פורד חשפה את האקספלורר טרמור (Tremor, רעד), גרסת שטח קשוחה לרכב הפנאי המוכר. הטרמור מיועד למי שרוצה לקחת את האקספלורר קצת רחוק יותר בשטח, ויציע בהתאם שורה של שיפורים לטובת יכולת שטח משודרגת. הוא צפוי להגיע גם לישראל בסוף הרבעון הראשון של 2026, כך לדברי היבואנית המקומית.
עוד לפני שיפורי השטח, האקספלורר טרמור מציג עיצוב מובחן מגרסאות אחרות, כולל פגושים שונים וחישוקי "18 חדשים עטופים בצמיגי שטח וצבועים בשחור וצהוב. נגיעות של צהוב נראות גם בסבכה הקדמית ומדגישות את נקודות העיגון לכננת (או גרר, אם הגזמתם קצת עם הבוץ).
צפייה בתוכן השטח רועד: פורד חשפה אקספלורר טרמור
חשוב יותר, לטרמור מתלים ומוטות מייצבים חדשים שמאפשרים מרווח גחון משופר ביותר מ-2.5 ס"מ בהשוואה לאקספלורר רגיל. גם זוויות הגישה והנטישה שופרו, אם כי פורד לא מפרטת בכמה, ומיגון גחון מלפנים ומאחור ישמור על רכיבים רגישים מפגיעה. בפורד מבטיחים שהשיפורים יספיקו לטובת נהיגת בוץ, חול או סלעים גם בתנאים מאתגרים יחסית.
מתחת למכסה המנוע תוכלו לבחור בין שני מנועי בנזין מוגדשים: 4 צילינדרים בנפח 2.3 ליטר (300 כ"ס) או V6 בנפח 3.0 ליטר שמספק 400 כ"ס והוצע עד עתה רק בגרסת ST הספורטיבית. בשניהם ההנעה כפולה קבועה עם דיפרנציאל מוגבל החלקה (טורסן) מאחור, שאמורה לשפר גם את כושר המשיכה בתנאי נהיגה בעייתיים – בכביש חלק או בשטח.
מלבד שדרוג יכולת השטח והעיצוב, האקספלורר טרמור יציע מפרט דומה לגרסאות הרגילות. בין היתר מושבים הכוללים כיוון חשמלי, חימום ועיסוי, מצלמות היקפיות, בקרת שיוט אדפטיבית וגם מערכת שמע עם 14 רמקולים מתוצרת B&O.