יפן מול אמריקה: ניסאן הציגה גרסת פרו-R לפרונטיר, הטנדר הקטן ביותר שלה בצפון אמריקה, היישר מול מתחרים כמו פורד ריינג'ר ראפטור, שברולט קולורדו ZR2 וטויוטה טקומה TRD-פרו. מיבואנית המותג נמסר כי שיווק מקומי נמצא בבדיקה. יש להזכיר כי אם הוא אכן יגיע ארצה, יחזור המותג הוותיק לשוק הטנדרים אותו נטש לפני ארבע שנים עם הפסקת שיווק הנבארה.
שטח קשה: גרסת הקצה פותחה בשיתוף פעולה עם סדנת שיפורי השטח האמריקאית Roush, מהבולטות בתחומה ומי שעוסקת בעיקר בשדרוג טנדרים מתוצרת פורד. הפרונטיר זוכה בעזרתה לבולמי זעזועים מתקדמים מבית אוהלינס השוודית, מהנחשבות בתעשייה. באותו זמן הוא גם זוכה להגבהת גחון של כ-5 ס"מ.
על הקשר לקרקע אחראים צמיגים דו-שימושיים של הנקוק (דיינפרו AT) עם חישוקי "17 מושחרים. הפרו-R נבדל ויזואלית מגרסאות הבסיס גם בחזית עם סבכה מושחרת ופגוש אגרסיבי. זה האחרון משפר את זווית הגישה וכולל צמד נקודות עיגון לחילוץ. למושבים הקדמיים תמיכה משופרת ועיטור R על משענת הראש.
מה עוד צריך לדעת: בשונה מהדור הקודם, שהיה למעשה אח תאום לדור הראשון של הנבארה (D40), הגרסה העדכנית שונה מנבארה הנוכחי (D23) שנמכר כאן בעבר. במדינות בהן הוא כן משווק - אפריקה, אמריקה הלטינית, מזרח אסיה ואוסטרליה - הוא כולל שלוש תצורות מרכב: קבינה וחצי, קבינה כפולה וקבינה כפולה עם בסיס גלגלים מוארך וארגז גדול יותר.
בשונה מהנבארה, מהבודדים בקטגוריה עם קפיצי סליל מאחור, לפרונטיר קפיצי עלים. למרות זאת, כושר ההעמסה דווקא צנוע בכ-200 ק"ג (735 ק"ג) מהגרסה ששווקה כאן. על ההנעה מופקד מנוע V6 בנזין אטמוספרי בנפח 3.8 ליטר עם 310 כ"ס, תיבת 9 הילוכים ותיבת העברה עם הנעה אחורית לכביש, כפולה לשטח והילוך כוח עם נעילת דיפרנציאל אחורית.
מה אנחנו חושבים: גרסת הקצה החדשה לפורנטיר עושה רושם של אלטרנטיבה מסקרנת לגרסאות של המתחרים הפופולריים. ואצלנו? הגיע הזמן אחרי ארבע שנות הפסקת שיווק. אנחנו רוצים פרונטיר.
תיבות ההילוכים של ניסאן, מתוצרת JATCO (חברה בת), ללא יוצא מהכלל, בין אם אלו CVT או 'רגילות' - הן פשוט מזעזעות עם אין סוף בעיות ותקלות.
לא ברור למה הם מתעקשים על ייצור עצמי כשיש בשוק כל כך הרבה פתרונות הרבה יותר טובים, איכותיים, אמינים ולא יותר יקרים.