בקצרה:
- חטיבת היוקרה של BYD תציג גרסת קצה ל-U9
- עם יותר מ-3,000 כ"ס מארבעה מנועים חשמליים
- חשיפה רשמית צפויה כבר בשבועות הקרובים

כאילו שחסר לה כוח: יאנגוואנג, חטיבת היוקרה של BYD, תציג בקרוב גרסת קצה ל-U9 מכונית העל החשמלית. מסמכי הרישום של משרד התעשייה וטכנולוגיות המידע הסיני (MIIT) חושפים כי הספק מערכת ההנעה החשמלית עומד על 3,018 כ"ס, למעלה מכפליים מהגרסה הרגילה (1,305 כ"ס) שבעצמה זוכה למקום של כבוד בטבלת המכוניות החזקות בייצור סדרתי.
לשם השוואה, רימאק נבארה ולוטוס אוויג'ה האדירות חלשות ממנה בכ-1,000 כ"ס. לאחר שתוצג צפויה גרסת הקצה ל-U9 להפוך למכונית החזקה ביותר לכביש הציבורי.
מה אנחנו יודעים: מערכת ההנעה תהיה בתצורה דומה ל-U9 הרגילה ולמתחרותיה מקרואטיה ובריטניה. עם ארבעה מנועים חשמליים, אחד לכל גלגל, שמייצרים הנעה כפולה-קבועה עם הכוונת מומנט מלאה (לפנים-אחור וימין-שמאל). נתוני ביצועים טרם פורסמו, אבל סביר להניח שהזינוק ל-100 קמ"ש יהיה בפחות מ-2 שניות.

מערכת המיתלים המתקדמת DiSus-X שהוצגה כבר ב-U9 הראשונה, תאפשר גם כאן שליטה מלאה על כל פינה ברכב, על תנועה לאורך הצירים, אם כי בכיול שונה. מהמידע שפורסם במסמכי התקינה, צמיגים קיצוניים במידה 325/30 יותקנו על חישוקי "20.
מה אנחנו חושבים: BYD היא אחד מהסמלים הגדולים לשינוי שעברה תעשיית הרכב הסינית, מכזו שמייצרת חיקויים זולים לתוצרת המערב, לאחת שמאיימת על ההגמוניה של יצרניות הרכב הוותיקות. ולא רק בחשמליות זולות בקטגוריות ליבה, אלא גם על יצרניות יוקרה, שטח וספורט, תוך שהיא מביאה טכנולוגיות ופיתוחים מתקדמים לא פחות, ובמקרים מסוימים אף יותר, מאלו של תוצרת המערב. דוגמה טובה לכך היא מערכת המתלים יוצאת הדופן.
וכעת נדמה שהיא צפויה לקבוע רף חדש וגבוה עם התואר החזקה ביותר בעולם. השאלה המסקרנת היחידה היא כיצד היא תצליח להעביר את כל הכוח הזה לאספלט.