לוחצת חזק על הברקס: BYD נתקלה בהאטה ומתאימה תוכניות
לוחצת חזק על הברקס: BYD נתקלה בהאטה ומתאימה תוכניות
יצרנית הרכב הסינית שעקפה לאחרונה את טסלה כיצרנית החשמליות הגדולה בעולם, נתקלת בהאטה משמעותית. כמו מותגים רבים אחרים, גם היא נאלצת להתמודד עם מלאי תופח ללא ביקוש. בתגובה: קיצוץ בייצור וחשיבה מחודשת על תכניות פיתוח
אחרי מספר שנים של צמיחה מעוררת השתאות, נראה כי גם BYD נתקלת בהטת הצמיחה בשוק הרכב החשמלי. סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי ביצרנית, שהפכה לגדולת יצרנית החשמליות בעולם ועקפה בכך את טסלה האמריקנית, החליטו להשהות הקמת מפעלים ופסי ייצור חדשים, החלו לצמצם משמרות ייצור במפעלים קיימים ושוקלים שינויים בתכניות פיתוח עתידיות. ב-BYD בחרו שלא להגיב לפניית רויטרס לתגובה.
על-פי שני מקורות ביצרנית, BYD צמצמה את הייצור בכמה ממפעליה בסין ביותר משליש, זאת לאחר שבסוכנויות המכירה החלו להצטבר מלאים בהיקף מדאיג. לפי נתונים רשמיים של איגוד סוחרי הרכב הסיני, סוכני BYD מחזיקים במלאי מכוניות שיספיק ללמעלה משלושה חודשים בסין, יותר מכפליים מהממוצע בתעשייה.
נזכיר כי מכוניות מיוצרות אך לא מכורות עשויות בשלב מסוים להתחיל לאבד מערכן, לסבול מנזקי מזג אוויר ולהימכר לבסוף במחיר נמוך ממכוניות מבוקשות יותר. הן גם דורשות אחזקה וביטוח לאורך התקופה בה הן עומדות במגרשים. עוד עולה מנתונים שפרסם האיגוד, כי למעלה מ-20 סוכני BYD באחד ממחוזות המדינה פשטו רגל כתוצאה מהירידה במכירות.
לפי הדיווח, BYD צמצמה משמרות בארבעה מפעלים לפחות. מפעלים אחרים עצרו פעילות לטובת שדרוג פסי הייצור, כך על-פי אחד המקורות. BYD מכרה אשתקד 4.27 מיליון מכוניות, רק 20% מהן שווקו מחוץ לסין, אך השנה המכירות עומדות על 1.76 מיליון בלבד (ינואר-מאי). קצב כזה יעמיד את היצרנית אמנם על 4.22 מיליון מכוניות, ירידה קטנה בלבד, אך הוא רחוק מאוד מהצפי ל-2025: 5.5 מיליון מכוניות.
יצרנית הרכב הסינית עלתה בשנים האחרונות לגדולה בתחום החשמליות, בין היתר על-ידי הגדלה משמעותית של היקף הייצור והקדמת השקות של דגמים חדשים, חלקם זולים בהרבה מהחשמליות של תחילת עידן החשמל המודרני. בין היתר, BYD השיקה לאחרונה מספר מכוניות סופר-מיני, קומפקטיות ורכב פנאי קומפקטיים במחירים אטרקטיביים שסייעו לה לצמוח כמעט בכל שוק בו היא משווקת.
אלא שהצמיחה בביקוש למכוניות חשמליות, בעולם בכלל אך גם בסין, הואטה בחודשים האחרונים. לכך תורמים בין היתר גם הפגיעה בתמריצים לקניית חשמלית בסין. בגוף המסחר של סוכני הרכב בסין קראו לאחרונה ליצרניות הרכב להפסיק להציף את השוק במכוניות ולהציב ייעדי ייצור "סבירים". עוד קראו ליצרניות לתמרץ קניית מכוניות על-ידי הנחות וסיוע במימון, כדי לטפל בבעיית המלאים.
בעידודו של דני טורונטו חברי וגם מאור חברי מרמלה, הצטרפתי למועדון המכוניות העתיקות בישראל.. קניתי סוברו ליאונה שנת 1977. בגרושים,שיפצתי אותה בכפר קאסם.תראו אותי כל יום שישי באיצטדיון יד אליהו עם חבריי מהמועדון. אין כמו וינטג'
לא יעזור כלום
אולי המהפכה קורית מהר מדי ולאנשים קשה פתאום לעבור מלהכניס נוזלים לאוטו לרכב שמטעינים אותו כמו טלפון, אבל אין מה להשוות בכלל.
בנזין זה מזהם ומסובך ורכבים עגלות לעומת החשמלי
אתם פשוט שקרנים, או לא מבינים מהחיים שלכם. גם השנה, יש עליה של 20-30% במכירת מכוניות חשמליות בעולם, כמו כל שנה. הסיבה לבלימה במכירות של BYD היא שהחברות הסיניות מציפות את השוק ברכבים מעולים עם מחירים נמוכים בשביל לתפוס נתח שוק. זה התחיל בשנה שעברה. בסך הכל, היקף החשמליות עולה והמחירים יורדים. טסלה התרסקה בעולם המערבי בגלל שהבוס שלה מנסה לחרב את הדמוקרטיות בעולם, ובסין כי היא כבר לא חדשנית ומתקדמת כמו החברות הסיניות.
גם בשנה שעברה BYD מכרה בערך 100,000 חשמליות פחות מטסלה. השנה הזאת נצטרך להמתין לסוף השנה כי טסלה החלה למכור ממש רק בתחילת אפריל בגין שינוי הדגם.
אצל ByD נהוג לחשב את המכירות כולל המלאים העצומים שנמצאים בידי הספקים ולא נמכרו כשטסלה מדווחת מכירות ע״פ מסירות. אצל BYD יש נטיה מדי פעם להכניס את רכבי הבנזין שמתקראים היברידי או פלאג אין לרשימת החשמליות.
מלבד זאת לטסלה יש רק דגם אחד וחצי Y ו 3 ולBYD משהו כמו 21 דגמים
הבעיה היא בכל הרכבים החשמליים. הטכנולוגיה הזו של ev אותו החלה למעשה טסלה , באה מרצון טוב להוריד את רמת זיהום ה co וה NOx
שיוצרים זיהום סביבתי עולמי אדיר. אולם מה שהתברר , שייצור המצברים האימתניים לרכבי ה ev יוצרים בתהליך הייצור ואחר כך במיחזור או הטמנה זיהום אויר גבוה לא פחות.וזאת תוך כדי ירידת ההנאה מנהיגה שנותנים מנועי השריפה הפנימית.
לאחרונה יצאה טויוטה בהכרזה על מנוע מבוסס מימן , אבל לא כזה שמתודלק במימן , אלא שממולא במיים והמכונית יוצרת אלקטרוליזה ליצור של המימן בתוך הרכב עצמו. מה שמקבלים הוא מנוע שריפה פנימית , ללא מזהמים בכלל , ללא מצברים כבדים ועם מילוי במיים מזוקקים , משאב שקיים בטבע ללא מגבלה . זהו העתיד ולא ev שכניראה יתברר כטכנולוגיית ביניים בדיוק כפי שהלייזר דיסק היה
הסיפור על ייצור הסוללות המזהמות הופרך כבר לפני שנתיים כש redwood הוכיחה שהיא יכולה למחזר 99% מהמצברים. כמו כן הסתבר שניתן למכור את המצברים שהוגדרו כגמורים ( 70%) כמאכסני אנרגיה. לעוד עשרות שנים. הפיתוח הטכנולוגי של המצברים יביא לכך שתוך 5 שנים הקיבולת החשמלית לק״ג תוכפל והרכבים החשמליים יוכלו לנסוע בטווחים שלא מוכרים היום. ככל שהטכנולוגיה של ייצור המצברים וההיצע שלהם גדל מחיר הרכב החשמלי ירד אל מתחת למחירי רכבי בנזין ואז רק חמור יקנה אותם.
רכבי הבנזין מתייקרים ללא הפסקה בגלל שכל רכב חשמלי שעולה על הכביש גורע רכב בנזין מה שמביא לסגירת מפעלים 3 של VW באירופה ופשיטות רגל בסין של ג׳יפ ניסאן, ומיצובישי. בנוסף יש האטה בכל העולם במכירות רכב.
לכל המעוניינים היברידי זה רכב בנזין שבמקרה הטוב חוסך 20 % ובמקרה הרע ( פקקים צורך דלק כמו משוגע. רכב חשמלי בפקקים צורך מעט חשמל.
ופקקים זאת חווית הנהיגה האולטימטיבית בישראל.
תוסיפו לזה שברכב חשמלי אין צורך בטיפולים ( למעט טסלה) כל היבואנים עובדים עליכם בעיניים עם טיפולי 20 ו 30 אלף לרכב חשמלי.
אז בהצלחה לכל הדינוזאורים יללה וון וון תנו גז ותעשו רעש
רכב חשמלי לא הולך לשום מקום. ירידת ערך משוגעת, אין עמדות טעינה צבוריות, גם לא ניתן לפרוס הרבה כאלו כי רשת החשמל לא מסוגלת לתמוך בהם, זמן טעינה בלתי נסבל, ומחיר גבוה בגלל הסוללה הגדולה. הפתרון הוא בכיוון למשל של טויוטה שעובדת על הנעה באמצעות תאי דלק מימניים. ובאופן כללי, יש גם בעיה של השתוללות מחירים. רכב חשמלי הוא פשוט טכנולוגית, אז מעמיסים עליו עוד ועוד פיצ'רים אלקטרוניים כאילו מדובר באפליקצית סמרטפון. המחירים צריכים לצנוח חזרה ברוב הדגמים ל 10 אלף דולר ללקוח לאחר כל העמלות. והמכירה צריכה להיות אונליין בלי הגזלנים בדרך, ובלי קודים לטיפול ושירות ושאר חרטות לגזל הלקוח
קשקוש. אתם מתרגמים כתבות מאנגלית בלי לבדוק מקורות ואת המציאות- הירידה אצל BYD היא של מכירת רכבי פלאג-אין, לא של חשמליות. בחשמליות של BYD יש עליה של 40% לעומת תקופה מקבילה בשנה שעברה.