תחילת מגמה של חזרה לבנזין? סקר שנערך ופורסם על-ידי מגזין אוטומוביל ווכה, מצא כי רוכשי רכב בגרמניה הביעו פחות רצון לרכוש רכב חשמלי ויותר לרכוש מכוניות בנזין והיברידיות נטענות, מאשר בשנה שעברה.

הסקר, שכלל 1,000 משתתפים ונערך על-ידי חברת הייעוץ סיימון-קוכר, מצא כי הירידה בפתיחות כלפי הטכנולוגיה החדשה קיימת לא רק בקרב מבוגרים שהורגלו כל חייהם למנועי בעירה פנימית, אלא גם בקרב צעירים מדור Z (מי שנולד אחרי שנת 2000). רק 52% מאלו השיבו שהם שוקלים לקנות רכב חשמלי, ירידה של 9% ממשתתפי הסקר אשתקד.
מדובר בנתון נמוך מהממוצע של 54% בקרב כלל הנשאלים; המיליניאלים (ילידי שנות ה-80 וה-90 של המאה הקודמת) היו הנלהבים ביותר לגבי חשמליות (56%), בעוד רק 49% מדור ה-X (ילידי שנות ה-60 וה-70) שוקלים לרכוש רכב חשמלי, ירידה בהשוואה לאשתקד של בין 10-8 אחוזים. דור הבייבי בומרז (אלו שנולדו אחרי מלחמת העולם השנייה), שלא במפתיע, הביעו הכי פחות עניין ברכישת חשמליות: רק 36%.
"יצרניות הרכב צריכות לפנות בצורה מדויקת יותר לשווקים ואזורים שונים ולדרישות שלהם. זה אומר מכוניות חדשות או קיימות עם מחיר נמוך יותר", כך מסבירים בחברת הייעוץ. לטענתם, מתוצאות הסקר עולה כי ההיצע הקיים של חשמליות יקר מדי וסובל מירידת ערך גבוהה מדי, שמקשה במיוחד על צעירים לרכוש אותו. בחברה סבורים שפתרון חלקי לפחות לבעיה יהיה אם יצרניות יציעו אחריות ארוכה יותר ויציעו תמחור שקוף והוגן לגבי עלויות האחזקה.

מהסקר עולה כי מכוניות בנזין נותרו פופולאריות בקרב דור Z. כמעט שני שליש מהנשאלים (65%) הביעו רצון לרכוש מכונית בנזין, עלייה של שני אחוזים. מכוניות היברידיות נטענות זכו אף הן לעלייה דומה (ל-51%).
בעוד רוכשים צעירים לרוב נחשבים ללא מקובעים מבחינת סוג הרכב שהם מעוניינים לרכוש, בחברת המחקר מזהירים כי יצרניות הרכב לא מוכנות לפנייה לדור הצעיר – מבחינת היצע הדגמים או שיטת המכירות. בין היתר, בחברה מייעצים ליצרניות לפנות יותר לקהלים המחפשים את המכונית שלהם באינטרנט ובאמצעות מנועי חיפוש AI (בינה מלאכותית) ולהציע דגמים נגישים יותר, כלומר קטנים וזולים יותר.
"צעירים משתמשים ב-AI כדי להשוות בין מוצרים כמו מימון וביטוח. ליצרניות רבות יש דרך ארוכה עד שהן יציעו פתרונות טכנולוגיים שמתאימים לחוויית הקנייה המצופה", מסביר מרטין גרינג, שותף בכיר בסיימון-קוכר.
הכתבה בשיתוף The Wheel Network