-
1. השורה התחתונה אומרת הכל
יוני, 17-07-2025
המחירים שרשמתם הם לפני מס קנייה, כך שמעבר לפופוליזם אין בהם דבר. שנית, אם המדינה אומרת שהשינוי יעלה לה 10 מיליון שקל, זה אומר כלום ושום דבר, הוזלה של אולי 2000 שקל לרכב בשורה התחתונה.
סגור תגובה
-
2. תרגיל בחישוב אחוזים
אורי, 17-07-2025
הפער באחוזים הוא לא 200% פלוס
אלא 100% פלוס.
זה עדיין הרבה אבל טעות של 100% בחישוב הפער
סגור תגובה
-
3. ל 1 את מס הקניה אפשר לחשב
המגיב, 17-07-2025
רכב כגון מאזדה 2 ודומיו עלה ליבואן 49 אלף, שילמו מיסים 60 אלף והרוויחו 13 אלף. כלומר היבואן הרוויח 13 אלף על מוצר שעולה 49 אלף. 25 אחוז!!!!! זה רווח מטורף.
אחרי שנרגענו, עכשיו נבין שזה לא באמת יעזור תמיד ידחפו לנו הכל.
אז להרגע, אנחנו בישראל, ארץ זוללת יושביה
סגור תגובה
-
4. לאן הולך המס?
ירון, 17-07-2025
מילא מיסים גבוהים למדינה אבל לאן הולך הכסף???
למשתמטים, לפרזיטים שלא מתגייסים ולא עובדים- בושה וחרפה
סגור תגובה
-
5. חישוב אמיתי
ציני1, 17-07-2025
נניח שבאמת עלות הבאת קיה פיקנטו לישראל היא 44 אלף ש"ח.
זה אומר שעם מס של 83% ואחרי הנחה של 9,000 ש"ח על דרגת זיהום, המחיר שלה אחרי מס הוא 71,500.
מחיר המחירון הוא 105 אלף, שמתוכם 16 אלף זה מע"מ כך שהמחיר שהיבואנית מוכרת לפני מע"מ הוא 89 אלף.
מכאן שהמרווח של היבואנית הוא 17.5 אלף ש"ח והמס כולל מע"מ הוא 43.5 אלף
סגור תגובה
-
6. הקרטל
לוחם חופש, 17-07-2025
מדוע יש זכות לכל יבואן לייבא יותר ממותג אחד? איפה רשות התחרות? מי בכנסת פועל למען הקרטל ונגד הציבור שבחר בו?
התשובה: כולם.
סגור תגובה
-
7. תחבורה רקובה
ריקבון של מערכת, 17-07-2025
אם היו רוצים להוריד מחירים בישראל היו מפצלים את הזיכיונות אבל ליכוד המקופחים והמשתמטים לא שם ובטח שרקב לא שם משרד של ז נ ו ת
סגור תגובה
-
8. יש פתרון
משה, 17-07-2025
אחד ויחיד, תפסיקו לקנות רכבים חדשים, תביאו את הנבלות הללו לפשיטת רגל. רק זו הדרך, הם גזלנים.
סגור תגובה
-
9. מדינה של יהודונים
אין לנו על מי לסמוך, 17-07-2025
-
10. למה זה סוד מסחרי ?
בונדי, 17-07-2025
לחייב את היבואנים בשקיפות מקסימלית לחייב אותם לפרסם את המחיר ששילמו ליבואנים וגם את סכום המס. זכותנו לדעת
סגור תגובה
-
11. 220 אחוז זה רק מיסים.
צופית, 17-07-2025
85 אחוז מס קניה ועוד מע"מ על הסכום הכולל הם 118% של מיסים בלבד.
אז היבואן קונה רכב ב 45 אלף. המדינה לוקחת 55 אלף היבואן אולי מרוויח 5 אלף.
אז מי השודד העיקרי פה?
סגור תגובה
-
12. ואיפה חישוב מיסי הקנייה
יובל, 17-07-2025
נראה כי לא הביאו בחשבון את המיסים שאותם גובה המדינה בעבור הרכב , מתקרבים ל 100 אחוז כך שההפרש הנותר בין מחיר הרכב בפועל למחיר קנייתו אחרי מיסים מותיר ביידי היבואן רווח של כמה עשרות אלפי שקלים .
סגור תגובה
-
13. הבעיה היא במיסוי המופקע
דני, 17-07-2025
שמשרד האוצר יפחית מכסים ואז נראה את המחירים צונחים
סגור תגובה
-
14. לא חייבים להתחדש ברכב כל שלוש שנים
אמיר, 17-07-2025
-
15. אתם לא יודעים חשבון
נו באמת, 17-07-2025
94 גדול מ-44 ב-113 אחוז, ולא ב-213 אחוז. וזאת מכיוון שאת ה-100 אחוז הראשוני (44) היבואן שילם ליצרן.
סגור תגובה
-
16. הון שלטון מי משחד את מי תנחשו
אבי בר, 17-07-2025
כל המנגנונים בארץ מושחתים מהראש בבית המשפט העליון עד אחרון הקומבינטורים הפשוטים
הציבור מסכן לא מבין
איך עובדים עליו ומשתינים עליו מהמקפצה
סגור תגובה
-
17. הטעיית הציבור
רפי, 17-07-2025
צריך לקנות מחשבון תקין לעיתונאי המתלהם.
מה עם חישוב ההובלה של הרכבים מחול לארץ?
זו עלות של כ 1500$ מהמזרח וגם על זה משולם מס מלא.
מה עם רכבים שלא מזוכים במס ירוק אלא מחוייבים במס ירוק דהיינו משלמים קנסות על פליטת גזים?
מה עם עלויות האחסנה המטורפות?
אין לרחם על יבואני הרכב אבל עד כמה פופוליסטים עיתונאים יכולים להיות?
סגור תגובה
-
18. רק בישראל
אואן, 17-07-2025
לא חדש במדינה הקטנטונת שהכל יקר ומלחמה שלא נגמרת לעולם האוכל יקר השכירות יקרה הארנונה יקרה רכב זה מותרות ויש המון אז מה הבעוה בכלל
סגור תגובה
-
19. בשביל מה יבואנים?
טסלאי, 17-07-2025
-
20. כתב רשלן וחובבן
דניאל, 17-07-2025
רווחים ניקרים של היבואנים? איזה עד כדי כך טיפש? 260 אלף לצרכן שעולה 107 ליבואן זה רווח ניקר? 260 פחות מס זה 120 אלף, 13 אלף שקל או 12.15 אחוז, רווחיות שברוב התחומים העסקיים לא מצדיקים פתיחת עסק מלכתחילה. מדינת ישראל היא זו שמרוויחה יותר מ100% בכל רכב בישראל, כמעט פי 10 מהרווח של היבואן. ישראלים לא רק פראיירים, הם הכי פראיירים הקיימים בעולם כולו.
סגור תגובה
-
21. כתבה עלובה ופופוליסטית
מיכל הלוחשת לרכבים, 17-07-2025
כתבתם את המחיר אותו משלם היבואן ליצרן ואת הרווח המטורף שלו, רק שלא כתבתם שהרווח "כולל" מיסים, מע"מ, הוצאות שיווק, אולמות ועוד ועוד ועוד, בקיצור, היבואן במקרה הטוב מרוויח 15% לפני מס. הרבה פחות מעסקים אחרים. לא רציני לעשות כתבה כזו.
סגור תגובה
-
22. חזירות ממשלתית
עידו, 17-07-2025
עיקר הפער במחיר נובע ממיסוי חזירי - הממשלה גונבת את כולנו!
נוסיף לזה את היבואנים - להם יש בלעדיות ולכן יכולת לשדוד במחיר כרצונם - והרי לכם פערי מחיר שאין להם אח ורע במדינות נורמליות.
סגור תגובה
-
23. הסבר פשוט
מניא, 17-07-2025
יש שני גופים חזירים שחוגגים על הציבור, המדינה לוקחת מיסים מטורפים על רכבים והיבואנים שנהנים ממונופול וחוגג על הציבור. שניהם עושים יד אחת נגד האזרחים
סגור תגובה
-
24. משחק המספרים
קלמן, 17-07-2025
אין בכתבה הזו כלום פרט להכפשת היבואנים והשחרת פניהם! הרווחים שלהם על מכירת רכב לא דומים למה שמוכרים לנו בכתבה. הרווח שלהם על רכב חדש אינו מוגזם. המדינה היא זו שגוזרת קופון.
סגור תגובה
-
25. רק ירון זליכה!
הבוחר , 17-07-2025
על זה בדיוק מדבר פרופ' ירון זליכה,לפצל את נושא היבוא ולפתוח אותו ,במיוחד את קרטל הדו-גלגלי!!
ממתין לבחירות,רק זליכה!
סגור תגובה
-
26. ל 3 גם מעמ אפשר לחשב, לא בטוח לגביך אבל זה די פשוט
דניאל, 17-07-2025
44 כולל מס זה 80.5, איפה המע״מ? 95 אלף שקל. הצרכן משלם 97? זה 2 אחוז רווח לפני הוצאות ומיסים...
סגור תגובה
-
27. חישוב שגוי
סטש, 17-07-2025
כמובן שחשוב האחוזים שגוי, בחלוקה של המספר הגבוה בנמוך, שכחתם להוריד 1
חובבנים
סגור תגובה
-
28. המדינה
אבי, 17-07-2025
המדינה היא המרוויחה הגדולה מקניית הרכבים, ולא דיברנו על אגרות הרישוי השנתיות והמיסוי על הדלק , בכל פעם שאנו רוכשים רכב חדש אנחנו מייצרים רווח גדול ונכס מניב למדינה.
סגור תגובה
-
29. יבוא חופשי מאירופה
קלקלן בכיר, 17-07-2025
מתי נזכה לקנות כל רכב שנרצה שהוא תיקני באירופה, חדש או בן עד שנתיים, מכל סוכנות רכב באיחוד האירופאי, להעמיס אותו על מעבורת באיטליה, ולבוא לאסוף אותו מנמל חיפה ?
סגור תגובה
-
30. סיני עם כינור
סינו - לוג, 17-07-2025
בסין , BYD SEAL U DMI עולה 121,000 שקל ( 18,000 RMB) !!!
סגור תגובה
-
31. מה נסגר עם הכותב ?
משה א, 17-07-2025
באמת לא מבין… תת רמה של כתיבה , אפס בחישובים והטעייה מכוונת של אי הבנה לאדיוטות. בושה .
סגור תגובה
-
32. נוסע על מיצובישי 2008
ניר, 17-07-2025
שיחנקו משרד התחבורה, שהפראיירים ישלמו את המס הזה
סגור תגובה
-
33. איזו מדינה
אלי לוזון, 17-07-2025
שתי ההוצאות הגדולות ביותר של הישראלי בחייו הן דירה ברכב. בשני המקרים, רוב הכסף שעולה לו הולך למדינה. אז בפעם הבאה שתשאלו את עצמכם למה ככ יקר לחיות כאן, אז בעיקר עלות הצבא וההסכמים הקואליציוניים.
סגור תגובה
-
34. אורח
אורח, 17-07-2025
מי שמרוויח כאן זאת המדינה . ופועל יוצא מלחכי הפינכה החרדים שנשענים על עטיני המדינה. מס 83%. למה ? מעמ 18%. ליבואן הוצאות הובלה שינוע. אחסון. אולמות.תצוגה עובדים ארנונה. עובדים משרדים ועוד... הוצאות ישירות.ועקיפות שודאי מקוזזות מהלכאורה רווח. היבואן מרוויח לא מעט אבל המדינה היא הפרה החולבת.מדינה הורסת.ץושביה. מי יתן ותיהיה ממשלת.אחדות לאומית בלי מוצצי כספי המדינה החרדים ההרסניים
סגור תגובה
-
35. קורולה בארהב
ווינטר, 17-07-2025
קורולה היבריד בארהב מנוע 2.0 עם כל התוספות 26000$
סגור תגובה
-
36. רוני
רוני, 17-07-2025
בתוך הפער הזה יש גם מס קנייה וגם מכס, למה לא אומרים את זה?
סגור תגובה
-
37. לימודי ליבה
ניוטון , 17-07-2025
יש לך מושג באחוזים?
אם יבואן משלם 50 והצרכן 90, זה 80% יותר, לא 2,000
סגור תגובה
-
38. מי שגונב פה זו המדינה (לת)
עם יותר ממאה אחוז מס, 17-07-2025
-
39. מיסים
אסי, 17-07-2025
כלל המיסים על יבוא הוא כ116%. תעשו את החשבון לבד כמה היבואנים מרוויחים עלינו
סגור תגובה
-
40. תמיד חאפ לאפ
חאפרוביץ, 17-07-2025
חישובים מוטעים, נתונים חלקיים וקליק בייט הזוי.
למה אנחנו כאלה?
ולמה המדינה מתנהגת כמו קומוניזם שדוחפת יד לכיסי האזרחים?
סגור תגובה
-
41. היבואנים, הם גנבים ברשיון
עם ישראל!, 17-07-2025
לא די ברווחי העתק שלהם על הרכבים, הם גם גובים סכומי עתק על, " טיפולים" בשנות באחריות , במוסכי הרשתות!
סגור תגובה
-
42. לימודי חשבון, דחוף!!!
גבי, 17-07-2025
באמת שמזמן לא ראיתי כתיבה ברמה כל כך ירודה.
ראשית, הכותב טועה ב 100% בחישוב שלו. מומלץ להשלים לימודי ליב"ה.
שנית, אחרי שמסבירים עד כמה היבואן עוקץ אותנו... מה מתברר? הפתעה!! זאת המדינה שעוקצת. אז כמה באמת היבואן לוקח? אה.... לזה לא נמצא תשובה.
פשוט מביך.
סגור תגובה
-
43. מה קורה עם רכבי יוקרה ? לקסוס …מרצדס…אאודי (לת)
יהודה, 17-07-2025
-
44. מיסים גבוהים מחירים גבוהים
שיפוד, 17-07-2025
מבנה המס והבזבוז הציבורי הם הגורמים המובילים בכל המחירים הגבוהים
סגור תגובה
-
45. האמת שאסור לגלות
ישראל, 17-07-2025
הכתבה לא הוגנת, ייתכן ורווח של 14000 או 15000 ש"ח למכונית גבוהה, אבל תזכרו שמחצית המחיר לצרכן הם מיסים למדינה שהיבואן לא נהנה מהם, מנגד הוא מחזיק סוכנויות, מוסכים , אנשי מכירות , נותן אחריות לרכב ועוד כך שלהציגי עלות ישירה ליצרן אל מול המחיר זה לא הוגן בדיוק כפי שמוכרים לנו שהפחתה במיסים "תעלה" למדינה , אז רבותי, זה לא עולה כלום למדינה, היא רק גוזלת קצת פחות, מספיק עם השקר של "העלות למדינה" . אגב גילוי נאות, אינני מחובר לענף הרכבים, אני סתאם אזרח שפשוט נמאס לו שהמטומטמים שם במשרדי הממשלה השונים חושבים שמאמינים להם, טמבלים תתעוררו
סגור תגובה
-
46. נועם אתה טיפש
ישראלי מבין, 17-07-2025
רמה כל כך ירודה של כתבה, תת רמה נועם, לך תלמד לדווח אמת
סגור תגובה
-
47. רעיון מבורך. רוב המגיבים כאן מטעם היבואנים
משה , 17-07-2025
אף אחד לא טוען שהממשלה לא עושקת עם מיסים של מעל 100%. את זה אין לאף אחד רצון לשנות. הם רוצים ללחוץ את היבואנים הראשיים לצמצם את הרווח שלהם על ידי שיפור המיסוי על היבואנים המקבילים. הם מציעים ליבואן המקביל לשלם מס נומינלי זהה ליבואן הרשמי (למרות שמחיר הרכב ליבואן הרשמי נמוך יותר עקב העובדה שהוא קונה בכמויות ומקבל הנחה מהיצרן.
זה לא יוזיל את מחיר הרכב במאות אחוזים. אבל יכול לגלח 2000-5000 ש״ח מהמחיר לצרכן. וזה גם משהו.
סגור תגובה
-
48. תחזיקו חזק ותתאפקו היבואנים לפני התרסקות
יבואן מכוניות (צעצוע), 17-07-2025
הנמלים וכל המחסנים העורפיים חנוקים עד אפס מקום במכוניות שיבואנים קנו לפני שנה בדולר של 3.8 - 3.6
ועד עכשיו לא הצליחו למכור אותם מדובר במעל 150,000 מכוניות !!!
אם עם ישראל יתאפק עוד קצת (בינתיין עם ישראל מתאפק יפה ) והיבואנים נדרשו להעביר יד (לרכוש את המכוניות שייבאו ) על כ 68000 מכוניות ז"א אלה מכוניות משנת ייצור קודמת עם אפס קילומטר אבל יימכרו כיד שניה (01) ולא יד ראשונה (00)
בקרוב יתחילו הלחצים על היבואנים כך שאם יצעו לכם הנחות של 20-30% לא להיבהל
זה קורה במדינות אחרות ויגיע גם לישראל היבואנים בלחץ היסטרי !!! תתאפקו ותראו איך המחירים צונחים במיוחד של החשמליות
סגור תגובה
-
49. טעות טועים טעינו
המבקר, 17-07-2025
די מעניין שבכתבה על מכוניות רוצים לכתוב טיוטה שהוגשה וכמובן כותבים טויוטה...
סגור תגובה
-
50. מחיר
Y M, 17-07-2025
״המשמעות היא הצרכן משלם ליבואן מחיר שגבוה ב-210 אחוז מהמחיר ששולם על ידי היבואן ליצרן.״ טעות, הצרכן משלם 113% יותר מהיבואן.
סגור תגובה
-
51. כרגיל המדינה אשמה!
משה, 17-07-2025
החזירות הראשונית היא במס הגבוה . משם נגזרות כל העלויות המנופחות . המדינה לא יכולה לצפות לדרוש מס גבוה ולהרוויח יותר מהיבואן עצמו.
סגור תגובה
-
52. המדינה היא המרוויחה האמיתית
שי, 17-07-2025
המדינה בניגוד ליבואן לא משקיעה כלום ומקבלת עשרות אחוזים ככה מהשמיים כדי לממן אוכלי חינם במשרד התחבורה ובממשלה
סגור תגובה
-
53. לא מפתיע
אישימוטו המקורי, 17-07-2025
אם המחיר הממוצע הוא בשער המפעל, ולא כולל הובלה, ביטוח, הוצאות מימון, מיסי יבוא, ואם הרווח הגולמי הוא באמת באזור 20 אחוז, והיבואן צריך גם לשמור חלפים, להקים רשת מוסכי שירות, לבצע עבודות תיקון תחת אחריות, אכסון בנמל, פחת, בלאי, משכורות, מיסים... ומעל זה גם שיווק והוצאות מכירה... אז כמובן שלא צריך לרחם על היבואנים, הם חברות למטרת רווח, אבל לא עושים מכה מטורפת כפי שאולי חושבים.
סגור תגובה
-
54. אמנם מרוויחים, לא מעט, אך הצגה פופוליסטית ומטעה (לת)
שת, 17-07-2025
-
55. שוד לאור היום
ישראלי, 17-07-2025
לא שלא ידוע הכל.פשוט להצביע ברגליים.
לא לקנות,כפי שכבר ראיתי בסוכנות מסויימת,אולם התצוגה כמעט ריק ואין קונים.
סגור תגובה
-
56. צריך לזכור שהרווח על המכונית הוא לא הכל
אילן, 17-07-2025
יש ליבואנים עוד רווחים ע-צ-ו-מ-י-ם על טיפולים ותיקונים במוסך, על חלקי חילוף, על תוספות שונות שהם "דוחפים" לקונים פתאים במחירים מופקעים (ומאיימים שאם ירכשו במקום אחר after market זה עלול לבטל את החריות), על הלוואות לקניה ("מימון") ועוד. אז אל תשכחו לרגע את הדברים האלה. לא סתם יבואני הרכב הם בין האנשים העשירים ביותר בישראל.
סגור תגובה
-
57. נכון ומדוייק אבל -
יוסי, 17-07-2025
בישראל המחיר ללקוח הגבוה בעולם.
ליבואן ישראלי המחיר לרכב בשער המפעל, כמה שישמע לא הגיוני הוא הנמוך בעולם. הסיבה - היצרן יודע שהלקוח הישראלי משלם יותר מכפול בשל המיסוי, ולכן כדי להתחרות ביצרנים האחרים נותן את ההנחה המקסימלית.
סגור תגובה
-
58. לא הבנתי
רז, 17-07-2025
מכל הכתבה לא ברור, מה הרווח של היבואן באחוזים. למה לא יכולתם לצרף טבלה שמראה את המחיר ליבואן, עלויות מיסים וכו' ומה הרווח של היבואן? קשה? לא קשה. חובבנים.
סגור תגובה
-
59. מי ישלם. בנון
מולייר הקמצן, 17-07-2025
התרשמתי מאוד מהמתמטיקה, אני לא הייתי בשיעור הזה, הישעו אותי מביה"ס. אותי לא מעניין מה ייכנס ומי מרוויח, אותי מעניין מה יוצא מהארנק שלי. ומי ישלם? בנון?
סגור תגובה
-
60. מבין
יש להרבה אנשים כסף אז שישלמו , 17-07-2025
-
61. כתבה מעט מטעה
אריק, 17-07-2025
היבואן משלם
מחיר האוטו
מע"מ
מס קניה
משלוח
ביטוח
פרסום
אולמות תצוגה
אחריות
עובדים
אחסון
עלות אשראי
יעוץ משפטי
רכבים שנמכרים בליסינג
ועוד ועוד
רק אז אפשר לחשב כמה מרוויח היבואן
סגור תגובה
-
62. כנסו כנסו
מישקה, 17-07-2025
הלוואי וכל רכב חדש פה יעלה מעל לחצי מליון! אני בעד. לא בגלל שהמס הולך לאוכלי חינם אלא בגלל שהיום כל משפחה מחזיקה מינימום כמה רכבים בחניה, והעומס בכבישים רק הולך וגדל. המצב רק ילך ויחמיר. חייבים להיות כמו סינגפור,רוצה רכב חדש? תשלם הרבה מאוד כסף. פעם אהבתי לנהוג אבל היום זה עינוי בשבילי ואני בטוח בשביל רוב הקוראים פה.
סגור תגובה
-
63. מחירים יקרים
צבי , 17-07-2025
-
64. אפשרו יבוא עצמי של רכבים (לת)
ביבי, 17-07-2025
-
65. טיפה בים (לת)
אני, 17-07-2025
-
66. יודעים מה זה יהודים. לא מפתיע. (לת)
גרמניה, 17-07-2025
-
67. מדינה של פראיירים
ליאור, 17-07-2025
אם בכל דבר פה במדינה עושקים אותנו , אז למה לא גם במכוניות . והישראלי המטומטם רץ לקנות . ולוקח הלוואות גם. . ארץ אוכלת יושביה .
סגור תגובה
-
68. הרכב החדש יקר מדי? גלו כמה באמת משלם היבואן ליצרן
DANY_FROM_ISRAEL, 17-07-2025
אני לא מעוניין ברכב חדש, אשאר עם היגואר 1999 עד שיתקלקל.
כך כנראה יהיה עם דני מטורונט והבנטלי 1997 שלו.
רק בנזין! בלי חשמל!
סגור תגובה
-
69. אמא שודדים אותנו המדינה כולם חזירים (לת)
יעקב יעקובסון , 17-07-2025
-
70. ישראלים פראיירים
ודי, 17-07-2025
ישראלים פראיירים, משלמים כמה שיגידו להם,בגלל זה דופקים אותם.
סגור תגובה
-
71. כתבה לא מקצועות בעליל
מישל, 17-07-2025
אומנם היבואנים גנבים באישור של הממשלות מדינת ישראל, אך הכתב מקצועי היה צריך לפרט את כל המסים המוטלים עלינו מתוך המכיר לצרכן .
סגור תגובה
-
72. זה שאתה לא מעוניין
אריאל מנור, 17-07-2025
זה לא אומר שאחרים לא מעוניינים, דני טיפשני.
סגור תגובה
-
73. מדינת קרטל (לת)
פראיירים לא מתים, 17-07-2025
-
74. קנייה פרטית באירופה וייבוא אישי לארץ חוסך 50% (לת)
מחשבון, 17-07-2025
-
75. שורה תחתונה, רווח של עשרות אלפי שקלים לרכב
אלון, 17-07-2025
רכב שעולה ליבואן 50 אלף יעלה בסוף באיזור ה 100.
נמכר במעל 120 אלף.
רווח עצום. על חשבון כולנו.
סגור תגובה
-
76. מסתבר שאנחנו משלמים מס שגבוה יותר מעלות הרכב (לת)
אלי, 17-07-2025
-
77. יפה
ויקטורי , 17-07-2025
מה יפה המדינה שומרת ליבואנים על הסוד המסחרי שאיתו הם מנקנקים אותנו. מה עוד רוצה המדינה לקחת מאיתנו?
סגור תגובה
-
78. לא ליקנות
ו, 17-07-2025
להשאר עם הרכב הישן שהמאגר מכוניות ישארו אצל היבואנים
סגור תגובה
-
79. מה יש לכם מהיבואנים?
צדוק יחזקאל, 17-07-2025
מחירי הרכב השערורייתיים בישראל, שתמיד היו כך, הם תוצאה של מדיניות ממשלות ישראל לדורותיהם. המדינה היא המרוויחה העיקרית, והיבואנים הם פשוט מחלקת גביה של רשות המיסים שגוזרים קופון.
להפנות את האש ליבואנים היא פעולה פופולרית וחובבנית.
שורש הבעיה טמון במדיניות הממשלה, כל המדיניות לא תשתנה באופן דרסטי המצב ימשיך כפי שהוא.
שינוי מס קטנים ליבוא שולי הם אפילו לא פלסטר.
סגור תגובה
-
80. מי שאל "אז מה היבואן מרוויח"?
מאיר, 17-07-2025
חברה מי שאמר 'היבואן בקושי מרוויח' אז שיעשה חישוב קטן: אם היבואן מרוויח בממוצע 15,000 שח על רכב בודד, הרי שיבואן ממוצע מייבא כ40-50 אלף רעבים בשנה, איפה המחשבון? הנה: 600,000,000 שח רווח! בשנה אחת! איזה עניים!
סגור תגובה
-
81. ל-17 הטעיית הציבור
לולי, 17-07-2025
בארה"ב, אירופה... אין הובלה ? אין אחסנה ? אין קנס ירוק ? אין רווח ליבואנים ?
אז מדוע שם מחירי הרכב הם חצי מאשר בארץ ?
סגור תגובה
-
82. איפה המס??
צפוני, 17-07-2025
סתם כתבה שרק מראה שהאתר הוא יותר פופוליסטי מאשר מקצועי. תוסיפו מס, עלות ייבוא (ספינה, נמל, אחסנה...) והעלאת הרכב לכביש.. בקיצור כל העלויות של היבואן ואז תראו עם כמה כסף הוא נשאר. זה כמו להשוות כמה עולה סטייק במסעדת יוקרה בניו יורק לעומת כמה עולה פרה בארגנטינה.
סגור תגובה
-
83. ממשלת גנבים
שודדי הציבור, 17-07-2025
-
84. ל -80
יוסי, 17-07-2025
נניח שהרכב עולה ליבואן 40,000. והוא מביא 10,000 רכבים בשנה. כלומר היבואן משכיב 400,000,000 שקל.
תגיד, אם היית משכיב סכום כזה של 400 מיליון ש"ח, בנדלן, בורסה או כל אפיק השקעה אחר, כמה תשואה היית מצפה לקבל??
אז עושים 15,000 שקל על רכב? מכרו 10,000 רכבים? עשו 150,000,000 על השקעה של 400,000,000, מה רצית, שיקחו סיכון על סכום כזה בשביל פרוטות?
סגור תגובה
-
85. חישוב מוטעה ומטעה. משקל המיסים השונים בקושי מוזכר ואחוז הרווח של היבואן לא נכון (לת)
גידי, 17-07-2025
-
86. כל יבואני הרכב מיליארדרים
רואה חשבון, 17-07-2025
אם היו כל כך מסכנים איך זה שמשפחות הקרטל הן מיליארדיות? והן הראשונות לדעת שהרווח שלהן הוא פי שלוש מהמקובל בעולם הראשון. איך אני יודע? תראו כמה תגובות בתשלום יש כאן. זה כנראה מפחיד אותם במיוחד לקראת הבחירות שמתקרבות.
סגור תגובה
-
87. מס רכישה ומע"מ, והם רוצים שנשלם מס על המשלוח, באוצר יושבים פטריוטים אמיתיים! (לת)
מ, 17-07-2025
-
88. כשביבי ביקש מזליכה לחקור למה המחיר בארץ יקר הוא הורה לו להתעלם מהמיסים!
א.מ., 17-07-2025
-
89. 100 אחוז או 200, בתקשורת תמיד אוהבים להציג מספרים יותר גדולים
נ, 17-07-2025
גם כשמדברים על מוצרים בסופר או מניות הם מחשבים את האחוז של השווי ולא את השינוי כי מספר גדול ניראה יותר מרשים גם אם זה לא בדיוק נכון.
סגור תגובה
-
90. אז היבואן מרווח כ 20 אלף או 50 אחוז על רכב שעולה כ 120 אלף.
פפפ, 17-07-2025
על כל דבר אחר יבואנים לוקחים לפחות כ 100 עד 500 אחוזים ויותק.
כמה מרווחים על כיבוי לטלפון בטח 500 אחוז.
המדינה היא זאת שאשמה במחירים הגבוהים.
סגור תגובה
-
91. אם היו מפצלים את הזכיונות המחיר היה עולה ולא יורד.
פ.מ., 18-07-2025
יש יתרון לגודל, זה שיבואן מיבא יותר ממותג אחד זה מאפשר לו לחסוך עלויות.
זה לא שחסרים יבואנים בארץ.
סגור תגובה
-
92. איקו
איקו, 18-07-2025
לקנות רכב יד שניה לטפל במוסכים לא של היבואן גם כך הם תקועים עים רכבים
סגור תגובה
-
93. 16 שנה מכונית
מור, 18-07-2025
קונה רק רכב קטן ומחזיקה אותו 16 שנה. כמובן שקוריאני אמין בלבד. ככה יצאתי פראיירית בקניה אך זה מתקזז עקב ההתמדה עם אותו רכב. הרכב הנוכחי 8 שנים ברשותי והקודם שירת אותי 16 שנה.
סגור תגובה
-
94. רכב של 50 מוכרים אותו ב 200 (לת)
200K זה הסטנדרט החדש, 18-07-2025
-
95. אם אפשר אז למה לא?
R, 18-07-2025
דופקים אותנו בכל דבר במדינה הזו אז אם אפשר גם בכלי הרכב למה לא?בחסות הממשלה
סגור תגובה
-
96. עושק
רן, 18-07-2025
אל תיקנו רכבים חדשים כול 3 שנים אז ירד המחיר כולכם עדר שרץ לקנות רכב חדש
סגור תגובה
-
97. רון
נוי, 18-07-2025
בגדול היבואן מרוויח אחרי המכירה טיפולים באחזקה שוטפת של הרכב חלקי חילוף זה הכסף הגדול שלו במכירה אולי מפסיד לפעמים
סגור תגובה
-
98. מאז הקורונה יצרנים הכפילו את המחירים
איל נ, 18-07-2025
אמרו מחסור בחלקים, תקנים חדשים, מכוניות חשמליות. תבדקו מחירים באירופה לפני הקורונה והיום, יצרנים הכפילו את המחירים. את המכוניות הקטנות בכלל הפסיקו לייצר, קיה פיקנטו עולה כפול. מכוניות יוקרה עולות פי ארבע. הציבור לוקח הלוואות יותר גדולות על מכוניות ויצרנים מנצלים את זה
סגור תגובה
-
99. צריך לדעת חשבון
מטומטם אופטימי, 18-07-2025
החישוב בכתבה של האחוזים הוא "מלמטה"והוא שגוי, צריך לישב "מלמעלה"ואז פתאום רואים שהרווח של היבואן הוא פחות מחצי ממה שמחושב ובנוסף הנהנה העיקרי שהוא המדינה חלקו מוצנע בתזכורת כמעט אגבית, בקיצור כתבה לא ממש כשרה.
סגור תגובה
-
100. לא קונים רכב חדש במדינת החזירים.
., 18-07-2025
-
101. דחוף חוק נגד עיתונאות שיקרית
רן, 18-07-2025
הכתבה שיקרית . מטעמים של הכותב הוא מיתעלם מהמיסוי. מטעמים של הכותב הוא גונב דעת.
זה לא עיתונות , זה מסע יח"צנות מהסיבות של הכותב.
סגור תגובה
-
102. תיקון לחישוב: על כל הכסף של הקונה כבר שולם מס (לת)
מס הכנסה וב"ל ולכן זה 400% קנס , 18-07-2025
-
103. היבואן משלם בין 30 עד 40 אחוז ממה שהצרכן משלם
חיין, 18-07-2025
זה ידוע מאז ומעולם לא חישתם כלום. בארץ אם אתה רוצה רכב חדש אתה משלם על 2.5 מכוניום ומקבל אחת
זה גם עובד בכל המשק
גם בסופרמרקטים גם בבגדים בהכל. מלבד אולי סמרטפונים באילת
עם ישראל תבכו תבכו. ובסוף תשלמו
סגור תגובה
-
104. איפה דוני טרנטה נמצא (לת)
אריאל מנור, 18-07-2025
-
105. הרכב החדש יקר מדי? גלו כמה באמת משלם היבואן ליצרן
DANY_FROM_TORONTO, 18-07-2025
ל'אריאל מנור' - הנה פה התגובה של DINY_FRIM_TIRINTI.
היום ביקרתי בטרנטולה וראיתי שם חתולה.
החתולה ריחרחה ופתאום היא - הופ! - ברחה.
למה למה לי לילי? כי היה שם רכב חשמלי!
מייד הלכתי TO THE house, והבאתי מד מיליגאוס.
אבל המכונית נסעה, ונשארה החתולה.
אחר כך הלחתי לניו יורק, לבקר את דני ישראל.
אבל הוא כבר לא שם, כי הוא בבית אל.
החלפתי טיטול, ראיתי חתול. חשבתי: למה דני מישראל עשה תעלול?
הלכתי ללול, שם לא היתה תרנוגלת.
אולי התרנגול עלול ללכת למכולת?
התאכזבתי כל כך, אז מדדתי קרינה בתוך פח.
אבל זה לא עזר, אז מדדתי בהיברידית של איש זר.
אריאל מנור, קרא את תגובתי המעצבנת.
סגור תגובה
-
106. למגיב 105 מתחזה לטורונטו
קביבו, 18-07-2025
מציע לך לקחת קורס כתיבה יוצרת.מה שכתבת בסיגנון שיקספיר מקבל ציון לא עובר. מצחיק זה לא,דרמה זה לא.אז סגור את חריץ האוכל הלא מעוכל.
סגור תגובה
-
107. דני
דני פרונט, 18-07-2025
1. היה כדאי שהמדינה תדאג לתחרות גם בחלקי החילוף שם הייבואנים לא מסתפקים ב240% אלא לוקחים 500%.
2. כדאי שהמדינה תדאג לקבוע מונופולים כמו לדוגמה בתחום הטנדרונים שם סיטרואן ואופל שהם בעצם אותה חברה שולטים על 80% מהשוק.
סגור תגובה
-
108. זאת הבעיה כשקונים רכב חדש
אריה, 18-07-2025
איך שהרכב יוצא מהחנות, הוא מאבד 20 אחוז מערכו. בגלל זה עדיף לקנות רכבים משומשים.
סגור תגובה
-
109. ולכן לעולם לא תהיה תחבורה ציבורית בישראל (לת)
רותמית , 18-07-2025
-
110. איפה הכסף
אופיר, 18-07-2025
מילא, אם היינו מקבלים מערכת חינוך ובריאות כמו שצריך, אבל בנינו, הכסף הולך לחרדים שרובם לא תורמים דבר לחברה, מדינה בקריסה
סגור תגובה
-
111. הרכב החדש יקר מדי? גלו כמה באמת משלם היבואן ליצרן
DANY_FROM_TORONTO, 18-07-2025
58 דני. אתה צודק. אפילו אחרי שנמכור את הבית שלנו בשנה הבאה עדיין אקנה V12 Bentley משומש או V12 Rolls Royce משומש. 106 קביבו. אל תטרח עם מספר כי הוא מתחזה.
סגור תגובה
-
112. קונה רק משומש במצב טוב
דניאל, 18-07-2025
כמה אפשר להיות לוזר וטיפש ??? כמה
מסתבר שבלי גבול
איך הישראלים מוכנים לשלם 260 אלף שח לרכב איכותי שעולה באירופה 35 אלף יורו בערך? איזה לוזרים ופריירים.
סגור תגובה
-
113. כתבה מוטה
גאלי, 18-07-2025
המסר המרכזי בכתבה צריך להיות כמה גובה המדינה על כל רכב,להציג כי היבואן מוכר ב 210 אחוז ממחיר הקניה לא אומר כלום
סגור תגובה
-
114. עושקים
ש.א, 18-07-2025
היבואנים עושקים אותנו פשוט חזירים ,ואיפה הממשלה שאמורה לשמור על הציבור ?
