בקצרה:
- ליפמוטור C10 משווק גם בגרסה היברידית נטענת
- עם 145 ק"מ של טווח חשמלי ומנוע בנזין כגנרטור
- המחיר מתחיל ב-185 אלף שקל

לא על החשמל לבדו: ליפמוטור מתחילה לשווק כאן גרסה היברידית נטענת ל-C10, שהוצע עד כה רק בגרסה חשמלית מלאה. המחיר מתחיל ב-185 אלף שקל, יקר ב-15 אלף שקל מהגרסה החשמלית.
בליפמוטור מגדירים את ה-C10 כ-REEV, ר"ת של Range Extender Electric Vehicle או "רכב חשמלי עם מאריך טווח". זאת מכיוון שמנוע הבנזין (אטמוספרי עם 4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר) לא מחובר כלל לגלגלים, בשונה מהמקובל במרבית מתחריו, ומשמש רק כגנרטור לטעינת הסוללות לאחר שהן מתרוקנות.
המנוע החשמלי הוא האחראי הבלעדי להנעה, עם הספק דומה לגרסה החשמלית (215 כ"ס) וחיבור ישיר לגלגלים האחוריים. סוללה בקיבולת 28.4 קוט"ש מבטיחה טווח נסיעה חשמלי של 145 ק"מ, הגדול ביותר בקטגוריה. הסוללה ניתנת גם לטעינת DC מהירה (65 קילוואט) ולדברי היצרנית מאפשר לשחזר מחצית מהטווח החשמלי ב-18 דקות.

מה עוד צריך לדעת: רשימת האבזור דומה לגרסאות החשמליות כשעדין בולטת בהיעדרה אפשרות צימוד לאנדרואיד ואפל למרות הבטחות רבות. לגרסה הבסיסית לוח מחוונים דיגיטלי ("10), מסך מגע ("14.6) עם מצלמות היקפיות, ריפוד דמוי עור, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים, משטח טעינה אלחוטית וחלון שמש.
לגרסה הבכירה (ב-190 אלף שקל) חישוקים גדולים יותר ("20 במקום "18), חימום ואוורור למושבים הקדמיים ודלת תא מטען חשמלית.
מערך הבטיחות כולל כציוד תקני בשתי הגרסאות בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית כולל על פתיחת דלת.

מה אנחנו חושבים: ליפמוטור היא אחת מהיצרניות הסיניות הקטנות בעלות הפוטנציאל הגדול ביותר להצלחה במערב, שכן היא נשלטת באופן חלקי על ידי קונצרן סטלנטיס האירופי-אמריקני המעניק לה ידע וניסיון רב בייצור ופיתוח, וגם מאפשר לה להיות חלק מרשת מכירות רחבה.
הניסיון הראשון שלה עם ה-C10 לא עלה יפה, והיו לכך סיבות רבות, בין היתר טווח נסיעה מוגבל ומערכת טעינה מיושנת. אבל כעת הוא משפר עמדות כשהוא מצויד במערכת הנעה שזוכה לפופולאריות אדירה בשוק ועשויה להפוך אותו לאטרקטיבי בהרבה, בעיקר בזכות טווח חשמלי נדיב במיוחד. יהיה מעניין.