איון מתחילה לשווק בסין את ה-i60, גרסה היברידית-נטענת ל-V שנחת לאחרונה גם אצלנו. כל הפרטים, כולל מה הסיכוי לראות אותו כאן בקרוב, בפנים
מאת: נועם ריין
פורסם 08:43
בקצרה:
- איון חשפה בסין את ה-i60
- עם הנעה היברידית נטענת
- היבואנית: "השיווק בבדיקה"

צו האופנה: איון, מותג החשמליות של GAC, החל לשווק בסין את ה-i60 - דגם ראשון עבורה עם הנעה היברידית נטענת שזוכה לאחרונה לביקושים גבוהים. בשלב זה הוא מיועד לשוק המקומי, אך מיבואנית המותג נמסר היתכנות השיווק המקומי נמצא בבדיקה.
ה-i60 חולק פלטפורמה עם ה-V המשווק אצלנו, עם בסיס גלגלים זהה (277.5 ס"מ) אבל תוספת של 8 ס"מ לאורך הכללי (468.5 ס"מ). המראה מעט יותר גנרי עם יחידות תאורה בעלות פס מחבר לרוחב החרטום והאחוריים שם משולב גם סמל GAC מואר.
חשמל ובנזין: מערכת ההנעה משלבת מנוע חשמלי קדמי בשתי רמות הספק (204 או 225 כ"ס) ולצידם יש מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר (101 כ"ס) המשמש כגנרטור לטעינת הסוללה (29 קוט"ש) ומאריך טווח. בכוח החשמל הוא מסוג לנוע כ-160 ק"מ בתקן הסיני (CLTC), כ-120 ק"מ בתקן האירופאי (WLTP).

ה-i60 ישווק בסין גם בגרסאות חשמליות עם אפשרות בחירה בין שלושה מארזי סוללה (48, 62 או 75 קוט"ש) וטווח שנע בין 400 ל-650 ק"מ על פי התקן הסיני.
מה אנחנו חושבים: יצרני הרכב הסינים מבינים מהר ומגיבים במיידיות לביקושי השוק שעוברים מחשמל מלא להיברידי נטען. כך קרה עם BYD, אקספנג, זיקר ודיפאל וכך גם כעת עם איון. אם ה-i60 יקבל תקינה אירופאית, ונראה שכך יהיה, הוא עשוי להיות שחקן משמעותי בקטגוריה שכיום נחשבת לחמה ביותר בשוק המקומי.