דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

האזהרה של BYD: "דחיית המעבר לחשמל לא תעזור לאירופיות"

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ב-BYD לא חוששים מהתקנות באירופה
  • מתכננים הכפלה של המכירות בתוך שנתיים
  • דולפין סרף תקבל הנעה היברידית-נטענת בשנה הבאה

לא מוטרדים: בזמן שיצרניות הרכב האירופיות נאבקות בהחלטת האיחוד, ומנסות לדחות את המעבר להנעות חשמליות, בסין פחות מתרגשים מהמהלך. "לא אכפת לנו מדחיית האיסור למכירת מכוניות עם מנועי בעירה פנימית", אמרה סטלה לי, סגנית נשיא BYD והאחראית על פעילות החברה באירופה, במסגרת תדרוך לעיתונות הרכב הבריטית.

"אנחנו יכולם להשתמש ב-DM-i (הנעה היברידית-נטענת, נ.ר) כדי להחליף את מנועי הבעירה הפנימית וליהנות מביצועים טובים בהרבה, צריכת דלק נמוכה וטכנולוגיה חכמה", אמרה.

"אם יצרניות הרכב האירופיות יקצו את המשאבים שלהן כדי לשמר את מנועי הבעירה הפנימית, הן רק יסתכנו בהגדלת הפיגור מהיצרניות הסיניות", הוסיפה לי. "האיחוד האירופי מקדם את ה'גרין דיל' (המעבר להנעה חשמלית, נ.ר) הלוך וחזור, ויצרניות הרכב משנות בהתאם את המחקר והפיתוח שלהן הלוך וחזור.

"איך הן יכולות להתחרות בחברה כמו BYD שמאמינה רק בכיוון אחד? במשך כמעט 30 שנה, החלום שלנו תמיד היה חשמול. אנחנו משקיעים את כל הכסף בכיוון אחד".

"הרבה יצרניות רכב ותיקות אמרו שמוצר העתיד שלהן יהיה רכב חשמלי, אבל עכשיו הן אומרות שיש דרך אחרת. ומכיוון שהוצאות המחקר והפיתוח שלהן מתחלקות לשניים, אף פעם אין להן מספיק כסף כדי להצטיין בתחום אחד", סיכמה לי.

מסתערת על אירופה: בשנה החולפת זינקו מכירות BYD באירופה בכמעט 300%, מ-36 אלף מכוניות בשנה שעברה ל-138 אלף השנה. במהלך 2026 מתכננת BYD להכפיל את רשת המכירות שלה ביבשת, מ-1,000 ל-2,000 סוכנויות. בשנה הבאה גם תחנוך BYD את המפעל בהונגריה, שבשלב הראשון ייצר את הדולפין סרף ואת האטו 2. כושר הייצור של המפעל עומד על 300 אלף יחידות בשנה, מספר שהיצרנית מתכננת להגיע אליו בתוך פחות משנתיים.

בנוסף רוצה BYD להשיק באירופה סדרת דגמים חדשים עם הנעה היברידית-נטענת - בהם שניים שכבר משווקים אצלנו, סיל 5 המשפחתית ורכב הפנאי סיליון 5, וכן גרסה היברידית-נטענת מפתיעה לדולפין סרף הקטנה, שתקבל את השם דולפין G. האחרונה צפויה להצטייד ביחידת ההנעה המוכרת של האטו 2, עם מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטרים ולצידו מנוע חשמלי, בהספק משולב של 212 כ"ס. סוללת 18 קוט"ש תאפשר טווח חשמלי של קרוב ל-100 ק"מ.

לקראת חודש אפריל תשיק BYD באירופה גם את מותג היוקרה דנזה, בשלב הראשון עם שלושה דגמים - מכונית שוטינג ברייק מרהיבה בשם Z9 GT, רכב פנאי בשם B5 ומיניוואן מפואר העונה לשם D9.

מה אנחנו חושבים: המאמץ של יצרניות הרכב האירופיות לדחיית המעבר לחשמל הוא לא יותר מקרב מאסף, כך הערכנו לא פעם. וכעת גם BYD - יצרנית ענק שמאיימת על הסדר הישן של אירופה - מצהירה על כך בגלוי. הראיון שהעניקה סטלה לי לעיתונות הרכב הבריטית אולי לא מחדש הרבה בעובדות היבשות, אבל הוא מספק הצצה נדירה לביטחון העצמי האדיר שמפגינות היצרניות הסיניות בדרכן להשתלטות על שוק הרכב העולמי. מה שהיה הוא לא מה שיהיה.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

לייעוץ חינם חזור למעלה
AIAI
iCar AI
אני אבי היועץ החכם של iCar, במה אוכל לסייע לך?

* אני עדיין בתקופת למידה של התוכן באתר וייתכנו טעויות