סגור תגובה
-
115. למה כדאי להישאר בבית ספר
עמית, 18-07-2025
הפערים הם לרוב במעל ל־100%, אבל לא ב־200% או יותר.
האם הייתה התייחסות בחישוב למיסים? לעובדה שגם כיום על רכב משלמים מס מותרות?
בכל אופן, עדיף שהכתב יעשה חוג קצר בחשבון.
סגור תגובה
-
116. הכול הון ושלטון (לת)
א, 18-07-2025
-
117. פופוליזם של הכנסת מיסים (לת)
שיקנו עוד רכבים ויכניסו למדינה כסף, 18-07-2025
-
118. חישוב מחיר המיסוי עד כמה שאני מבין
משה, 18-07-2025
יש את המחיר של היבואן שעליו משלמים מס קניה
ואז מוסיפים *מכס
*שלא על מחיר היבואן אלה על המחיר של הרכב פלוס המס קניה
ואז בא המעמ וגובה מעמ על כל ס"ה המחיר ולא על מחיר היבואן לפני מיסים
ברשות המסים לא מדברים על החזירות שהם גובים
כי אם היו גובים מיסוי מעמ, מכס ומס קניה , על מחיר היבואן לפני מיסים
מחיר הרכב היה בכמה אלפי שקלים רבים פחות
סגור תגובה
-
119. למחיר של רכב צרפתי צריך להוסיף עוד נתון
פרנסואה, 18-07-2025
הנזק הנפשי שנגרם לקונה, הוצאות על טיפול פסיכולוגי, ירידה בדימוי העצמי, גירושין אחרי שהאשה הבינה מה הבעל קנה, וכמובן ההון העצום שהולך על גרר, מוסך, שוב גרר, ושוב מוסך. היתרון היחידי: אף גנב לא יגע בסחורה הזו.
סגור תגובה
-
120. מחירי רכבים חדשים
אחד שבטוח, 19-07-2025
פשוט מטומטם עם קבלות מי שקונה רכב חדש בישראל.
סגור תגובה
-
121. הכל שקרים
יוסי, 19-07-2025
הדולר והיורו צללו אבל המחירים בשקלים נותרו ואף עלו.
סגור תגובה
-
122. ברק
ברק, 19-07-2025
יש להוסיף על מחיר הקניה של הרכב מהיצרן
עוד
83 אחוז מיסים
17אחוז מכמ
״״ממש טעות בניסוח הכתבה
אין מדבריי להוריד מהרווח של היבואנים לרכבים ויותר מכך לחלפים.שם הזהב
סגור תגובה
-
123. רפובליקת בננות
טןראי חנוכה, 19-07-2025
מילא אם הכסף היה הולך לבריאות,חינוך ורווחה
אבל שזה הולך למימון ציבור משתמט ופרזיטי זה כואב שבעתיים!!
העיקר שהביביסטים מרוצים
תמיד יהיה אפשר להאשים את השמאל
סגור תגובה
-
124. יבואני הרכב חזירים
אזרח, 19-07-2025
הסתרת מס הקניה של היבואנים נועד להסליק את הרווחים העצומים שלהם.
רוב היבואנים מרוויחים לפחות 70% על כל רכב שהם מוכרים.
לשם השוואה קבלני בניה מרוויחים 10-15%.
כולם חזירים והצרכן הישראלי כרגיל טיפש
סגור תגובה
-
125. רק במכוניות בהכל
יוני, 19-07-2025
כמו בדירות בארנונה ביטוח לאומי מס הכנסה אגרות מס קניה שבח השבחה וכו' המדינה אוכלת אותנו במיסים רעבה למיסים ואנחנו שותקים ומשלמים ולא נשאר לנו בסוף
סגור תגובה
-
126. משרד התחבורע, המכס ומשרד האוצר פוגעים באזרח הקטן
מוטי בר-נס, 19-07-2025
משרד התחבורע, המכס ומשרד האוצר פועלים כגיס חמישי לטובת יבואני הרכב, וגורמים ליוקר הרכב בישראל מעבר למיסים.
במיוחד פגעו ביבוא האישי שהצטמצם מ - 3,000 כלי רכב ב- 2017 ל 500 בשנת 2024
מאוד מקווה כי השילטון החדש יעבוד בשביל האזרח הקטן כדי להוריד את יוקר המחיה, ולא יבגוד בנו לטובת בעלי ההון שעושקים אותנו מקום המדינה
סגור תגובה
-
127. אתם לוקים קצת בהבנה מהו פער
רן, 19-07-2025
הפער בין 100 ל240 הוא 140% ולא 240%
הפער בין x ל y הינו x-y
סגור תגובה
-
128. המס הזה הוא הנזק לחיים.
גל, 19-07-2025
במקום שיביא חיים איכותים הוא גורם נזק. הנסיעה באוטובוס צריכה להיות בחינם. את העלות שיגבו במס ישיר. ככה הנסיעה הציבורית תהייה טובה יותר, פחות רכבים פרטיים. פחות תאונות
סגור תגובה
-
129. המסים חונקים
דוד, 19-07-2025
מה שהכי משפיע זה החוסר מעשה של הממשלה לגבי המס הגבוה וחוסר הפעילות לגיב יוקר המחייה, זה מוריד את איכות החיים שלנו.
סגור תגובה
-
130. למדינה זה נוח
אני, 19-07-2025
המס הוא באחוזים, ללא תקרה.
גם מספר האנשים שקונים רכבים עולה, זה לא רק שמחיר הרכב עלה.
אז במקום שהמדינה תאזן את המס יבוא, היא בוחרת להשאיר אותו ועבור רכבים חשמליים אפילו להגדיל אותו.
סגור תגובה
-
131. ארגוני פשע
אחד, 19-07-2025
שרי וםקידי האוצר ויבואני הרכב הם ארגוני פשע שמטרתם לשדוד מהציבור ולהעלין מידע. מקומם בכלא.
סגור תגובה
-
132. אזרח שקונה יד שניה בלבד !!
רק יד שניה, 19-07-2025
מלמדים את הכבשים שהזאב הוא רע , בעוד שמי שאוכל אותם זה הרועה ... המדינה אוכלת אותנו לארוחת בוקר בלי בושה ....
