל לסיפור הצלחה מסחרר, עם היצע דגמים חשמליים בקטגוריות ליבה שזוכים לפופולריות גדולה בכל מדינה בה הם משווקים. למעשה MG מייצגת היטב את המהפך שעברה תעשיית הרכב הסינית, מכזו שמייצרת חיקויים זולים לתוצרת המערב, לאחת שמאיימת על ההגמוניה של יצרניות הרכב הוותיקות.

ועכשיו נדמה שהסינים מרגישים בטוחים מספיק כדי לנגן גם על רגשות נוסטלגיים ממקורות המותג, באופן שמעורר את בלוטות החשק. למשל עם הסייברסטר שקורצת לדגמי רודסטר ייחודיים של MG משנות ה-60 וה-70 של האלף הקודם, או ה-EX4 שהוצגה בפסטיבל המהירות של גודווד כהומאז' למטרו 6R4 מאליפות הראלי של שנות השמונים. עם ה-EXE181 נראה ש-MG מכוונת גבוה לא רק מסחרית, אלא מעוניינת לבנות מחדש גם היסטוריה בת זמננו, המבוססת על הישגי עבר. אנחנו לגמרי בעד.

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה