דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

התחדשות לפי פולקסווגן גולף: צ'אט GPT במקום משטח מגע

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • דור 8.5 של הגולף המיתולוגית יחשף בקרוב
  • עם עיצוב מעודכן ותפעול נוח מבעבר
  • השיווק בישראל - בסוף השנה הנוכחית

פעמוני היובל: 50 שנה ו-37 מיליון יחידות מאז הושקה לראשונה, פולקסווגן גולף מתכוננת לקראת חשיפת מתיחת הפנים שהיצרנית העבירה את הדור השמיני והנוכחי. ככל הנראה, בפעם האחרונה עם מנוע בעירה פנימית. המעבר הסופי לחשמל יתבצע בדור התשיעי, שצפוי להיחשף לקראת סוף העשור. ומה אצלנו? יבואנית פולקסווגן תייבא ארצה את הגולף המעודכנת לקראת סוף השנה הנוכחית.

הגולף המחודשת הוצגה בתערוכת הטכנולוגיה CES בלאס וגאס תחת מעטה הסוואה, אך ניתן לזהות שינויים מינוריים בעיצוב הסבכה הקדמית, הפגושים ויחידות התאורה. החידושים הבולטים יותר נמצאים דווקא בתא הנוסעים, שם הקשיבה היצרנית לביקורת החד-משמעית וחזרה למתגי תפעול פיזיים על גלגל ההגה, במקום משטחי המגע הטכנולוגיים-למראה אך מגושמים לתפעול של הדגם הנוכחי.

שדרוג טכנולוגי: לוח המחוונים הדיגיטלי ("10.4) זכה לעיצוב מחדש, וכך גם מסך המולטימדיה המרכזי ("12.9). מערכת ההפעלה של המסך צפויה לספק תגובות מהירות מבעבר, אם כי הפעלת המיזוג עדיין מתבצעת ממשטחי מגע שמוצמדים למסך. אך אלו סוף סוף זוכים לתאורה פנימית שתאפשר הפעלה גם בחשיכה.

בפולקסווגן מתגאים בשילוב של צ'אט GPT במערכת ההפעלה, כאשר בפועל מדובר בהרחבת יכולת ההפעלה הקולית ולא הרבה מעבר. תוכנת הבינה המלאכותית תאפשר להורות על ביצוע פעולות בסיסיות ברכב גם בשפה חופשית, ותדע לחפש באינטרנט בהתאם להנחיות קוליות ואף להכניס יעדים למערכת הניווט בהתאם. השילוב של צ'אט GPT יתרחב בקרוב גם לדורות החדשים של פולקסווגן פאסאט וטיגואן, וכן לדגמי ה-ID החשמליים של החברה.

מה עוד צריך לדעת: בפולקסווגן לא חושפים פרטים לגבי יחידות ההנעה, אך מדיווחים שונים בתעשיית הרכב עולה כי היצרנית צפויה לשמור על מנועי הטורבו-בנזין המוכרים, עם שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר או ארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר, עם סיוע היברידי-מתון כבעבר אך עם הספק מופחת במטרה לשפר את פליטת המזהמים.

בנוסף תציע פולקסווגן כבעבר שתי גרסאות היברידיות-נטענות, אך עם מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטרים לעומת 1.4 כיום. סוללה מוגדלת צפויה לספק טווח נסיעה חשמלי של כ-100 ק"מ, בדומה לדגמים החדשים של הפאסאט והטיגואן. לראשונה בגולף, גרסאות ה-GTI יצוידו בתיבת DSG כפולת מצמדים בלבד, כאשר התיבה הידנית תוצע - אם בכלל - רק בגרסאות הבסיס צנועות ההספק.

מה אנחנו חושבים: בארבע השנים שחלפו מאז הושקה הגולף הנוכחית, השתנו סדרי עולם בתעשיית הרכב. דגמים חשמליים וסיניים תפסו אחיזה גם בשווקי המערב, כאשר גם פולקסווגן בעצמה הגיבה לטרנד עם ה-ID3 המשפחתית.

לטעמנו, חגיגות היובל לגולף היו יכולות להיראות מרשימות הרבה יותר לו היתה מציגה פולקסווגן גרסה חשמלית מלאה למשפחתית הפופולארית, ולא מסתפקת בעדכונים קלים לפגושים ולמערכת המולטימדיה.

כי אמנם יש עדיין לא מעט לקוחות שמעדיפים את המשפחתית שלהם עם מנועי בנזין, אבל אם פולקסווגן שואפת למצב את הגולף כמובילת הקטגוריה - וזוהי בהחלט השאיפה שלה - הרי שהמשפחתית הוותיקה צריכה להצטייד בטכנולוגיה העדכנית ביותר. ולא, צ'אט GPT זה לא מספיק.

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה