בקצרה:
- מרצדס תשווק גרסאות בסיס חדשות
- יש גם קופה היברידית ו-EQA עם טווח מוגדל
- המטרה: לנסות ולהתאושש מהירידה במכירות

לא קלה דרכם: במשך עשרות שנים שמר מותג היוקרה מרצדס על מעמד בכיר בשוק הרכב הישראלי. גם הישראלי, כמו האמריקאי והאירופי. נדמה כי בכל מקום בעולם הוא נתפס במשך כל אותן שנים כמוביל בתחומו, למרות תחרות עזה ומאוד מאתגרת משני מתחריו האחים והאיכותיים לארץ המוצא - אודי וב.מ.וו. חלק הצביעו על השמרנות העיצובית היחסית כקלף מנצח אצל קהל היעד, יש מי שהיללו את השירות וכמובן את האיכות הטכנולוגית, עם מנועים ותיבות הילוכים ומערך מתלים יוצאי דופן.
אבל עולם הרכב השתנה. ראשית, מרצדס בחרה במודע בקו עיצובי אגרסיבי בהרבה מהמראה לו הורגל הציבור, ולא כולם אהבו את זה. שנית, המהפיכה החשמלית לא עברה חלק, והניבה דגמים שהקהל הפנה לו עורף. ובישראל? המחיר הפך את מרצדס ליקרה משמעותית ממתחריה, הייבוא המקביל - ותודה לשער דולר נמוך גם בקנדה - התעצם והפגיעה בנתוני המכירות הייתה קשה.

השנה (ינואר-אוקטובר) נחתכו מכירות המותג ביותר מחצי, מ-3,233 ל-1,520 מכוניות. גם בסיכום אשתקד רשמה מרצדס בישראל ירידה של כמעט 20% ולא פחות חשוב, מצאה עצמה רביעית בין מותגי היוקרה. ירידה משמעותית נרשמה גם ב-2023 ולאורך מספר שנים ירדו מכירות המותג מכ-4,800 מכוניות ב-2022 לכ-1,500 השנה בעשרה חודשים. משהו חייב היה לקרות.
המשהו הזה, כך הוחלט בכלמוביל היבואנית, יהיה הוספת דגמי בסיס זולים יותר, גם עם נתונים פחות מרשימים, לצד חיתוך מחירים היכן שרק אפשר, כשהשינוי הגדול אמור להיות החל משנת 2026. היבואנית מבטיחה מחירים נוחים יותר לרוחב כל ארסנל הדגמים, כדי להפוך את המותג תחרותי יותר מכפי שהיה בשנים האחרונות. הנה מספר דוגמאות ראשונות.
הקופה מתחדשת: ה-CLE180 היא גרסת בסיס חדשה שתוצע במרכב קופה (400 אלף שקל) או קבריולה (480 אלף שקל), כשהיא זולה ב-120 אלף שקל מה-CLE200 הנוכחית, למרות רמת אבזור נוחות דומה. היא גם מצוידת באותו מנוע בנזין מוגדש, עם 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר, אבל בהספק מופחת (170 כ"ס, 34 כ"ס פחות). בהתאם, הזינוק ל-100 קמ"ש איטי ב-1.5 שניות (8.9 שניות) והמהירות המרבית נמוכה ב-15 קמ"ש (225 קמ"ש).

ה-CLE קופה תוצע גם בגרסה היברידית-נטענת במחיר של 480 אלף שקל. עם שילוב בין מנוע הבנזין (204 כ"ס) למנוע חשמלי (127 כ"ס) ותפוקה משולבת של 313 כ"ס. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 6.3 שניות בעוד סוללת 19.5 קוט"ש מאפשרת 108 ק"מ נקיים מזיהום.
טווח מוגדל: ה-EQA נוחת כאן בגרסה המכונה +250 לאחר מתיחת פנים קלה שעבר, ועם תג מחיר שמתחיל ב-350 אלף שקל, 30 אלף שקל פחות.
המנוע החשמלי נותר זהה (190 כ"ס) אבל סוללה גדולה יותר (70.5 קוט"ש לעומת 66.5) כמו גם שינויים אווירודינמיים, צמיגים בעלי התנגדות נמוכה לגלגול וניהול אנרגיה מתקדם יותר מאפשרים טווח נסיעה של 532 ק"מ, כ-120 ק"מ יותר מהדגם היוצא. מערכת הטעינה המהירה נותרה בקצב זהה (100 קילוואט) עם מילוי מ-10% ל-80% ב-35 דקות.

פנאי מוזל: ה-GLE 350de ההיברידי נטען יוצע מעתה גם בגרסת בסיס עם תג מחיר של 630 אלף שקל לגרסה הרגילה ו-710 אלף שקל לקופה, בין 155 ל-200 אלף שקל פחות מבעבר. מערכת ההנעה משלבת מנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטר (197 כ"ס) עם מנוע חשמלי (136 כ"ס) בתפוקה משולבת של 333 כ"ס, העוברים לכל ארבעת הגלגלים דרך תיבת 9 הילוכים אוטומטית.
הפחתת המחיר התאפשרה בין היתר על ידי ויתור על מתלי אוויר אדפטיביים והסרת אביזרי אבזור נוחות כמו סגירה רכה לדלתות, מצלמות חניה היקפיות ועוד.

ה-GLS, רכב הפנאי הגדול של היצרנית, יוצע מעתה גם בגרסת 350d עם אותו מנוע טורבו דיזל עם 6 צילינדרים בנפח 3.0 ליטר של גרסת 450d ששווקה עד כה, אבל בהספק נמוך יותר (313 כ"ס, 54 כ"ס פחות). המחיר מתחיל ב-790 אלף שקל, 110 אלף שקל פחות מבעבר. גם רשימת האבזור נותרה דומה.