סגור תגובה
-
133. אמת עיתונאית
רונן, 19-07-2025
מה שחשוב הוא לא מה משלמים הייבואנים לספק. אלה מה עלות הרכב לייבואן. כמה עולה לו הרכב. כאשר בתוך עלות זו מסתתר מס מאוד משמעותי למדינה. וחיוב של הייבואן לחלפים לרכב ל 7 שנים קדימה.
אין ספק שלו היינו יודעים את המחיר האמיתי היינו יכולים להתייחס. מה שכתוב בכתבה זו היא חצי אמת, וזה גרוע משקר.
סגור תגובה
-
134. יופי
רון הגנן, 19-07-2025
מסכנים היבואנים בוכים ומתעשרים מגניבת הלקוחות .. שיעמוד לכם בגרון .אמן .
סגור תגובה
-
135. מדינה של טמעים
ישראל, 20-07-2025
מדינה שעושקת את אזרחיה. למה אוטו צריך לעלות כל כך יקר לעזאזל
סגור תגובה
-
136. BYD atto 3
רמי, 20-07-2025
BYD atto 3 עולה לצרכן (לא ליבואן שקונה מאות רכבים) , רק 55,000 יואן שהם כ 25,000 ₪.
למה על הרכבים הסינים לא כותבים כלום ? היבואנים מכפילים פי 6 או 7
סגור תגובה
-
137. מזדהה עם תגובה 119
שלמה, 20-07-2025
-
138. ל 126, אולי היבוא אישי ירד בגלל יבוא מקביל וזעיר?
יאנוש, 20-07-2025
פשוט נפתח עוד כמה אפיקים, בנוסף השוק השתנה והרכבים החשמליים נכנסו והם ממוסים יחסית נמוך כך שיש חלופה זולה 'עדיין' עם מיסוי נמוך - רכב חשמלי, ב2026 חוזר כנראה מס נסועה, ואז החשמלייות יהפכו לפח אשפה מתנייד. אין מי שיסכים גם לאכול טעינה וגם מיסוי נסועה
סגור תגובה
-
139. ומי מרווח ועושק
שי , 20-07-2025
המדינה גובה 83% מס קניה על רכב בנוני -קטן ,
ועוד מע"מ של 17% !
מכאן מבלי שהמדינה שטרחה ואו עשתה דבר עושקים אותנו
ב 56,000 ש"ח !ממחיר הרכב. כ- 114 אחוז מהמכיר הנינו מיסים !
סגור תגובה
-
140. זו טענתי העקבית כלפי אלו שכל הזמן מרחמים על היבואנים בגלל ״מיסוי ובטחון ארץ ישראל...״
ינון, 21-07-2025
בכל דור ודור, בכל שנה ושנה, כשמידי פעם אני נכנס לכתבה במדור רכב וזו עוסקת במחירים מפלצתיים בישראל, קם לו גולם תורן וצדקן ומגן על היבואנים בחירוף נפש עם המנטרה הקלאסית ״אבל הבטחון..., אבל המיסים זה המדינה...., אבל גם הם צריכים להרוויח....״. בארה״ב המחיר למרצדס S Class הוא 100,000 דולר, זה 350,000 ש״ח, ואותה מכונית בארץ היא החל מ-1,250,000 ש״ח, פי 3.3 בערך. נראה לכם שהיבואן האמריקני לא מרוויח? נראה לכם שהמחיר בארה״ב לא מגלם מיסים מקומיים?, נראה לכם שיבואנים בכל העולם עובדים לשם שמיים ורק בישראל הם פועלים לשם רווח? - לא. ממש לא. גם הם מרוויחים, ומרוויחים יפה מאוד. אבל במדינת הגנבים, ישראל, היבואן רוצה לאכול מכל הבא ליד, מכל החורים, מכל הנקבוביות של הגוף. קונה קורולה ב-60,000 ומוכר אותה ב-150,000. קונה מרצדס אס קלאס ב-200,000 ומוכר אותה ב-1,250,000. למה? כי סבא שלו יענקלה, לפני 70 שנה, הגיע לארץ ישראל והיה הראשון שייבא רכבים לארץ. כל הכבוד לסבא יענקלה. אממה, הבן של סבא יענקלה, הבן של הבן של סבא יענקלה, הנכד של יענקלה, והנין של יענקלה, קבעו כי בגלל שיענקלה החליט לייבא רכב X בימי ימפמפוז, אזי מגיעה לו זכות בלעדיות לנצח נצחים. לא משנה אם זו הייתה תקופה של קום המדינה ולא הייתה תחרות, לא משנה שהזמנים עברו והדמוגרפיה הוכפלה, לא משנה שזה ריכוזי, בכלל לא משנה כלום - יענקלה בא פעם אחת ב-1953 לישראל, ומאז הבטיחו ליענקלה ולמשפחת יענקלה שעד המילניום הבא, עד עידן השלושת אלפים, הוא ורק הוא ובני משפחתו יחזיקו בבלעדיות את המותג ואת כל המותגים האחרים שהם העמיסו על הדרך בימי האופרטוניזם של קום המדינה. זה דמוקרטיה? זה שוק חופשי? זה תחרות? זה קשקוש בלבוש ארץ ישראלי מצוי. אנחנו לא נשנה את זה אם לא נתקומם, ובמדינת ישראל אין אנשים שמתקוממים, חינכו אותם מינקות להיות עבדים.
סגור תגובה
-
141. עדר של סת.ומים
לא מבין, 21-07-2025
-
142. יבואני הרכב
מאיר, 21-07-2025
כתוב שזו ארץ זבת חלב ודבש
אז איך דופקים פה את האזרח בכל התחומים
איך?
סגור תגובה
-
143. שוד היבואנים
חיים, 22-07-2025
ברור המדינה עושה יד אחת עם היבואנים לקחת יותר כסף מצרכן המסכן שאין לא ברירה
סגור תגובה
-
144. ביזבוז כספי המיסים
ביזבוז כספי המיסים, 25-07-2025
בטח כשנותנים לעבס 60 מיליארד שקל כדי שבנת יהיה ראש ממשלהעים 6 מנדטים נותנים לכל ערבי 500 אלף שקל שילמד רפואה
סגור תגובה
-
145. מה רווח היבואן
אחוז רווח , 03-08-2025
עוד לא הבנתי מה הרווח הממוצע של היבואן ,עשו כתבה שהיא שטחית ולא מפורטת כדי לא להביך את היבואנים.
סגור תגובה