באיחור לא אופנתי: יותר משלוש שנים לאחר הצגת אב טיפוס ראשוני, ג'יפ חשפה באופן רשמי את הריקון. מדובר בדגם חשמלי שלישי עבורה, וחשמלי ראשון שמקבל את התיוג המוכר Trail Rated המסמל יכולת עבירות בשטח טכני. לישראל הוא צפוי להגיע במחצית השניה של 2026.
חשמל לשטח: כבסיס משמשת לו פלטפורמת STLA לארג' המשותפת לוואגוניר S, עם מערך מתלים נפרד מלפנים (עצמות עצה כפולות) ומאחור (רב חיבורי). מערכת ההנעה הכפולה משלבת צמד מנועים חשמליים עם הספק של 650 כ"ס, המאפשר זינוק ל-96 קמ"ש (60 מייל לשעה) ב-3.6 שניות. סוללת 100 קוט"ש אמורה להעניק טווח של כ-400 ק"מ.
בגרסת "מואב" הקרבית נתוני השטח צנועים מג'יפ רנגלר בסיסי: מרווח הגחון קטן ב-1.5 ס"מ (23.1 ס"מ), זווית הגישה קטנה ב-7.6 מעלות (33.8 מעלות) והנטישה קטנה ב-3 מעלות (33.1 מעלות). יש בורר מצבי שטח המתאים את מערכת ההנעה והאלקטרוניקה לתוואי הנבחר (שלג, חול-בוץ וסלעים) ונעילת דיפרנציאל אחורית.
מה עוד צריך לדעת: העיצוב, שכבר נחשף בתמונות שפורסמו בתחילת השנה, כולל מרכב זוויתי ורבוע עם סבכת פסים קלאסית ויחידות תאורה מרובעות מלפנים, גלגל חלופי תלוי על דלת תא המטען מאחור וטבעות חילוץ מסיביות בפגושים. בדומה לרנגלר, גם כאן ניתן יהיה להסיר את דלתות הצד, כמו גם את השמשות האחוריות, ויש גם אופציה לגג בד נפתח חשמלית.
סביבת הנהג כולל לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ומסך מגע גדול ("14.5), תוך שמירה על מתגים למערכות שונות. יש גם תאי אחסון שימושיים בקונסולה שבין המושבים הקדמיים, בעוד נפח הטענה מרבי עומד על 1866 ליטר לאחר קיפול המושב האחורי ויש גם תא מטען מלפנים עם 85 ליטר.
מה אנחנו חושבים: יצרנית רכבי השטח הראשונה וכנראה המפורסמת בעולם, משלבת באיחור הנעה חשמלית ברכב שטח אמיתי, הרבה אחרי ריביאן וטסלה הצעירות, לצד GMC ומרצדס הוותיקות שכבר קפצו לבוץ עם החשמל.
על הנייר הוא מבטיח רמת עבירות גבוהה בשטח טכני, אבל לא כזו שמשתווה לרנגלר האייקוני. ולצד זאת, המחיר שלו בארה"ב מתחיל ב-65 אלף דולר - כפול ממחיר הכניסה של הרנגלר. אם זה יהיה המצב גם כשינחת כאן, יהיה לו קשה מאוד לשכנע.