דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

חוזרים לבנזין? צעירים מאבדים עניין בחשמליות

Getting your Trinity Audio player ready...

תחילת מגמה של חזרה לבנזין? סקר שנערך ופורסם על-ידי מגזין אוטומוביל ווכה, מצא כי רוכשי רכב בגרמניה הביעו פחות רצון לרכוש רכב חשמלי ויותר לרכוש מכוניות בנזין והיברידיות נטענות, מאשר בשנה שעברה.

הסקר, שכלל 1,000 משתתפים ונערך על-ידי חברת הייעוץ סיימון-קוכר, מצא כי הירידה בפתיחות כלפי הטכנולוגיה החדשה קיימת לא רק בקרב מבוגרים שהורגלו כל חייהם למנועי בעירה פנימית, אלא גם בקרב צעירים מדור Z (מי שנולד אחרי שנת 2000). רק 52% מאלו השיבו שהם שוקלים לקנות רכב חשמלי, ירידה של 9% ממשתתפי הסקר אשתקד.

מדובר בנתון נמוך מהממוצע של 54% בקרב כלל הנשאלים; המיליניאלים (ילידי שנות ה-80 וה-90 של המאה הקודמת) היו הנלהבים ביותר לגבי חשמליות (56%), בעוד רק 49% מדור ה-X (ילידי שנות ה-60 וה-70)  שוקלים לרכוש רכב חשמלי, ירידה בהשוואה לאשתקד של בין 10-8 אחוזים. דור הבייבי בומרז (אלו שנולדו אחרי מלחמת העולם השנייה), שלא במפתיע, הביעו הכי פחות עניין ברכישת חשמליות: רק 36%.

"יצרניות הרכב צריכות לפנות בצורה מדויקת יותר לשווקים ואזורים שונים ולדרישות שלהם. זה אומר מכוניות חדשות או קיימות עם מחיר נמוך יותר", כך מסבירים בחברת הייעוץ. לטענתם, מתוצאות הסקר עולה כי ההיצע הקיים של חשמליות יקר מדי וסובל מירידת ערך גבוהה מדי, שמקשה במיוחד על צעירים לרכוש אותו. בחברה סבורים שפתרון חלקי לפחות לבעיה יהיה אם יצרניות יציעו אחריות ארוכה יותר ויציעו תמחור שקוף והוגן לגבי עלויות האחזקה.

פורד מוסטנג מאך-E

מהסקר עולה כי מכוניות בנזין נותרו פופולאריות בקרב דור Z. כמעט שני שליש מהנשאלים (65%) הביעו רצון לרכוש מכונית בנזין, עלייה של שני אחוזים. מכוניות היברידיות נטענות זכו אף הן לעלייה דומה (ל-51%).

בעוד רוכשים צעירים לרוב נחשבים ללא מקובעים מבחינת סוג הרכב שהם מעוניינים לרכוש, בחברת המחקר מזהירים כי יצרניות הרכב לא מוכנות לפנייה לדור הצעיר – מבחינת היצע הדגמים או שיטת המכירות. בין היתר, בחברה מייעצים ליצרניות לפנות יותר לקהלים המחפשים את המכונית שלהם באינטרנט ובאמצעות מנועי חיפוש AI (בינה מלאכותית) ולהציע דגמים נגישים יותר, כלומר קטנים וזולים יותר.

"צעירים משתמשים ב-AI כדי להשוות בין מוצרים כמו מימון וביטוח. ליצרניות רבות יש דרך ארוכה עד שהן יציעו פתרונות טכנולוגיים שמתאימים לחוויית הקנייה המצופה", מסביר מרטין גרינג, שותף בכיר בסיימון-קוכר.

הכתבה בשיתוף The Wheel Network

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 80 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

  • 1. חוזרים לבנזין? צעירים מאבדים עניין בחשמליות 
    DANY_FROM_ISRAEL, 14-08-2025

    הכתבה לא נכונה, גם יותר מבוגרים לא אוהבים חשמליות.
    בעיקר בצפון אמריקה, למשל דני מטורונטו.
    רק בנזין בלי חשמל

    סגור תגובה

  • 2. הצעירים הם מצטערים (לת)
    מאור, 14-08-2025

  • 3. מה פלא? זה ברור 
    האמת, 14-08-2025

    הטענה של סוללה נמשכת 8-10 שעות, מי רוצה להיכנס לזה בכלל? כל עוד שאין הטענה מלאה של הסוללה ב - 5 דקות, אל תפנו אלי.
    מי רוצה לחיות בפחד, יש לי סוללה, אין לי, אני אתקע, איפה אני אטעין ועוד.
    כמו כן, המדינה רוצה שינוי ולשמור על הסביבה? שתממן התקנת מטענים חשמליים בכל מקום ותקבע מחיר שחשמלאים יכולים לגבות על התקנת מטען בבית / בחניה.
    חשמלאי ביקש ממני 6,000 ש"ח להוריד כבל מסכן מקומה 3 לחניה, כבל שעולה לו 300 ש"ח. תדאגו שלא יהיו מחירים הזויים ושיהיה פיקוח על מחירי ההתקנות, אחר כך תצפו לרכישה מוגברת של רכבי חשמל.

    סגור תגובה

  • 4. אין פלא 
    פול, 14-08-2025

    בארהב יש מגרשי מכוניות של אלפי מכוניות חשמליות שתקועות אצל הסוכנויות ואין קונה. החשמליות במחיר מטורף של 50 אלף דולר ויותר, סובלות מירידת ערך גדולה ומהירה, ומתקלקלות מהר בגלל עומס מערכות אלקטרוניות שלא ברור מי צריך אותם בשביל ליסוע לעבודה או לסופר. תיקונים לא תמיד מכוסים ע"י האותיות הקטנות, ולקונים נמאס שכל תיקון הוא באלפי דולר. תוסיפו את העובדה שחסרות עמדות טעינה, ויחד זה ממש לא לחשמליות.

    סגור תגובה

  • 5. זה רק עניין של מספר עמדות וקצבי טעינה 
    סמפור, 14-08-2025

    גם צורת התשלום מעיקה. אם הייתי מגיע לתחנת דלק, תמיד היתה עמדה פנויה תקינה, שאני יכול להעביר כרטיס אשראי לתקוע את הפלאג ולעוף משם תוך 10 דקות, הכל היה טוב. במדינות גדולות כמו גרמניה המרחקים בין הערים מחייבות תשתיות כאלה, שכיום יש רק לטסלה וגם לא מספיק טובות.

    סגור תגובה

  • 6. הבעיה עם חשמלית, שאם רוצים לסגור עניין עם צינור מהאגזוז, אי אפשר (לת)
    בדקתי בשביל חמותי, 14-08-2025

  • 7. ברור, הציבור הרחב לא רוצה מכונית חשמלית 
    יהוכפץ, 14-08-2025

    אם הציבור הרחב היה רוצה מכוניות חשמליות לא היה צריך לתת עליהן הנחה כל כך עמוקה במיסים.
    אם לדעת הציבור מכוניות חשמליות עדיפות האנשים היו קונים אותן גם בלי הנחה.

    יש מיעוט שמעדיף חשמליות מכל מיני סיבות,
    למשל מוצר נישה, לפיצרייה הקרובה לבית שלי יש 4 חשמליות קטנות כרכב חלוקה.
    יש משוגעים לדבר,

    אבל רוב הציבור לא רוצה מכוניות חשמליות, ואלו שרצו כבר קנו אז ברור שתהיה ירידה.

    וזה לא משנה מה הגיל של הרוכשים

    סגור תגובה

  • 8. ל3 
    חיים , 14-08-2025

    טעינה לא נמשכת 8 שעות גם במטען ביתי
    אין לך מושג איך צריך להשתמש ברכב חשמלי
    בנאדם שיש לו עמדת טעינה בבית יכול לחבר למטען כל יום ככה שיש לו תמיד טעינה ברכב
    ובעמדות ציבוריות בחצי שעה טעינה אתה יכול להגיע לכל מקום בארץ
    תקפיד לא להגיע ל20% טעינה והכל טוב
    אין שום חרדת טעינה שלא יבלבלו ת׳שכל
    וה6000₪ התקנה של עמדת טעינה בבית אתה מוציא אותם תוך 4 או 5 חודשים בדלק

    סגור תגובה

  • 9. הצעירים דווקא התלהבו 
    חשמלית ושמה תשוקה, 14-08-2025

    עד שהם פגשו את המחיר.... של הרכב, של עמדת הטעינה ושל הביטוח.... הוריד להם את החשק לגמרי.
    שוק החשמליות מאיים על שוק רכבי הבנזין, אז חברות שמשווקות בעיקר בנזין מממנות מחקרים וכתבות מסוג זה.
    מי שנוהג ברכב חשמלי, לעולם לא יחזור לבנזין.....באחריות.

    סגור תגובה

  • 10. תשתית טעינה + בעיה כספית 
    יותם (מהנדס חשמל), 14-08-2025

    נו זה ברור:
    א. 'קורעים' את בעלי הרכב החשמלי גם במחיר הרכב, גם במחירי הביטוח וגם במחיר הטסט.
    ב. כל שני וחמישי יוצא דגם חדש, מה שאומר שאין שמירה על המחיר. רכב חשמלי יד שנייה, פשוט אינו מכיר.
    ג. אין איפה לטעון. חסרים מטענים מהירים ובבית לוקח לילה שלם לטעון.

    אלו בעיות שקשה להאשים צעירים שלא רוצים לרכוש רכב חשמלי בגללן. אבל אני בכל זאת מרוצה מהאטו-3 שלי, למרות שמאז שקניתי אותה היא כבר איבדה את מעמד הבכורה ועכשיו נחשבת לסתם זבל סיני יד שנייה.. עדיין, נסיעה חלקה לגמרי, אין רעש מהמנוע. תאוצה מדהימה יחסית לרכב בנזין (כמובן שלא יחסית לרכבים חשמליים חדשים יותר). כמובן שגם לזה צריך להוסיף את הבלימה הרגנרטיבית מה שאומר שנסיעה בעיר מאוד חסכונית.

    בקיצור, אין על רכב חשמלי. נכון, זה ממש לא כלכלי, החיסכון בזה שלא צריך דלק, לא מצדיק את הטסט והביטוח ובטח שלא מצדיק את ירידת הערך הקטסטרופלית של רכב חשמלי. חוץ מזה לוקח לילה שלם לטעון ואין תשתית לטעינה מהירה. הכל נכון. אבל זאת חווית נהיגה אחרת. אני לא מכיר אדם אחד שיש לו רכב חשמלי ושמוכן לחזור לנהוג בטרקטור בנזין. למרות כל הבעיות.

    סגור תגובה

  • 11. מכונית חשמלית  
    משה, 14-08-2025

    ביקשתי מנהג חשמלית להפעיל מזגןבשיא החום אז הוא פתח לי את החלון

    סגור תגובה

  • 12. פראיירים 
    יובל, 14-08-2025

    חיסכון עצום בדלק (עשירית מבנזין) ובטיפולים. גם הטעינה בבית חוסכת להכנס פעמים בשבוע לתחנת הדלק. פשוט לא רציונלי להשאר בדלק

    סגור תגובה

  • 13. עוברים לפלאגאין 
    צביקה, 14-08-2025

    בפלאגאין אין בעיה של טווח והרכב חסכוני מאוד כך שאם יש יותר מנהג אחד בבית ונהגים צעירים
    לא צריך לדאוג שחלילה שכחו להטעין
    יש תחנת דלק בכל מקום
    הטווח של. הפלאגאין כיום בין 100-150 קמ ריאלי

    סגור תגובה

  • 14. לא יודע מה בגרמניה, פה בארצנו הקטנטונת רכב חשמלי של יתרון ענק 
    אלי, 14-08-2025

    כיף גדול וחיסכון כל חודש

    סגור תגובה

  • 15. או היברידי או דיזל עצבני  
    רק זבל סיני דוחפים , 14-08-2025

    היברידיות או דיזל די עם החשמל הזהבל הזה שצריך לחכות לטעינה

    סגור תגובה

  • 16. טוב שנפלתם בפח של חברות הדלק 
    תשובה את עזריאלי את בינו-לובמן, 14-08-2025

    שיסו אתכם כמו כלבי תקיפה מאולפים.
    מי ימשיך לצחוק כל הדרך לבנק? טייקונים ואוליגרכים ששולטים על שדות הנפט והמשאבות בתחנות, שלא סופרים אתכם... רק את הכסף שלכם.

    סגור תגובה

  • 17. למה לשקר?  
    יקיר, 14-08-2025

    רוב הצעירים דורשים רק חשמליות. מאיפה הנתונים השיקריים האלו!!!! בנזין ודיזל תזרקו לים. נגמר הסיפור!!! הכי טוב, תשוו, תבצעו המון נסיעות מבחן בין בנזין וחשמל ואיזה פינוקים יש לכם ובטיחות ואז תחליטו. בהצלחה

    סגור תגובה

  • 18. רק בנזין (לת)
    0, 14-08-2025

  • 19. בנזין סינטטי זה הפתרון 
    באבא גנוש, 14-08-2025

    לא הגיוני שכל משק התחבורה יעבור לחשמלי
    האופציה החשמלית כבר הגיעה לרוויה ברוב השווקים המפותחים בעולם. מי שתמיד רצה רכב חשמלי ושיש לו את הפריווילגיה הכלכלית ויש לו חניה פרטית כבר עבר לחשמלי עכשיו נשארו כל השאר שהנוחות והמחיר קובעים את הטון בשבילם.
    נניח אוטובוסים עירוניים הם דוגמה מושלמת לרכב חשמלי יעיל שמסלולו מוגדר ואפשר לתכנן לו לו"ז נסיעות והטענות מסודר בניגוד לרכב פרטי שגם שימוש פנאי הוא חלק ניכר ואין סיבה להסתכן בלהתקע ללא סוללה באמצע טיול.
    לכן לדעתי הפתרון הוא ליצר בנזין סינטטי/דיזל סינטטי כדי שנוכל להנות מהתשתית הקיימת ולהשאר קרבון ניוטרל
    כמובן שליצר בנזין סינטטי דורש הרבה אנרגיה אך הדחיסות האנרגטית שלו יכולה להפוך את זה למשתלם
    וכמובן שנדרש מקור כוח נקי ממזהמים אחרת עדיף כבר בנזין רגיל
    כדי שהעולם יוכל להתקדם כמו שהוא רוצה ולהפחית את המזהמים הנפלטים לאוויר הפתרון המהיר והיעיל ביותר הוא כוח גרעיני שבלעדיו יהיה לאנושות קשה ליצר את כמויות האנרגיה הענקיות שהעתיד ידרוש. ותקופת המעבר הגרעינית עד שימצא כוח נקי חלופי לגרעין היא בלתי נמנעת

    סגור תגובה

  • 20. למי שיש חשמלי לעולם לא יחזור אחורה 
    המבין, 14-08-2025

    כשיש את התנאים הנכונים חשמלית היא הפתרון בכול המובנים מנהיגה שקטה חסכונית וטיל בליסטי אם צריך לעקוף בנזין טרנטה מעשן.

    סגור תגובה

  • 21. אין שום עניין במכוניות חשמליות  
    איל נ, 14-08-2025

    מכונית חשמלית זה גימיק, היה נחמד, ביי . מכונית חשמלית היא מוצר מיושן, פחות טוב ממכונית בנזין אז יש כמה שעושים כל מה שגרטה אמרה, יש כאלה שעושים כל מה שהשלטון הסיני אומר וזהו, אין סיבה שמישהו יקנה מכונית חשמלית (לי יש מכונית ידנית ו ktm duke

    סגור תגובה

  • 22. תשובה ל - 8 
    אתה טועה ובגדול, 14-08-2025

    אתה רוצה כל לילה להטעין אתה רכב שלך 8 שעות? אתה רוצה כל הזמן להיות בחרדה כמה אחוז נשאר לי? כן לפתוח מזגן, או לא?
    ההטענה של החצי שעה גם נראית ככה, זה נגמר מהר מאוד ולא שווה כמו הטענה מלאה.
    חשמלי אולי טוב למי שנוסע כל יום 100 ק"מ, רק אז הוא יחסוך דלק ואולי ישתלם לו, אבל תכלס לאדם ממוצע, אין סובה לקנות חשמלי שכל לילה צריך מטען.
    אם פתאום יש מקרה חירום ואתה חייב לנסוע לבי"ח או נסיעה של שעה וחצי שעתיים ואתה על 30% סוללה?
    הטענה מ - 0 ל - 100 צריכה להימשך 5-10 דקות גג.
    אחרת אין שום סיבה לרכוש רכב חשמלי.

    סגור תגובה

  • 23. חחח בטיחות 
    ערן, 14-08-2025

    מי שמאמין שרכב סיני הוא בטוח שיהיה לו הצלחה ובריאות

    סגור תגובה

  • 24. לחנוק את הסינים! (לת)
    סוף כל סוף..לרגע הזה חיכינו! גיר ידני!, 14-08-2025

  • 25. לא מבינים כלום 
    אחד שיודע, 14-08-2025

    הסיבה האמיתית היא שאין תשתית חשמל עבור המכוניות החשמליות. הצריכה של מכונית חשמלית בזמן הטעינה היא כמו של דירה ממוצעת בשיא העומס. תשתית החשמל הארצית בכל העולם לא בנויה להכפלה של הצריכה. גם אם יכפילו את תחנות הכוח בארץ תשתית ההולכה לא תספיק. ראו מה קורה בקליפורניה לדוגמא שם יש אחוז שימוש ברכב חשמלי גבוהה במיוחד. הפסקות חשמל תכופות וקריסת הרשת. לכן בשנים הקרובות רכב חשמלי ישאר מוצר נישה.

    סגור תגובה

  • 26. טנדר 
    יואל, 14-08-2025

    בקיצור ממליץ בחום לחזור לדיזל אמין וחסחוני ורק טנדר רכב רב תחליתי עבודה טיולים ובקיצור כף

    סגור תגובה

  • 27. למה חשמלי? 
    יוסי, 14-08-2025

    שאני יחכה שעה בעמדת טעינה ״מהירה״ בשביל 400 ק״מ במקרה הטוב. כל עוד הטווח קצר והטעינה איטית זה לא מעניין

    סגור תגובה

  • 28. 11 - כנראה שהוא לא מכיר את המכונה שלו 
    יותם (מהנדס חשמל) , 14-08-2025

    ברכב חשמלי גם משאבת החום (=המזגן) חשמלית. זה אומר שהיא לא משאבה מכנית המחוברת לציר המנוע ע"י רצועה, כמו ברכב בנזין, אלא מכונת חשמל המוזנת במקביל למנוע, בחשמל מהסוללה הראשית וכל וואט קירור שיוצא ממנה, מגיע מהסוללה של הרכב. מכאן שגם התצרוכת שלה, יחסית לפעולה שלה: אם אתה מפעיל את המזגן בפול פאוור ברכב חשמלי, אז אתה יכול לקבל עד 4 כ"ס מיזוג (בתנאי שאתה במצב קומפורט ולא אקו), אבל יראו את זה בתצרוכת מוגברת מהסוללה. לדוגמא, אם אתה משאיר ידנית את המשאבה על פול פאואר, אז אחרי כמה דקות המשאבה ממש תקפיא את האוטו תוך כדי שהיא גומרת לך את הסוללה. אין בעצם למשאבת החום מגבלות כמו למזגן פיזי. היא אמנם מתחילה לאט, אבל היא מאיצה והיא יכולה ממש להקפיא כאשר היא ממש גומרת על הסוללה. במיוחד נהגים מתחילים נלחצים מזה ומעדיפים לא להשתמש במזגן.

    מה שנהגים קצת יותר ותיקים ברכב חשמלי עושים זה מתחילים בפול פאואר עד שהאוטו קר ואז מקטינים את הקירור, למשל מעלים את טמפ' היעד ל-22 מעלות כאשר האוטו קר (או מראש לוחצים על כפתור "Auto" שמתוכנת לעשות בדיוק את זה). ברגע שמשאבת החום מקבלת הוראה להשאיר את טמפ' המטרה ב-22 מעלות ולא לקרר מעבר, פתאום רואים איך ההספק הנצרך ע"י המשאבה יורד ל-1kW ודרומה. משאבת חום הרבה יותר יעילה ממזגן מכני.

    זאת אומרת שבאטו-3 שלי למשל, אני מראש לוחץ Auto וזהו ולא מתייחס יותר לקירור בכלל. ברגעים הראשונים יש לזה צריכת סוללה גבוהה, אבל אחרי שהרכב קר זה בקושי משפיע.

    סגור תגובה

  • 29. 25. עמדות שיטענו בלילה. על טעינה ביום ישלמו פי 2-3.  
    חכמון, 14-08-2025

    זה כבר יפתור את הבעיה שתיארת

    סגור תגובה

  • 30. מי רונה חשמלית  
    ג’ימי , 14-08-2025

    מלא מלא בעיות וגם קרינה שלא מדברים עליה בתא הנוסעים

    סגור תגובה

  • 31. גם רכבי פלאג אין יפגעו 
    דרור, 15-08-2025

    בישראל גם כן המגמה נראית דומה בגלל הכוונה להעביר את חוק מס הנשואה לרכבים חשמליים ופלאג אין

    סגור תגובה

  • 32. צעירים זזים מפה לשם 
    יעקב, 15-08-2025

    ספונטני ואף פעם לא יודעים מה יקרה עוד דקה.דייטים,חברים, סטוצים וכל מיני,חשמלית לא מתאימה לזה.

    סגור תגובה

  • 33. אפשר להבין את מי שלא רוצה 
    צוף, 15-08-2025

    כמה גורמים מצטברים לכך שיש ירידה בדרישה לחשמליות- גם בארץ.
    הטעינה עדיין איטית מאד לעומת תדלוק
    הטווח מוגבל ומושפע מאד מתנאי הדרך, עומס, מזג אוויר, מהירות הנסיעה ואפילו הפעלת מזגן
    בנוסף לטווח המוגבל, רצוי שלא להטעין את הסוללה ל 100 אחוז, מה שמצמצם את הטווח יותר
    כל כמה חודשים יוצאים רכבים חדשים והטווח גדל כך שמי שקונה רכב עם טווח ריאלי של 400 ק"מ היום, יתקשה למכור אותו בעוד שנתיים שלוש כשהטווח יגדל ל 500-600 ק"מ
    הצורך בתכנון נסיעה ארוכה לפי עמדות טעינה מגביל. במיוחד בארץ..כשכולם יורדים לאילת, למשל.
    ירידת הערך של החשמליות גדולה והחסכון בדלק לא תמיד שווה את ירידת הערך...
    אני מעריך שכשהטווח יגדל משמעותית לכ 700 ק"מ ריאליים, הביקוש לחשמליות יגדל.

    סגור תגובה

  • 34. גם בישראל , לא רוצים אותן 
    גולן, 15-08-2025

    לא פלא שמאות מהן חונות ברננים בחניון

    סגור תגובה

  • 35. אני אוהב את קוני החשמליות שאומרים שהם חוסכים 
    אבי, 15-08-2025

    בוא נתעלם מנפילת הערך המטורפת, הביטוח היקר יותר, ביטול הטבות המס והטסט, טווחים מתארכים ונשארת עם טכנולוגיה מאחור, ועכשיו נוסיף שהחשמל לא חינם, וחרדת הטעינה קיימת. כל זה מול רכב דיזל שעושה 20 לליטר. ליבי על אלו שקנו חשמלי, במיוחד סיני. העיקר תחיו בלללנד שאתם חוסכים. בטווח הארוך הפסדתם בענק.

    סגור תגובה

  • 36. עוד מעט ירכיבו סוללה חדשה ל 1000 קילומטר 
    הידען, 15-08-2025

    ואז כולם יעברו לחשמליות

    סגור תגובה

  • 37. חשמלי זה אופנה חולפת  
    שוקי , 15-08-2025

    אם כבר עדיף היברידי שלא נסמוך על חשמל לגמרי

    סגור תגובה

  • 38. כשזה לא כלכלי זה ברור! 
    אני, 15-08-2025

    המדינה גרמה לזה להיות לא משתלם לצערנו

    סגור תגובה

  • 39. אסטרה 
    רק פראיירים קונים רכב חשמלי, 15-08-2025

    מי קונה את הבלוף הזה? עם ירידת ערך מטורפת כל שנה, מחירים בשמים, עם סוללות שמתפוצצות, עם קרינה שמטגנת את הנוסעים ובעוד 2-3 שנים הופכת אותם לחולים אונקולוגים, עם עמדות הטענה מעטות מאוד- מי צריך את הזבל הזה. בעוד 3-5 שנים החשמליות יהיו היסטוריה, סתם חתיכות פח ללא חשיבות כשלהי. רק בנזין. חשמליות מעשירות את כיס היצרניות ובסין כבר יש מאות בתי קברות עם מיליוני מכוניות חשמליות זרוקות ללא שום ביקוש.

    סגור תגובה

  • 40. מי צריך חשמלית?? 
    רק בן גביר , 15-08-2025

    חוסכים בדלק אבל מפסידות פי כמה על ירידת ערך ביטוחים טסטים....ומי יקנה חשמלית יד שניה כשבטריה עולה יותר מחצי הרכב ואין אחריות

    סגור תגובה

  • 41. סקר בגרמניה...  
    יקיר, 15-08-2025

    החשמליות בגרמניה לא תפסו שם חזק, כי הגרמנים הודיעו על כישלון בדגמי החשמל שלהם וביטול הרבה דגמים קיימים. הם בבעיה עם איסור ייצור מנועי בנזין ודיזל. הם מעריכים כל תקופה לעוד 5 שנים. עכשיו זה סופית 2035. הם אומרים שתעשיית הרכב הגרמנית תושמד לגמרי עם זה יתממש ולא יהיה יותר ייתור מנועי בנזין. אקספנג ו byd נמכרים שם כיום אך לא חזק כי יש עליהם הרבה לחץ נגדי שלא רוצה שהם יפרצו, נמתין עוד לעתיד.

    סגור תגובה

  • 42. זה לא חדש שיש טיפשות יש גם 20% שמצביעים ליכוד  (לת)
    רק נקי ואקולוגי , 15-08-2025

  • 43. לא קשור צעירים, קשור אנשים עם שכל (לת)
    אלי, 15-08-2025

  • 44. לצעירים אין כסף למכוניות חדשות, במיוחד במחירי הזיה של היום (לת)
    שם, 15-08-2025

  • 45. הסיבה ברורה 
    אביב, 15-08-2025

    לצעירים אין אפשרות לעמדות טעינה ביתיות, אם בכל דירה בישראל תהיה חובת התקנה של עמדת טעימה, וזה יתחיל להיות נפוץ תאמינו לי שצעירים יאמצו רכבים חשמליים מהר מאוד, היתרון שאי אפשר לערער עליו של רכב חשמלי, זה הואפציה לא להיכנס לתחנת דלק יותר בחייך

    סגור תגובה

  • 46. רק ליסינג של רכב חשמלי 
    פול, 15-08-2025

    בארהב רכב חשמלי לוקחים רק בליסינג. אין בעיה של ירידת ערך .אין בעיה של סוללה עם חיים מתקצרים. אין טיפולים הכל כלול באחריות לאורך הליסינג. רב היצרנים נותנים מענקים של 10 אלף דולר לרכב ולפעמים אפילו יותר. בסוף הליסינג מחזירים ולוקחים חדש.

    סגור תגובה

  • 47. אל תיקנו חשמלי 
    MG 4, 15-08-2025

    לכל "החכמים" שלא נגעו ברכב חשמלי, תמשיכו לדבר שטויות ולא לקנות.. שלא "ידלקו" על הרכבים החשמליים, מספיק העלו את האגרה.

    סגור תגובה

  • 48. להיזהר בזמן מתקפת טילים 
    Tomy, 15-08-2025

    מנוע של רכב חשמלי
    עף קילומטר מהרכב
    בנווה שאנן בחיפה
    מפגיעת טיל דבר שצריך להילקח בחשבון ארץ

    סגור תגובה

  • 49. אלה לא רכבים 
    Riger, 15-08-2025

    אלה מכונות כביסה

    סגור תגובה

  • 50. אין תחליף לרכב בנזין 
    אלון, 15-08-2025

    המוסטנג שלי שווה אלף צעצועים חשמליים

    סגור תגובה

  • 51. מירי קוזברה 
    כבוד לחשמל , 15-08-2025

    אני קונה חשמלי רק מתי שביבי כפרה יביא חשמל ביחד אצל חצי מנה פלאפל עם קולה וארנק של גוצ'י אבל שיהיה וורוד עם נצנצים.

    סגור תגובה

  • 52. כשהטכנולוגיה תתקדם זה יהיה כדאי 
    בוני, 15-08-2025

    בינתיים עדיף בנזין

    סגור תגובה

  • 53. להוסיף לכותרת המדור הפירסומי 
    AVI311, 15-08-2025

    בתוך אחד שהיה לו רכבים שונים במשך עשרות שנים ועכשיו יש לו רכב חשמלי (MG4) אין מה להשוות החשמלי לוקח בגדול בחיסכון בנוחות בקלות נהיגה בתאוצה 400 ק"מ לטעינה ובשימוש רגיל לא צריך להטעין אותו כול יום.חוץ מזה פורסם שBYD פיתחו מטען שמטעין בטריה ל80% בתוך 5 דקות. מוכרי הדלק ויצרני מנועי דלק ות. הילוכים מנסים להשאר רלוונטים ולא אתפלא עם הכתבה הזאת ממומנת על ידם. אגב במקסיקו מחירי המכוניות של דלק נפלו חזק ויש הרגשה שהחברות מנסים להתפטר מהם.

