דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

בניסיון להיגמל מסין: טסלה תייצר חלקים בארה"ב

Getting your Trinity Audio player ready...

האם בקרוב מכוניות טסלה יפסיקו לשלב חלקים תוצרת סין? סוכנות הידיעות רויטרס והוול סטריט ג'ורנל מדווחים כי היצרנית מעוניינת להפסיק להשתמש ברכיבים שמיוצרים בסין, עבור מכוניותיה המיוצרות בארה"ב. לצורך כך, פנתה טסלה לספקיות המשנה בדרישה להפסיק לייצר חלקים במדינה, שנמצאת בימים אלה במלחמת סחר מול ארה"ב.

לפי מקורות ביצרנית, שינויים בשרשרת האספקה כבר החלו, מתוך כוונה "לגמול" לחלוטין את התלות שלה בסין בתוך כשנה עד שנתיים. בטסלה לא הגיבו לפניית רויטרס לתגובה בנושא.

טסלה סובלת בחודשים האחרונים כתוצאה ממלחמת הסחר אותה פתח טראמפ מול סין. שינויים תכופים בגובה המכסים גרמו לכך שהיצרנית – כמו מתחרותיה הגדולות, GM, פורד וסטלנטיס – מתקשה לתכנן מראש את מלאי החלפים. המכסים הגבוהים גם פוגעים בכדאיות הייצור עם חלקים מיובאים.

מוקדם יותר החודש, נתונים של התאחדות יצרניות הרכב הסיניות, הצביעו על ירידה במכירות מכוניות טסלה בסין בכמעט 10% לכ-61,500 יחידות באוקטובר לעומת החודש המקביל אשתקד. הירידה מחקה עלייה של כ-3% שנרשמה בחודש לפניו. טסלה מייצרת כיום את דגמי מודל 3 ומודל Y גם במפעל בשנגחאי לשוק המקומי ולייצוא גלובאלי. אלא ששיווק המכוניות ה"סיניות" של טסלה מחוץ לסין צנח השנה בכמעט שליש, בעיקר בגלל המכסים הגבוהים שהוטלו בארה"ב ואירופה על מכוניות מתוצרת סינית.

המתיחות בין סין לאירופה המערבית וארה"ב, הובילה לשורה של משברים בתעשיית הרכב. יצרניות הרכב המערביות סובלות בחודשים האחרונים מקריסת מכירות בסין, בעוד תחרות מקומית זולה צוברת נתח שוק הולך וגודל. גם המאמצים לבלום את פלישת הסינים לאירופה לא נשאו בינתיים פרי, והיצרניות הסיניות נהנות מנתח שוק צומח על חשבון היצרניות המקומיות הוותיקות שסובלות מהפסדים, פיטורים וחשש לסגירת מפעלים בגרמניה, צרפת, איטליה ומדינות נוספות באיחוד האירופי.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צריכים ייעוץ? חזור למעלה