בקצרה:
- מרצדס מבצעת ניסויי נהיגה בוואן חשמלי חדש
- על בסיס ייעודי, עם מערכת טעינה מתקדמת
- השקה רשמית בתחילת שנה הבאה

חשמל מסחרי: מרצדס חשפה תמונות ופרטים נוספים מניסוי נהיגה ב-VLE, וואן חשמלי שיחליף את ה-EQV וישמש בסיס גם לדגם מסחרי כמחליף ל-e-ויטו, לפני ההשקה הרשמית הצפויה לתחילת שנה הבאה.
לדברי היצרנית, אב הטיפוס השלים נסיעה משטוטגארט לרומא, מרחק של כ-1,100 ק"מ כולל חציה של רכס הרי האלפים, ב-13 שעות שכללו צמד עצירות לטעינה מהירה של 15 דקות כל אחת. מרצדס מציינת כי טווח הטמפרטורות במהלך המסע נע בין 11 מעלות ביציאה מהמטה בגרמניה ועד 33 מעלות בבירה האיטלקית, ולאורך כל הדרך פעל המזגן על טמפרטורה של 22 מעלות.

מה אנחנו יודעים: כבסיס תשמש פלטפורמה ייעודית ומודולרית המכונה VAN.EA, בשונה מהמסחריות החשמליות היוצאות שהיו למעשה הסבה לחשמל של גרסאות דיזל. אלו יצוידו במערכת חשמל במתח גבוה (800V) שתאפשר טעינה אולטרה מהירה, ותעניק לו יתרון משמעותי עבור חברות הובלה והיסעים.
הפלטפורמה החדשה מאפשרת מגוון תצורות ואורכי מרכב, שילוב מערכות הנעה קדמית או כפולה, ושימוש בתצורה מסחרית להובלת סחורות, גרסאות נוסעים עם מקום לשמונה בשם VLE ורכב להסעות אח"מים שיכונה VLS. בדומה לדגמי הנוסעים של מרצדס תוצע אופציה להיגוי אחורי אקטיבי, המסייע לצמצום רדיוס הסיבוב באזורים עירוניים וצפופים, סביבת המחיה הנפוצה לדגמים אלו.

מה אנחנו חושבים: מבין ותיקות התעשייה, מרצדס נחשבת לבודדות מאלו שלקחו ברצינות יתרה את המעבר להנעה חשמלית, עם מגוון דגמים נקיים מזיהום והשקעה מסיבית בפלטפורמות ייעודיות, אווירודינמיקה ומערכות הנעה מתקדמות. אלא שגרסאות חשמליות לדגמים המסחריים התקשו להצליח, בין היתר בגלל שימוש בבסיס מוסב המחייב פשרות רבות לרבות טווח נסיעה מוגבל.
הוואן החשמלי החדש שתציג אמור להביא שיפור משמעותי מבחינה זו, ולאפשר לה לחזור למעמדה כמובילה וכמתקדמת בקטגוריה, בעיקר מול המתחרים המסורתיים מבית פולקסווגן ופורד.