    סגור תגובה

  • 54. ל 52 
    MG4, 15-08-2025

    אולי אתה מלובינסקי אבל MG4 זבל של אוטו בתור בעלים. 400ק"מ אולי בחורף בירידה, תנסה תט ירושלים במהירות סבירה נראה איך תחזור. מערכת שובקת, מערכת KEEP LANE זורקת באגרסיביות לנתיב השני אך, לא מתקן, שמירה מרחוק "אלוהים יישמור"

    סגור תגובה

  • 55. עם פרייאר (לת)
    בישראל אוהבים לקנות בנזין יקר מערבים, 15-08-2025

  • 56. חוזרים לבנזין? צעירים מאבדים עניין בחשמליות 
    DANY_FROM_TORONTO, 15-08-2025

    8 חיים. אתה טועה ומספר 3 צודק. טעינה בבית לפעמים לוקחת יותר מ-8 שעות כי זה תלוי בכמה וולט יש לסוללות. במכוניות חשמליות יש מערכות מ-300 וולט עד 800 וולט.
    17 יקיר. בקנדה לא משנה אם מדובר באנשים צעירים או מבוגרים כי אנשים רוצים מכוניות בנזין.
    19 באבא גנוש. אני אוהב את השם שלך. אנחנו אוכלים באבא גנוש לעתים קרובות וגם אוכלים הרבה חומוס.
    אתה צודק לגבי הכל.
    27. קרא את התשובה שלי למספר 8.
    25. יש לנו הרבה חשמל באונטריו ובטורונטו. שתי מערכות המיזוג שלנו עובדות כל הזמן בבית הענק שלנו. אבל אני לגמרי נגד טעינת מכוניות חשמליות כי יש לנו 3 מכוניות בנזין.
    28 יותם "מהנדס חשמל". משאבת חום היא לא מזגן. מזגן נקרא מזגן במכונית בנזין או במערכת מיזוג אוויר ביתית. מערכת מיזוג אוויר לא נמדדת בכוח סוס אלא ב-BTU. האם אתה, מר "מהנדס חשמל", יודע מה המשמעות של BTU? על איזו משאבה אתה מדבר במכונית? מה הקשר של דרום ל-1 קילוואט? משאבת חום אולי יעילה יותר ממזגן מכני אבל היא יקרה יותר ובעלת אורך חיים קצר יותר ממערכת מיזוג אוויר בבית. AUTO-3 לא מתייחס לשום דבר במכונית חשמלית. זה לא נכון שברגעים הראשונים הצריכה מהסוללה נמוכה כי המזגן בכל מכונית צריך לשמור על קירור בתוך המכונית. משמעות הדבר היא שהוא צורך יותר דלק במכונית בנזין או יותר חשמל במכונית חשמלית. המסקנה היא שאתה לא יודע על מה אתה מדבר ואתה לא מהנדס חשמל.
    30 ג'ימי. אתה צודק.
    36 הידען. איך אתה יודע על סוללה שמספיקת ל-1000 ק"מ? אתה יודע כמו המגיב במספר 28. במילים אחרות אתה לא יודע כלום.
    37 שוקי. מה קורה כשהבנזין נגמר?
    50 אלון. אתה צודק. הלינקולן שלי שווה יותר מאלף צעצועים חשמליים.
    52. MG4 חשמלית לא נוח בכלל כי הוא מיועד לעכברים. הוא לא מיועד לאנשים רגילים אלא אם כן אתה עכבר...! הלינקולן והבנטלי הענקיים שלי הן מכוניות בנזין נוחות מאוד. אל תשכח של-MG4 שלך יש הרבה בעיות. התגובה שלך מיועדת לאנשים משוגעים כמוך.
    54. אתה טועה כי אתה מתייחס למספר 53. אחרת אתה צודק.

    סגור תגובה

  • 57. העתיד הוא הייבריד נטען! 
    ארנון, 16-08-2025

    מחזיק רכב הייבריד נטען עם טווח סוללה של כ 60 ק״מ. כמעט כל הנסיעות היומיות לעבודה וקניות הן על חשמל. טוען בבית כל לילה. טעינה מלאה ב 3.5 שעות. אין חרדת טווח, זה תמיד יכול להמשיך על גז. נסיעות רחוקות כמעט הכל על גז. בסיכום הקילומטראז השנתי בערך 80% חשמל ו 20% גז.

    סגור תגובה

  • 58. חוזרים לבנזין? צעירים מאבדים עניין בחשמליות 
    DANY_FROM_TORONTO, 16-08-2025

    כולכם יודעים שיש לי הרבה סוללות מדגם 18650. אני רוצה לאומר לכם על כמה בעיות עם הסוללות האלה:
    לסוללת EBL יש קיבולת של 3000 mAh ומשקלה 44 גרם. לסוללת Samsung רגילה יש קיבולת של 3500 mAh ומשקלה 42 גרם. סוללת ARB-L21-5000 היא בעלת קיבולת של 5000 mAh ומשקלה 67 גרם. היא מיוצרת על ידי Fenix Flashlight.
    אבל לסוללת BRC יש קיבולת של 5000 mAh ומשקלה רק 36 גרם.
    איך זה אפשרי? זה אפשרי כי היצרן של סוללת BRC הוא נוכל.
    57 ארנון. לא למכוניות היברידיות עכשיו וגם לא בעתיד. רק מכוניות בנזין כל הזמן.

