בקצרה:
- וולוו חשפה קדימון להיברידי-נטען חדש
- מבטיחה 200 ק"מ בכוח החשמל בלבד
- בינתיים מיועד רק עבור השוק הסיני

עבור הסינים: וולוו מחזירה את השם XC70 מהמתים, אבל בשונה מבעבר הוא אינו גרסת שטח לסטיישן משפחתית עם רוכשים מושבעים בפרברי שינה אמריקאיים ועיירות קפואות בסקנדינוויה, אלא רכב פנאי היברידי-נטען עבור השוק הסיני בלבד, היכן שהוא גם מיוצר. למעשה, זהו כבר דגם שני עם תכניות שיווק רק בסין, אחרי ה-EM90. עם זאת, היצרנית מבהירה כי בעתיד תבדק אפשרות לשווקו גם במדינות אחרות.
חשמל ובנזין: וולוו לא מספקת עדיין פרטים מלאים ושומרת אותם להשקה הרשמית של הרכב הסדרתי, למעט העובדה כי הוא מבוסס על פלטפורמת SMA חדשה (ר"ת Scalable Modular Architecture). מערכת ההנעה היברידית-נטענת מאפשרת 200 ק"מ תיאורטיים ומרשימים במיוחד על חשמל, על פי התקן הסיני (CLTC) הפחות מחמיר מהאירופי (WLTP).

מהתמונות שפורסמו ניתן להבחין במראה מזוהה-עדכני של היצרנית השוודית, היום בבעלות ג'ילי הסינית. עם יחידות תאורה ייחודיות מלפנים ומאחור וסבכה קדמית אטומה בדומה לדגמים החשמליים שלה. מבחינת ממדים הוא צפוי להיות גדול במעט מה-XC60, אך למרות זאת ישמור על תצורת חמישה מושבים - ללא שורה שלישית כמו ה-XC90.

מה אנחנו חושבים: לוולוו היה בעבר יתרון משמעותי על המתחרות מגרמניה בתחום מערכות היברידיות-נטענות, אבל מאז הפסיקה היצרנית השבדית את הפיתוח ועברה - כמו מרבית התעשייה - להתמקדות בחשמל, עם הצהרות ברורות עליהן דיווחנו כבר לפני שמונה שנים. אלא שבעיות תשתית, הסרת הטבות ומחירי גבוהים לצד היטלים חדשים, הפכו את הרכב הכל חשמלי לפחות אטרקטיבי משהיה, והעלו (בחזרה) את קרנו של ההיברידי הנטען על כל מגבלותיו. וולוו? מצאה עצמה לפתע מאחור.
רכב הפנאי החדש הוא ניסיון שלה לחזור לצמרת, אבל סיכויי הצלחתו אינם ברורים. בסין הוא ימצא עצמו מול מבול דגמים מבית BYD, צ'רי ואפילו לינק אנד קו שנמצאת גם היא בבעלות ג'ילי. יחד עם מחיר שלא יהיה נמוך, השאלות סביב הצלחתו האפשרית יקבלו מענה רק בעוד שנתיים-שלוש.
פורסם לראשונה ב- 07.05.25
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות