בקצרה:
- פורשה תדחה יצור של שני דגמים חשמליים
- הסיבות: ביקוש בירידה, ספקית סוללות פשטה רגל
- ומה עם 911 חשמלית? אם בכלל, רק בעשור הבא

ברקס לחשמל: אחרי שכבר הציגה את הטייקן (ב-2019) ואת המקאן החשמלית (ב-2024), הבטיחה כי 4 מ-5 המכוניות שתייצר בעתיד הקרוב יהיו חשמליות ועדכנה כי למעט ה-911 כולן יוותרו בסוף התהליך על בנזין, נראה כי יש עיכוב משמעותי בהשקת הדגמים החשמליים הבאים של פורשה.
לפי כלי תקשורת מובילים בגרמניה, הסיבות לכך מגוונות. החל מהאטה בביקוש למכוניות חשמליות שמשפיע על כל תעשיית הרכב, דרך התחרות הגוברת ולבסוף, פשיטת רגל של ספקית הסוללות נורת'וולט.
ה-718 החשמלית (בוקסטר/קאיימן), שתוכננה להגיע לייצור אולי אפילו השנה ותועדה בחודשים האחרונים במבחנים מפרכים, תידחה ככל הנראה ל-2027. זאת למרות שייצור דגמי הבנזין הנוכחיים לשוק האירופי הופסק לפני כשנה בשל תקנות סייבר עדכניות, שהשאירו בייצור רק סדרות מוגבלות כמו קיימן GT4 RS או בוקסטר RS ספיידר.
פורשה תחדל לייצר את הספורטיבית הקטנה במהלך השנה הנוכחית גם עבור שווקים אחרים, כך שהיא תישאר בלי אחות קטנה ל-911 במשך שנתיים לפחות.

גם האח הגדול מתעכב: לפני 3 שנים הכריזה פורשה על פרויקט לפיתוח רכב פנאי עם שלוש שורות מושבים, שיהיה אח גדול לקאיין, תחת שם הקוד K1. הוא אמור היה להתבסס על פלטפורמת SSP (ר"ת Scalable Systems Platform) של קונצרן פולקסווגן, ולהציע יכולת אוטונומית נרחבת והנעה חשמלית בלבד. מועד הייצור המקורי, נזכיר, היה 2027.
אלא שגם כאן מתוכננת דחיה, ועל פי הדיווחים הדגם לא יושק לפני סוף העשור הנוכחי. בנוסף, למרות שהוא תוכנן להיות חשמלי מלא, בפורשה שוקלים לשלב בו גם מנועי בנזין, יתכן ובמסגרת מערכת הנעה היברידית (נטענת או לא) - מה שמסביר את העיכוב בפיתוח. בפורשה מעוניינים גם להסב את ה-911 האיקונית לחשמל, אך בכל מקרה מדובר בפרויקט שלא יצא לאור לפני 2030.

מה אנחנו חושבים: לפני שנה פורשה עוד הצהירה כי עד סוף העשור הנוכחי תייצר בעיקר חשמליות, בעוד שדגמי בנזין יתפסו לא יותר מחמישית הייצור. אבל המציאות הכתיבה קצב אחר - כך שאם פורשה רוצה להישאר רלוונטית, היא צריכה לא רק לדחות את תכניות החשמול, אלא גם להמשיך ולקדם במקביל את פיתוח דגמי הבנזין.