    סגור תגובה

  • 59. חרטטנים 
    אודי, 16-08-2025

    מי חוזר לבנזין? אף אחד, כל מי שיש לו רכב חשמלי לעולם לא יחזור לבנזין

    סגור תגובה

  • 60. ל 6 
    מרק, 16-08-2025

  • 61. עמדת טעינה 
    חנה, 16-08-2025

    כאשר הקמת עמדת טעינה בבית משותף עולה 10000 שח אז לא קונים רכב חשמלי , נקודה.

    סגור תגובה

  • 62. טעות צעירים לא  
    אבי, 16-08-2025

    צעירים לא מוכנים ובצדק, לרכב קטן יוצר ונחות בביצועים או כזה שעושה פשרות טכנולוגיות ובטיחותיות.
    יצרני הרכב קבעו מחירים מופקעים, אחריות בעייתית ויש תקלות מאוד יקרות.

    סגור תגובה

  • 63. זה שואב אבק או רכב 
    לך כבר לך, 16-08-2025

    חחח
    ברור
    התעסקות בלתי פוסקת והחשש מקרינה שמסתירים מאיתנו כמו בניידים

    סגור תגובה

  • 64. זה אוטו צעצוע  
    דוד , 16-08-2025

    שמתבגרים עוברים לרכב אמיתי של יצרן אמיתתי לא חיקוי סיני , אפיזודה חולפת יעבור להם

    סגור תגובה

  • 65. 6 במקום אגזוז יש מספיק קרינה  (לת)
    דוד, 16-08-2025

  • 66. דני טרנטה אנו גם מאבדים בך עינייין מתיש  (לת)
    דוד, 16-08-2025

  • 67. קשקוש 
    שי, 16-08-2025

    שטויות במיץ עגבניות

    סגור תגובה

  • 68. מה יהיה עוד 3 שנים ? 
    אמיר, 16-08-2025

    לא מומחה רכב.. אבל מקריאה בנושא אני מתחיל לחשוש שאם לא יטופלו הבעיות שמוצפות אז עוד 3 שנים יזרקו לשוק אלפי חשמליות כאבן שאין לה הופכין..

    סגור תגובה

  • 69. חוזרים לבנזין? צעירים מאבדים עניין בחשמליות 
    DANY_FROM_TORONTO, 16-08-2025

    63. אתה צודק.
    66 דוד. מי זה אנחנו? אתה לא יכול להגיב עבור כל אדם. אתה לא אנחנו. אתה מטומטם.

    סגור תגובה

  • 70. חשמלית אחרי שנה לא שווה כלום 
    נהג ותיק, 16-08-2025

    זאת האמת

    סגור תגובה

  • 71. במזרח הרחוק, אוסטרליה, ישראל, נורווגיה, איחוד האמירויות הסקר מראה רק חשמל זוכה.  
    יקיר, 16-08-2025

    בגרמניה אף פעם לא היה עניין בחשמל. כי מרצדס הודיעה לפני חצי שנה שהיא נכשלה בכל דגמי החשמל שלה במוו אחריה. בקיצור אקספנג וbyd בגרמניה עושות מכירות אך לא ממריאות שם כי יש מיסוי כבד והרבה בעיות בירידת הערך ולא בצדק.

    סגור תגובה

  • 72. עפ"י אינטרס יפרסמו תודעה 
    בעל רכב חשמלי, 16-08-2025

    המגמה כעת שילוב חשמל בנזין,לכן הפרסומות המגמתיות של יצרני הרכב. בעלי חשמלי ובפרט טווח ארוך, לא יחזרו לבנזין ובתנאי שמטעינים פרטי ולא ציבורי.

    סגור תגובה

  • 73. חוזרים לבנזין? צעירים מאבדים עניין בחשמליות 
    DANY_FROM_TORONTO, 16-08-2025

    70. אתה צודק.
    71 יקיר. זה לא אותו דבר בקנדה. יש הרבה יותר מכוניות בנזין מאשר מכוניות חשמליות.
    מרצדס חשפה מכונית חשמלית יוקרתית חדשה מדגם CLA לשנת 2026. המחיר המשוער יהיה 73,450 דולר קנדי. זה לא הגיוני לשלם מחיר כל כך גבוה עבור מכונית חשמלית כזו.
    72. אנשים קונים הרבה יותר מכוניות בנזין מאשר מכוניות חשמליות בקנדה וזה יקרה גם בעתיד. בשכונה הגדולה שלנו בטורונטו אין מכוניות חשמליות. יש לנו 3 מכוניות בנזין. לאחד השכנים שלנו יש מכונית בנזין אחת. לשכן השני יש 2 מכוניות בנזין. לאף אחד לא אכפת ממטען כי לכולם יש מכוניות בנזין. למכונית החשמלית שלך לא יהיה שום ערך כשתצטרך להחליף את הסוללות אם אתה רוצה למכור את המכונית החשמלית שלך ואתה חייב להתמודד עם המציאות לגבי המכונית החשמלית שלך.

    סגור תגובה

  • 74. למה אין לייקים (לת)
    קובי, 17-08-2025

  • 75. חוזרים לבנזין? צעירים מאבדים עניין בחשמליות 
    DANY_FROM_RAZA, 17-08-2025

    לכם שלא מכרים את דני טורונטו צריכים להיכנס לכתבה משנת 2011 במדור אוכל אז ראיינו אותו כפנסיונר קנדי שמכין עוגות לא משהו וזאת בלשון המעטה.
    ..
    אני דני מעזה אך עם מבטא פרסי של ראזה כך שאני בפועל צאצא של מוחאמד ראזה השאה של איראן.
    ...
    לטובת הקהל ותזכורת לדני - מה אמרו עליך קוראים במדור האוכל של YNET ב 2011 לפני שהעיפו אותך.
    חלק קטן מעשרות התגובות ...

    חסכון בתגובות - העתק והדבק.


    אני בשוק, אני בהלם, אני המומה
    עלק אלכס (26.03.11)
    ...שנותנים במה לאיש הדוחה, הקטנוני, הפתטי והטרחן הזה, שכל ייעודו להפיץ שנאה ורוע בעולם. פעם אחד פעם, בעקשנות שגובלת באובססיה מטורפת, הוא קוטל מתכונים ומציע גרסאות מתקדמות בהתנשאות.
    ועוד משהו: הצילום של עוגת התפוזים מעורר בחילה! איחס!

