דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

נוקאאוט היסטורי: השוק האירופי צמח במעט, הסיניות יותר מהכפילו

Getting your Trinity Audio player ready...

יצרניות הרכב הסיניות מצליחות לפצח את אחד השווקים האחרונים בהם אין להן דריסת רגל משמעותית. נתונים שמפרסמת חברת דאטה פורס וכוללים כ-97% ממסירות הרכב באיחוד האירופי, אזור הסחר החופשי (EFTA) ובריטניה, מגלים כי בעוד הצמיחה הכללית בשוק עמדה על 2.2% בלבד בנובמבר, ל-1.05 מיליון מכוניות, מכירות היצרניות הסיניות זינקו ב-108% לכ-80 אלף יחידות. פירוש הדבר הוא כי הסיניות יותר מהכפילו את נתח השוק שלהן בחודש החולף, מ-3.6% אשתקד ל-7.4% השנה.

אחת התורמות המשמעותיות לכך היא BYD, שמכירותיה זינקו ב-230% לעומת החודש המקביל אשתקד. בכך היצרנית מצמצמת במעט את הפער ממובילת הסיניות באירופה, MG, שמכירותיה עלו באותו חודש ב-20% "בלבד". MG מכרה בנובמבר רק כ-3,000 מכוניות יותר מ-BYD, לעומת פער של כמעט 13 אלף בחודש המקביל אשתקד. מראשית השנה היא מובילה על יריבתה הצעירה בפער נוח של יותר מ-110 אלף יחידות – 272,484 מול 158,178 ל-BYD, צמיחה של 26% ו-117% בהתאמה.

עבור BYD, הצמיחה נרשמת דווקא בזכות דגם היברידי נטען – הסיל U. רכב זה הוא הנמכר מסוגו באירופה, עם הובלה בפער הולך וגדל ב-11 החודשים הראשונים של השנה מול הדגם שבמקום השני, פולקסווגן טיגואן. ג'אקו 7, שמוביל את הטבלה בישראל, ממוקם במקום השמיני השנה באירופה, עם מכירות שהתחזקו למקום החמישי בדירוג חודש נובמבר.

על-פי נתוני דאטה פורס, מכירות היצרניות הסיניות ב-11 החודשים הראשונים של השנה חצו לראשונה את רף ה-700 אלף באירופה, הודות לזינוק של 95% לעומת ינואר-נובמבר 2024. השוק האירופי כולו, שעדיין סובל מהשפעות הקורונה, צמח באותה תקופה ב-1.8% בלבד, ל-12.1 מיליון יחידות.

לצד הזינוק ב-BYD, גם מותגי צ'רי (ג'אקו ואומודה) רשמו מכירות חזקות בנובמבר, וכך גם ליפמוטור, היצרנית הסינית שבבעלות חלקית של קונצרן סטלנטיס (פיג'ו-פיאט-קרייזלר). BYD רשמה בנובמבר גם הישג בקרב החשמליות – כאשר הפכה ליצרנית סינית ראשונה שדגם שלה מתברג ל-10 הגדולות בפלח החשמליות באירופה.

הדולפין סרף הקטנה הגיעה למקום העשירי בשוק עם 5,632 יחידות, לא רחוק מהמקום התשיעי (סקודה אניאק עם 6,029 יחידות). זאת, למרות מכסי-מגן שהאיחוד הטיל על חשמליות מתוצרת סין, מכסים שלא מוטלים על סיניות עם הנעה היברידית.

בפלח מכוניות המיני, שנשלט לאורך עשורים על-ידי היצרניות האירופאיות, ליפמוטור T03 הגיעה למקום החמישי, הדירוג הגבוה בתולדות יצרנית סינית בקטגוריה. יש לציין עם זאת כי הקטגוריה סובלת מירידה ניכרת במכירות בשנים האחרונות, עם ביטול דגמים מבית יצרניות מרכזיות עקב חוסר הכדאיות של ייצור מכוניות קטנות וזולות בגלל תקני הבטיחות המחמירים ביבשת.

טויוטה אייגו X היא מובילת הקטגוריה כיום, לאחר שהדיחה מהמקום הראשון את פיאט פנדה ונוכח נטישה של יצרניות מרכזיות כמו פיג'ו וסיטרואן.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
לייעוץ חינם חזור למעלה
AIAI
iCar AI
אני אבי היועץ החכם של iCar, במה אוכל לסייע לך?

* אני עדיין בתקופת למידה של התוכן באתר וייתכנו טעויות