בקצרה:
- אודי הציגה גרסה היברידית-0נטענת ל-A6
- הביצועים שופרו, הטווח החשמלי גדל
- צפוי לנחות כאן עד סוף השנה

חיזוק חשמלי: אודי חשפה גרסה היברידית נטענת ל-A6 החדשה, שצפויה להגיע לישראל עוד לפני סוף 2025. עם מערכת הנעה שמשלבת מנוע בנזין מוגדש - 4 צילינדרים, 2.0 ליטר - במנוע חשמלי צנוע, ובשתי גרסאות הספק: 299 או 367 כ"ס. בשני המקרים עם תיבת 7 הילוכים כפולת-מצמד והנעה כפולה, זינוק ל-100 קמ"ש ב-6 או 5.3 שניות בהתאם להספק המרבי, שיפור של מספר עשיריות לעומת המוחלפת.

מה עוד צריך לדעת: הסוללה גדלה ב-45% (25.9 קוט"ש) ומאפשרת כעת טווח נסיעה נקי מזיהום של 106 ק"מ לפי הצהרות היצרנית, כ-35 ק"מ יותר מבעבר ונתון דומה למתחרות הגרמניות: ב.מ.וו 530e ומרצדס E300e.
מערכת הבלימה הרגנרטיבית דומה לדגמים החשמליים ומאפשרת בחירה בין שלושה מצבי עוצמה בעזרת מנופי שליטה מאחורי ההגה, או מצב אוטומטי המתאים את הרגנרציה לתנאי הדרך באמצעות נתונים ממערכת הניווט והרדאר.
לדברי אודי, תוספת חומרי בידוד מצמצמת משמעותית (ב-30%) את חדירת רעשי הרוח והדרך לתא הנוסעים, בעוד היגוי אחורי אקטיבי (5 מעלות) מסייע להקטנת קוטר הסיבוב במהירות נמוכה ומשפר את היציבות הכיוונית במהירות גבוהה.

מה אנחנו חושבים: גרסה היברידית-נטענת עדכנית מאפשרת לאודי להציע כעת ללקוחות הקטגוריה מגוון מערכות ההנעה, ובכך היא סוגרת פער לא מתוכנן ממתחרותיה הוותיקות מגרמניה, שמציעות זאת כבר זמן רב. נזכיר רק כי בעוד ה-A6 החשמלית מציגה יתרונות משמעותיים מול ב.מ.וו i5 ומרצדס EQE המתחרות, גרסת הכלאיים בעיקר מיישרת קו. עדות נוספת לתכנון מאוחר. עם זאת, יתרון מחיר עשוי למצב אותה גם בגרסה זו כאטרקטיבית יותר. יש עוד מספר חודשים להמתין.