בקצרה:
- ליפמוטור עידכנה את ה-C10
- עם יותר כוח ומערכת טעינה מתקדמת
- שיווק מקומי החל מתחילת השנה הבאה

מתח גבוה: פחות משנתיים לאחר שהוצג לראשונה בתערוכת מינכן, וכחצי שנה בלבד לאחר שהחל שיווקו בישראל, ליפומוטור מעדכנת את ה-C10. בינתיים רק בגרסה המשווקת בסין, בעוד לאירופה ואלינו צפוי להגיע הדגם המעודכן רק בתחילת 2026.
השינוי העיקרי הוא למערכת ההנעה, עם מנוע (אחורי) חזק משמעותית המפיק 299 כ"ס (81+ כ"ס), המאפשר לקצץ 1.6 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש (5.9 שניות). הסוללה נותרה בקיבולת דומה (74.9 קוט"ש) אבל היא מבוססת על מתח גבוה (800V לעומת 400V כיום) שמאפשר טעינה מהירה משמעותית. בנוסף, מערכת הטעינה הביתית צפויה להיות תלת-פאזית, מהירה באופן ניכר מהחד-פאזית שהוצעה בו עד היום.

מה עוד צריך לדעת: הגרסה ההיברידית-נטענת שצפויה לנחות כאן בחודשים הקרובים, נותרה ללא שינוי. היא משלבת מנוע חשמלי (215 כ"ס) המחובר ישירות לגלגלים האחוריים, ומנוע בנזין (4 צילינדרים, 1.5 ליטר) המשמש כגנרטור לטעינת הסוללה (28.4 קוט"ש). טווח הנסיעה התיאורטי עומד על 970 ק"מ, מתוכם 145 ק"מ חשמליים.
גם העיצוב החיצוני נותר זהה, וכך גם סביבת הנהג שכוללת כבעבר לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25) ומסך מגע גדול ("14.6). עוד לא ברור האם הוא יגיע עם צימוד מתבקש לאפל ואנדרואיד.

מה אנחנו חושבים: למרות שה-C10 הציג בתחילת דרכו אצלנו נתוני פתיחה מרשימים, עם מראה מושך ותא נוסעים מאובזר ומרווח, הוא לא ממש הצליח לאתגר את רבי המכר שמולם התמודד. רק כ-400 יחידות נמכרו ממנו השנה, פחות ממחצית מהכמות שמסרה למשל ג'ילי גיאומטרי C הוותיקה, כרבע מ-BYD אטו 3. אחת הסיבות לכך היא מערכת טעינה חד-פאזית שמאריכה את זמן הטעינה הביתית באופן שפוגע קשות בשימושיות.
העדכון שעבר עשוי לסייע לו לשפר עמדות, ועל הדרך הוא גם מוכיח (שוב) כמה מהר הסינים מתאימים עצמם ומנטרלים נקודות תורפה מסחריות. עכשיו צריך רק להמתין ולראות האם גם במציאות הדגם המחודש אכן עושה זאת.