בקצרה:
- מכונית העל העתידית של לקסוס צולמה בקליפורניה
- עם הנעה היברידית ורצון להשתלב בקטגוריה אקזוטית
- חשיפה רשמית מתוכננת לשנה הבאה

לקסוס-על: למעלה מעשור וחצי חלף מאז הפתיעה לקסוס את העולם עם דגם שהצהיר כי הוא מוכן ומזומן להתמודד עם פרארי ולמבורגיני. זה לא ממש הצליח עם ה-LFA, אבל היפנים לא מוותרים. תמונות שצולמו השבוע בקליפורניה מאשרות כי היצרנית עובדת במרץ לקראת חשיפה של מכונית על חדשה.
התמונות המצורפות כאן, מתוך סרטון שפורסם בחשבון האינסטגרם של עיתונאי הרכב האמריקאי-יהודי ג'וני ליברמן, מראות את ה-LFR - כך היא צפויה להיקרא, למרות שאין לכך אישור רשמי - בזמן ניסויי נהיגה בכבישים ציבוריים, תחת הסוואה כבדה.

מה עוד צריך לדעת: ה-LFR נראית כמו המשך ישיר למכונית הקונספט טויוטה GR GT3 שהוצגה כבר לפני שלוש שנים, אז תחת מיתוג של החברה האם. הפרופורציות ייחודיות וכוללות מכסה מנוע ארוך במיוחד, שנועד לאכלס מנוע קדמי מוסט לאחור, במטרה לשמור על חלוקת משקל מאוזנת ככל הניתן.
על פי דיווחים, היא צפויה לקבל מנוע V8 כפול מגדשים ולצידו מנוע חשמלי, עם הספק משולב שצפוי לחצות את רף ה-800 כ"ס. בכך היא תתחרה במכוניות על היברידיות כמו פרארי 296, למבורגיני טמרריו ומקלארן ארטורה - אם כי סביר להניח כי בשונה מהן, הלקסוס לא תציע חיבור לשקע.

בניגוד לצילומי ריגול שפורסמו בעבר ממסלול נורבורגרינג בגרמניה, ה-LFR "הקליפורנית" לא כוללת ספוילר עצום מאחור, שאולי יוצע כחלק מחבילת מסלול ייעודית. על פי הערכות, מחירה ההתחלתי בארה"ב יתקרב ל-200 אלף דולר, נמוך ממחירן של המתחרות האיטלקיות.
מה אנחנו חושבים: ללקסוס היו בעבר לא מעט דגמים נחשקים, פרי פיתוח חטיבת הביצועים F. לא רק ה-LFA הקיצונית והאקזוטית, אלא גם IS-F או GS-F ו-RC-F שהתמודדו ראש בראש עם מתחרות גרמניות מבית ב.מ.וו M, מרצדס AMG ואודי RS. המשותף לכולן הוא שהייצור שלהן הופסק, וכיום אולם התצוגה של לקסוס כולל בעיקר דגמים תכליתיים.
צריך רק לקוות שמכונית העל העתידית לא תהיה תרגיל ביחסי ציבור, דגם שמיועד בעיקר לעשות כותרות ויירכש על-ידי מעטים. אנחנו נקווה שהיא תהיה צעד ראשון בחזרה של היצרנית היפנית למחוזות הספורט, משהו שהחברה האם טויוטה מיטיבה לעשות עם סדרת דגמי GR.