בקצרה:
- ב-2026 תפסיק פולקסווגן לייצר טוארג ללא יורש
- חלק מתהליך התייעלות לאחר שורת משברים
- בזמנו היה אחד מרכבי הכביש-שטח המרשימים ביותר

סוף הדרך: פולקסווגן תפסיק בשנה הבאה את ייצור הטוארג, רכב הפנאי-שטח שראה אור לראשונה בתחילת האלף, ומאז יוצרו ממנו יותר מיליון יחידות. הפסקת הייצור מגיעה בשל ירידה בביקושים לדגמי הקטגוריה, כמו-גם שינוי סדרי עדיפויות בפולקסווגן הנדרשת לבצע שורת תהליכי ייעול לאור המשברים שפוקדים אותה לאחרונה. בישראל אגב הופסק השיווק כבר לפני כשנה.
הטוארג הראשון שנקרא כך על שם של שבט נוודים בסהרה, פותח לצד פורשה קאיין הראשון, והיה למעשה חלק מהאסטרטגיה שהוביל פרדיננד פיך, הנשיא המפורסם של הקונצרן הגרמני, למצב את פולקסווגן גבוה יותר. גישה שגם הביאה לאולמות התצוגה של היצרנית את הפייטון כספינת דגל למותג על בסיס אודי A8. גם היא כבר לא מיוצרת.

ציוני דרך: פולקסווגן עשתה שימוש בטוארג לטובת יחסי ציבור בקביעת שיאי עולם במגוון קטגוריות. לרבות טיפוס עם רכב לגובה הרב ביותר (6,081 מטר, פסגת הר געש אוחוס דל סלאדו בצ'ילה), שיא לנסיעה רצופה בפאן-אמריקנה שבין טיירה דל פואוגו בדרום ארגנטינה עד לדדהורס בצפון אלסקה, שיא לנסיעה רצופה מהנקודה הצפונית ביותר באירופה (נורת'-קייפ שבצפון נורווגיה) לנקודה הדרומית ביותר באפריקה (קייפ אגולאס שבדרום אפריקה) ועד גרירת מטוס בואינג 747 באמצעות הגרסה הבכירה עם מנוע V10 טורבו-דיזל היייחודי. אגב הוא לא היה המנוע הקיצוני ביותר שהותקן בדגם. פולקסווגן גם הציעה בו את מנוע W12 המפורסם שפותח עבור בנטלי.
פולקסווגן גם התחרתה עם הטוארג בראלי דקאר, שם זכה שלוש פעמים ברצף, כל ניצחון היה ראשון עבור הנהג שהשיג אותו: ג'ינל דה וויליה ב-2009, קרלוס סיינז ב-2010 ונאסר אל-עטייה ב-2011.

מה אנחנו חושבים: פולקסווגן מוצאת עצמה בשנים האחרונות בצונאמי משברים בכל חזית אפשרית. עם חוסר יכולת להתמודד מול גל חשמליות סיניות, התמודדות עם ארגוני עובדים בפסי הייצור, רגולציה מחמירה שמייקרת תהליכי פיתוח וכרגיל בקונצרן העצום, הרבה מאוד פוליטיקה.
פולקסווגן שקלה להחיות דגמי עבר אייקונים כמו חיפושית ושירוקו עם הנעה חשמלית, מהלך דומה לזה של רנו (הצלחה רבה), פיאט (חלקית) ופורד (מוגבלת), אבל זה לא קרה. וכך גם לגבי הטוארג, כנראה אחד הדגמים הייחודיים והמעולים שיצרה החברה. אגב, לפורשה קאיין יש כבר יורש חשמלי שמתחמם על קווים. רק אומרים.