בקצרה:
- לינק אנד קו מתחילה לשווק בישראל את ה-08
- היברידי-נטען עם טווח חשמלי מוצהר של 200 ק"מ
- ה-01 מקבל מערכת הנעה חדשה ועולה פחות

לינק שלישי: לינק אנד קו, אחת מחטיבות קונצרן הרכב הענק ג'ילי, הנחיתה אצלנו את ה-08, רכב פנאי היברידי-נטען שיהיה גם שלישי תחת המותג באולם התצוגה המקומי. המחיר מתחיל ב-230 אלף שקל.
יש לזכור כי ה-08 הוצג כבר לפני כשנתיים, על בסיס פלטפורמת CMA המתקדמת של וולוו. בהשוואה ל-01 למשל, חלוץ המותג בישראל, הוא גדול משמעותית: עוד 27.5 ס"מ לאורך (482 ס"מ), עוד 11.5 ס"מ לבסיס הגלגלים (285 ס"מ) ועוד 36 ליטר לתא המטען (545 ליטר).

חשמל ובנזין: מערכת ההנעה היא היברידית נטענת, משלבת מנוע בנזין מוגדש (4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר עם 139 כ"ס) ומנוע חשמלי (211 כ"ס). הם מפיקים יחד 350 כ"ס, והכוח עובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבת 3 הילוכים אוטומטית. הזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש אורך 6.8 שניות.
סוללה גדולה יחסית לרכב מסוג זה - 39.6 קוט"ש - מבטיחה טווח חשמלי תיאורטי של 200 ק"מ, הנדיב ביותר לרכב היבירידי-נטען בישראל. טעינה מהירה (85 קילוואט) תאפשר מילוי מ-10% ל-80% ב-33 דקות, וניתן לחהשתמש בסוללה לטובת הפעלת מכשירים חיצוניים (V2L).
מה עוד צריך לדעת: רשימת האבזור כוללת כציוד תקני לוח מחוונים דיגיטלי ("10.2) ומסך מגע ("15.4) עם מצלמות חניה היקפיות, משטח טעינה אלחוטי, ריפודי עור סינטטי, כיוון חשמלי ואוורור למושבים הקדמיים, חלון שמש ודלת תא מטען חשמלית.

הגרסה הבכירה (ב-250 אלף שקל) מוסיפה ריפוד עור אמיתי, חימום ועיסוי למושבים הקדמיים, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים (שני אזורים בגרסת הבסיס), מערכת שמע משודרגת (הרמן קרדון עם 23 רמקולים), חישוקים גדולים יותר ("21 לעומת "19) ותאורת מטריקס-לד.
מערך הבטיחות כולל בכל הגרסאות בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית כולל פתיחת דלת.
במחיר מוזל: בנוסף לינק אנד קו מתחילה לשווק גרסה מעודכנת ל-01 לאחר מתיחת פנים קלה, עם תג-מחיר שמתחיל כעת ב-180 אלף שקל, 63 אלף שקל פחות מתג המחיר שהוצמד לו בעבר.

למחיר האטרקטיבי יותר אחראית גרסת בסיס שאינה כוללת כיוון חשמלי למושב נהג, משטח טעינה אלחוטי, מצלמות חניה היקפיות, שמשות אחוריות כהות, חלון שמש, דלת תא מטען חשמלית והתרעת שטח מת. אלה כן מוצעים בגרסה הבכירה שתשווק כעת ב-199 אלף שקל.
השינויים העיצוביים מסתכמים בעיקר בחישוקים שונים וקטנים יותר ("19 לעומת "20), ויתור על גימור כחול ויחידות תאורה עדכניות מאחור. בסביבת הנהג יש מסך מגע גדול יותר ("15.4 לעומת "12.7) אבל לוח מחוונים דיגיטלי קטן יותר ("10.2 לעומת "12.3), בשני המקרים עם גרפיקה עדכנית.
החידוש העיקרי הוא למערכת ההנעה, בתצורה דומה ל-08, רק עם הספק של 280 כ"ס, 19 כ"ס יותר מה-01 היוצא. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 7.7 שניות, 0.3 שניות פחות מבעבר. קיבולת הסוללה (17.7 קוט"ש) וטווח הנסיעה החשמלי (75 ק"מ) נותרו ללא שינוי.

מה אנחנו חושבים: לינק אנד קו הייתה המותג הראשון שייסדה ענקית הרכב הסינית ג'ילי, במטרה להתמודד בשוק האירופאי. ראשית עם ה-01 שניסה להיות אלטרנטיבה ללהיטי המכירות של קטגוריית רכבי הפנאי הפופולרית. אבל למרות הבסיס המשובח של וולוו (XC40) ומערכת הנעה היברידית ייחודית לתקופה, לצד מודל שיווק ייחודי באמצעות ליסינג, זה לא כל כך עבד. לא רק בישראל, גם באירופה.
כעת, עם תג מחיר נמוך משמעותית המציב אותו ישירות מול מתחרים סינים מבית צ'רי, ג'אקו, BYD ו-MG הזוכים לביקושי שיא, יש לו סיכויים טובים יותר לשפר את נתוני המכירות של המותג.
ה-08 הוא סיפור שונה לגמרי, ומציב את המותג גבוה יותר, עם ממדים גדולים ומערכת הנעה סופר-מתקדמת, עם תג-מחיר בהתאם, יקר מזה של רכבי פנאי מוכרים לחמישה נוסעים עם מנועי בנזין או היברידיים רגילים. והודות לטווח החשמלי הגדול הוא כן עשוי להוות אלטרנטיבה מסקרנת לרכבי פנאי חשמליים באותה סביבת מחיר.