דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אחרי BYD וצ'רי גם צ'אנגאן תייצר מכוניות באירופה

Getting your Trinity Audio player ready...

יצרנית הרכב הסינית צ'אנגאן הנחשבת לאחת מוותיקות התעשייה שם, עושה צעד משמעותי לכיוון נוכחות משמעותית יותר במערב. סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת מפי בכירים ביצרנית, כי בכוונתם להקים מפעל ייצור ראשון באירופה, מהפך שמגיע אחרי שנים בהן צ'אנגאן הייתה שותפת ייצור של יצרניות מערביות בסין (בעיקר פורד), אך לא יצרנית עיקרית במערב.

"אנחנו מחויבים לאירופה, ייצור באירופה עבור אירופה. אנחנו עובדים על פתרונות ייצור מקומיים", כך על-פי ניק תומאס, מנהל השיווק והמכירות של צ'אנגאן באירופה. תומאס אמר את הדברים במהלך אירוע השקת מותג דיפאל (Deepal) באנגליה. המותג השיק לראשונה את ה-S07, רכב פנאי חשמלי, שכבר משווק בישראל מתחילת השנה.

תומאס לא התחייב למועד לפתיחת המפעל, אך הסביר כי כדי לעמוד ביעדי המכירות של צ'אנגאן, יותר ממיליון מכוניות בשנה מחוץ לסין, היצרנית תידרש להקים בסיס ייצור מקומי באירופה. מכירות צ'אנגאן מחוץ לסין עמדו אשתקד על 600 אלף יחידות. מפעל רכב ממוצע מייצר בסביבות 300 אלף יחידות בשנה, בהתאם לגודלו ולביקוש המקומי.

היצרנית הסינית מצטרפת לכמה מעמיתותיה שכבר הודיעו על הקמת מפעלים באירופה, בהן BYD (הונגריה) וצ'רי (ספרד). הקמת מפעל באירופה תאפשר לצ'אנגאן גם להתמודד טוב יותר אל מול המכסים שהטיל האיחוד האירופי על מכוניות המיובאות מסין בניסיון להאט את קצב הפלישה של הסינים ליבשת הבאה על חשבון תעשיית הרכב המקומית. זו מתקשה בינתיים לשכנע לקוחות לשלם יותר עבור רכב חשמלי אירופי, עובדה שגורמת לחוסר יציבות בקרב התעשייה המקומית, גל פיטורים וחשש לסגירת מפעלים.

צ'אנגאן היא יצרנית הרכב ה-16 בגודלה בעולם כיום, עם 2.2 מיליון יחידות ב-2024, כך על-פי נתוני מחקר שביצע האנליסט פליפה מונוז. כיום היצרנית משווקת את מכוניותיה בגרמניה, דנמרק, הולנד ונורווגיה.

הכתבה בשיתוף The Wheel Network

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 10 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה