הכי חזקה:פולקסווגן חוגגת יובל לגולף GTI ומציגה גרסה קצה ייחודית. עם מנוע בנזין מוגדש, 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר המוכר של היצרנית (EA888), אבל עם 325 כ"ס, 60 כ"ס יותר מה-GTI המשווקת כאן.
צפייה בתוכן מתנת יום הולדת 50: פולקסווגן GTI, אבל קיצונית
החיבור הוא לתיבת 7 הילוכים כפולת-מצמד והנעה קדמית עם דיפרנציאל מוגבל החלקה, זינוק ל-100 קמ"ש ב-5.5 שניות, 0.4 שניות פחות מה-GTI הבסיסית, אבל עדיין 0.1 שניות יותר מהונדה סיוויק טייפ R, הנחשבת למהירה ביותר מבין חברות הקטגוריה שלא נעזרות בהנעה כפולה.
שלישית בגיהינום: פולקסווגן מדדה לה 7 דקות ו-46.1 שניות להקפת הנורבורגרינג, זמן שהופך אותה לגולף המהירה מכולן, 7.1 שניות פחות מהגולף R כפולת הנעה. למרות זאת היא עדיין רק במקום השלישי בקטגוריה, איטית ב-0.8 שניות מרנו מגאן RS טרופי R וב-1.3 שניות מהונדה סיוויק טייפ R, שתיהן אגב כבר לא משווקות באירופה בשל תקנות זיהום אוויר.
השדרוג ליכולת הדינמית מגיע הודות למתלים נוקשים יותר, גיאומטריה שונה ומרכב מונמך (ב-1.5 ס"מ) בהשוואה ל-GTI רגילה. פולקסווגן גם תציע חבילת ביצועים אופציונאלית הכוללת כיול נוקשה עוד יותר למתלים (והנמכה נוספת של חצי ס"מ), צמיגי חצי-סליקס דביקים של ברידג'סטון פוטנזה Race שגם מפחיתים את המשקל הבלתי מוקפץ ב-1.1 ק"ג וחישוקי "19 יחודיים שמפחיתים עוד 3 ק"ג בכל פינה.
יש גם סעפת פליטה של אקרפוביץ' מטיטניום שמלבד צליל משופר, חוסכת 11 ק"ג נוספים. מבחינה עיצובית היא נבדלת בספוילר גדול על דלת תא המטען עם הכיתוב 50, בעוד שבתא הנוסעים יש מושבי בד משובץ כהומאז' ל-GTI הראשונה.
מה אנחנו חושבים: עם 2.5 מיליון יחידות שיוצרו מאז הושקה לראשונה, גולף GTI היא ההוט האץ' הנמכרת ביותר בהיסטוריה ומי שנחשבת לאמת מידה בתעשייה. לאו דווקא בגלל יכולת על המסלול אלא הודות לשילוב הטוב ביותר בין איכות דינמית גבוהה לשימושיות יומיומית.
ולצד המחמאות, גם קצת אכזבה. אפשר היה לצפות מקונצרן ענק כפולקסווגן להתנער מעט מהשמרנות שעוטפת אותו בדרך כלל וללכת "עד הסוף". עם גרסה ממש קיצונית שהולכת על כל הקופה וקובעת שיאים חדשים. משהו שרנו, פורד ואפילו הונדה בחרו לעשות לפני שנפרדו מדגמים דומים. מצד שני, אולי זה לא הסוף מבחינת הגרמנים?