תחרות מפתיעה לסקודה אוקטביה - דאצ'יה מתכננת מתחרה זולה
תחרות מפתיעה לסקודה אוקטביה - דאצ'יה מתכננת מתחרה זולה
יצרנית הרכב הרומנית האחראית ללהיטי המכירות הגדולים של אירופה בשנים האחרונות, מעוניינת להרחיב את ארסנל הדגמים עם משפחתית סטיישן חדשה שתוצג בשנה הבאה. הנה מה שידוע עליה בינתיים, כולל מראה אפשרי לפי צ'אט GPT
קטגוריית המשפחתיות אמנם נחלשה בשנים האחרונות בעקבות הנהיגה לכיוון רכבי פנאי מכל הסוגים והגדלים, אבל עדיין מדובר באחת הקטגוריות הגדולות באירופה, וגם בישראל. סיבה טובה עבור דאצ'יה המככבת באופן קבוע בצמרת המכירות באירופה עם דגמים זולים במיוחד, לכוון גבוה יותר. ובראיון שערך האתר הבריטי "אוטוקאר" עם בכירי דאצ'יה, נחשף כי אכן, היצרנית מתכוונת להציג במהלך 2026 דגם חדש בקטגוריה הרווחית.
דאצ'יה אומנם שיווקה בעבר את הלוגאן MCV כסופר-מיני-משפחתית במרכב סטיישן, אבל כעת מתכננת כך נראה להשתלב בקטגוריה גבוהה יותר, וריווחית הרבה יותר. על הכוונת - סקודה אוקטביה קומבי, סטיישן משפחתית מאוד מצליחה באירופה. עם תחרות לא קלה מכיוונן של טויוטה קורולה, יונדאי i30, פיג'ו 308 וסיאט לאון, כולן במרכב סטיישן.
מנכ"לית דאצ'יה, קתרין אדט, אמרה בראיון כי למרות שהמותג מתחרה כיום בעיקר בקטגוריה B (סופר-מיני), הצלחת הביגסטר דחפה את דאצ'יה לשקול דגמים משפחתיים גדולים יותר. "צריך לוודא שכל מכונית נמצאת במקום הנכון לה בקטגוריה - שיש לה מטרה - ותהיו בטוחים שהמכונית החדשה תציע משהו שונה ללקוחות מהביגסטר".
מנהל המוצר של ד'אציה, פטריס לוי-בנצ'טון, הוסיף כי המשפחתית תפנה למי שמעוניין ב"תנוחת נהיגה נמוכה, מוצר יעיל יותר, ופחות מנקר עיניים". במילים אחרות, לא רכב פנאי גבוה ובולט.
המשפחתית החדשה תעשה שימוש בפלטפורמת CMF-B של רנו, בדומה לדאסטר ולביגסטר, עם מרכב באורך של כ-460 ס"מ ומקום לחמישה נוסעים. נזכיר כי דאצ'יה כבר משווקת את הג'וגר הקצר יותר (455 ס"מ), אך הוא מציע שורת מושבים שלישית ומקום לשבעה נוסעים.
בכל מקרה, הסטיישן החדשה צפויה להציע הנעת בנזין או היברידית בדומה לרכבי הפנאי, ואפילו בגרסת הנעה כפולה המיועדת למדינות בעלות חורף מושלג.
החזית אותה חזית , כאשר רכב כזה נוסע מאחוריך, לא תדע אם זה סנדרו, גוגר או ... מאחורה .. גם סנדרו. בקיצור לקחו סנדרו סטפווי, משכו מתחו וקיבלנו את מה שהאנימציה מאפשרת