    דני - אתה והעוגות שלך דוחים
    אלעד (27.03.11)
    קצת קשה להחליט מה דוחה יותר - העוגות המזעזעות שמופיעות פה בכתבה, או אתה בהתנסחות המגעילה שלך בכל התגובות
    בהחלט מגיע לך את כתר הטוקבקיטסט הדוחה ביותר
    אולי יש קשר בין האוכל הדוחה שלך להתנהגות הדוחה שלך,
    ותרד קצת מהסוס הגבוה שאתה יושב עליו, ותלמד לקבל גם ביקורת מאנשים
    במיוחד כאשר אתה מבקר ללא הרף בצורה גסה ביותר.
    וכמו שכתבת פה למישהו - אם לא מוצא חן בעיניך העוגות עתירות הקלוריות ועתירות הטעם שמופיעות במדור - אז אל תיכנס ואל תגיב.



    התגובות שלו למתכונים של אחרים תמיד מעליבות
    ואתם נותנים לו במה (27.03.11)
    כלומר האיש הזה, שרק מעליב כל שף שנותן כאן מתכונים טובים, מקבל פרס על התנהגותו הבהמית.
    סימן שצריך לקרוא אתכם פחות.


    מסכימה מסכימה מסכימה
    (27.03.11)
    הוצאת לי את המלים מהפה.
    אם ynet מעוניינים לרענן את המדור או להביא דברים שונים מדי פעם, שישבו וישברו את הראש איך לעשות דברים חדשים, מקוריים, לא בנאליים וכד'. לתת לביריון של המדור פרס על בהמיותו, זו לא "קוליות" ולא סובלנות לדיעות אחרות ולא פתיחות מחשבתית, זו פשוט טיפשות.
    שלא לדבר על חוסר הקולגיאליות המינימלית כלפי השפים הקבועים שהופיעו והשקיעו פה ודני טורונטו העליב אותם והשתלח בהם בגסות פעם אחר פעם.
    ובדיוק כמו שנכתב מעליי, אם אתם לא תכבדו את עצמכם, כותביכם וקוראיכם - המדור הזה ייהרס ולא יישארו לכם קוראים.


    היום זה החג של דני מתוך 157 תגובות ,לפחות 100 תגובות שלו!!
    עזרא (26.03.11)
    תגידו בטונטו אין הפרשי שעות?
    הלך לך כל הלילה ?
    כמה תגובות ,איזה חריצות!! הייתי שוכר אותך לעבודה בדואר


    דני-אתה חולה
    צר לי, לכו לטיפול (26.03.11)
    מצטערת, אבל אתה שטוף מוח.
    אתה מקפיד לא להוסיף את קורטוב המלח המסכן, אבל אתה משתמש בקמח לבן.
    "לדעתך" יש רעילם בתבניות סיליקון: אז א'- דעתך לא קובעת. ב'- מה נראה לך, שהתבניות הרגילות לא עשויות מאיזה חומר שאולי מכיל חומרים רעילים? הרי הן נשרטות ומי יודע מה הן מפרישות...
    יוגורט 2 אחוז חובה, אבל חמאה זה סבבה?
    יש לי מילה אחת בשבילך- OCD
    י/ש טיפולים מדהימים היום.
    לך תשתחרר.
    ואם לא בא לך לטפל בעצמך- אז לפחות תעשן משהו- אולי תירגע קצת..


    כל היורדים, תעשו טובה - עובדה שאתם פה, באתר ישראלי...
    חבורה של פתטים אתם (27.03.11)
    מקשקשים על כמה הישראלים נוראיים, אבל נכנסים לאתרים ישראלים שוב ושוב. לא מתאים לכם האופי הישראלי - אז תיכנסו בבקשה לאתרים בארצות אליהן ירדתם ועזבו אותנו בשקט.


    דני - הגיע הזמן שתקלוט שאתה לא מלך החכמים
    ההתנשאות שלך דוחה (26.03.11)
    ואתה לא תקבע לאף אחד מה הגיוני לאכול ומה לא
    אתה מתנשא על כולם וזה דוחה! דוחה כמו חלק מהמאכלים שלך
    למה פשוט שלא תיגש לחנות בעלי חיים ותקנה תערובת לציפורים?
    לפי החומרים בהם אתה משתמש זה ממש מתאים לך
    אז אתה תמשיך בקו המחשבה ה"הגיוני" שלך ותן לאחרים להמשיך לאכול אוכל של בני אדם, גם אם הוא משמין
    בנתיים מה שבטוח שהאוכל ה"בריא וההגיוני" שלך רק גורם לך להיות אחד מהאנשים הכי דוחים וזה מתבטא בכל התגובות שלך גם פה ובעיקר בתגובות למתכונים אחרים,
    ,,,
    על דני מישראל אין לי מה להגיד חוץ משראיתי אותו נוהג באורה 03 ובצ'רי FX EV
    ,,

    סגור תגובה

  • 76. רזה עזה גזה 
    קובי, 17-08-2025

  • 77. חוזרים לבנזין? צעירים מאבדים עניין בחשמליות 
    DANY_FROM_ISRAEL, 17-08-2025

    רק בנזין בלי חשמל
    דני מטורונטו. קרא את התגובה שלי ב1.
    75 RAZA. שקרן, סגור את פיך המטנף לנצח.
    רק בנזין בלי חשמל

    סגור תגובה

  • 78. דני מישראל חזר (לת)
    קובי, 17-08-2025

  • 79. לא פלא 
    בעילום שם, 17-08-2025

    גרמניה תמיד תישאר בעבר

    סגור תגובה

  • 80. ניסיון יפה של היבואנים 
    חיים, 18-08-2025

    להפחיד אותנו מחשמליות ושנקנה רכבי בנזין מזהמים.
    עוד לא הבנתם?

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה