בקצרה:
- טויוטה חושפת את דגם חשמלי בשם אורבן קרוזר
- למעשה, אח תאום לסוזוקי e-ויטארה שהוצג בחודש שעבר
- צפוי להגיע לישראל בעוד כשנה
![](https://ynet-pic1.yit.co.il/cdn-cgi/image/f=auto,w=740,q=75/picserver6/crop_images/2024/12/12/ryDX4Pu4ke/ryDX4Pu4ke_387_485_2421_1362_0_x-large.jpg)
שילוב כוחות: לאחר שבחודש שעבר חשפה סוזוקי ויטארה חשמלי, טויוטה מציגה היום (ה') וכצפוי את גרסתה שלה - תחת השם אורבן קרוזר, שם שכבר שימש את היצרנית בעבר. התאומים לבית טויוטה-סוזוקי ייוצרו יחד במפעלים של האחרונה בהודו, אך בעוד ה-e-ויטארה צפוי לנחות בארץ ברבעון השלישי של 2025, האורבן קרוזר יגיע אלינו מספר חודשים מאוחר יותר.
האורבן קרוזר מציג את החזית המוכרת של טויוטה עם יחידות תאורה בצורת האות C, אך מהצד ומאחור הוא זהה לסוזוקי ומציג קווים ישרים, חצאיות צד מושחרות וקשתות בתי גלגלים תואמות לטובת מראה קשוח, יחד עם ידיות דלתות נסתרות מאחור.
המימדים גדולים במעט מהיאריס קרוס, עם אורך של 428.5 ס"מ (10.5+), רוחב של 180 ס"מ (3.5+), גובה של 164 ס"מ (4.5+) ובסיס גלגלים של 270 ס"מ (14+).
![](https://ynet-pic1.yit.co.il/cdn-cgi/image/f=auto,w=740,q=75/picserver6/crop_images/2024/12/12/SymwX4Dd4ke/SymwX4Dd4ke_128_766_2638_1484_0_x-large.jpg)
מה עוד צריך לדעת: הוא יוצע עם שלוש יחידות הנעה לבחירה. הנעה קדמית עם הספק של 145 כ"ס או 175 כ"ס, או הנעה כפולה והספק של 184 כ"ס. למנוע החלש תשודך סוללת 49 קוט"ש, בעוד השניים החזקים יוצעו עם סוללת 61 קוט"ש. כמו סוזוקי, גם טויוטה לא מפרסמת בשלב זה נתונים אודות טווח נסיעה וזמני טעינה.
תא הנוסעים זהה גם הוא ל-e-ויטרה, עם לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25) ומסך מגע גדול ("10.1) המחוברים במשטח אחד, וגלגלת לבחירת מצבי הנהיגה הממוקמת על קונסולה גבוהה במרכז הרכב. מתי צפויה תחילת ייצור? בסוזוקי אומרים כי היא מתוכננת לאמצע השנה הבאה, ויש להניח שזה נוגע גם לטויוטה.
![](https://ynet-pic1.yit.co.il/cdn-cgi/image/f=auto,w=740,q=75/picserver6/crop_images/2024/12/12/H1gPXVvOVke/H1gPXVvOVke_358_281_2557_1438_0_x-large.jpg)
מה אנחנו חושבים: למרות שטויוטה עדיין מאמינה בריבוי יחידות הנעה, היא ללא ספק זקוקה לחיזוק בתחום החשמלי, שכן ה-bZ4X - שהוא הדגם החשמלי היחיד שהיא משווקת כיום מחוץ לסין - לא מתבלט בקטגוריה שלו ובוודאי לא נותן את המענה בקטגוריות זולות ומאתגרות יותר.
שיתוף הפעולה עם סוזוקי אפשר לטויוטה ליהנות מקיצור דרך משמעותי בדרך להרחבת ההיצע, וכעת נותר רק לברר האם הוא גם אפשר לה לשמור על סטנדרט האיכות שלקוחותיה התרגלו לפגוש. את התשובות נקבל בעתיד.