דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רעיון לב.מ.וו, ביצוע לדוקאטי ותכניות ספורט מוטורי מקומיות

Getting your Trinity Audio player ready...

מחוץ לקופסה, על קופסה: ב.מ.וו חשפה את דגם הקונספט ויז'ו CE, המציע חזון חדשני (לכאורה) לעתיד התחבורה העירונית הדו-גלגלית. כלי חשמלי שמשלב בין עיצוב עתידני, טכנולוגיה מתקדמת וחוויית רכיבה חופשית, ללא צורך בקסדה או ציוד מיגון. כך לפחות הם טוענים.

ליבת הכלי היא מבנה מתכתי ייחודי עם מושב, חגורת בטיחות וכידון. ואל דאגה, יש לו גם מנגנון ייצוב עצמי גם במצב עמידה. המראה מינימליסטי וגם, די מוכר לנו.

לפני רבע מאה חשפםה ב.מ.וו מעין קטנוע במבנה כמעט זהה תחת השם C1 שגם שווק בישראל. אף הוא עם מסגרת דומה, עם מנוע בנפח 125 סמ"ק והבטחה למשהו שונה לגמרי. שנתיים לאחר מכן הוא ירד סופית מפס הייצור אחרי נתוני מכירות נמוכים באופן מביך.

נותר רק לקוות שהפעם זה ילך טוב יותר, אולי בכות הנעה חשמלית ומן הסתם, באמצעות טכנולוגיה מתקדמת בהרבה.

מהמסלול לכביש, ולפנאי: דוקאטי חשפה שני דגמי RS חדשים, האחד תחת משפחת מולטיסטרדה הרב-שימושית, האחר תחת קטגוריית הקרוזר - דיאבל. שניהם עם מנוע ה-Desmosedici Stradale V4 בנפח 1,103 סמ״ק, מצמד יבש וקוויק-שיפט, מערכות אלקטרוניקה מתוחכמות ויחסי העברה ייחודיים, שמגיעים היישר מהמסלול בשינויים הכרחיים.

בדיאבל ההספק המרבי עומד על 179 כ״ס עם 12.2 קג״מ של מומנט. יש שלדת מונוקוק מאלומיניום, זרוע אחורית חד-צידית, חישוקים מחוזקים ומתלים מתכווננים מבית אוהלינס.

במולטיסטרדה עם 177 כ״ס אך ניהול מנוע שונה שמתעדף מומנט זמין בסל"ד נמוך יחסית. גם הוא מצויד בשלדת מונוקוק אך עם גיאומטריה ספורטיבית יותר, אף הוא עם זרוע אחורית חד-צידית וחישוקים מחוזקים, וגם צמיג פירלי דיאבלו קורסה רוסו IV. המתלים מבית אוהלינס מתכווננים וחצי-אקטיביים, עם התאמה למצבי רכיבה שונים כמו מסלול, דינמי, טורינג ואחיזה נמוכה.

כדי להאט ולעצור את כל הכוח הזה, שני הדגמים מצוידים בבלמי ברמבו עם דיסקים קדמיים בגודל של 330 מ״מ. ב־Multistrada מותקן דיסק אחורי בגודל 280 מ״מ עם קליפר צף ו-ABS בהטיה. שניהם מציעים מגוון מצבי רכיבה וכוח, כולל מצב Race חדש בדיאבל ומצב "כוח מלא"  במולטיסטרדה.

לשניהם גם בקרת זינוק, בקרת ווילי, בקרת אחיזה מתקדמת ועוד. למולטיסטרדה יש רדאר קדמי ואחורי לבקרת שיוט אדפטיבית וזיהוי שטחים מתים, לצד מערכת ניתוח בזמן אמת של כוחות הפועלים על האופנוע - אלגוריתם חיזוי שמקורו כמובן מעולם המרוצים, ונועד לשפר את התנהגות האופנוע באמצעות ניתוח מתמיד של פרמטרים דינמיים וקינמטיים, ומאפשר לאלקטרוניקה להתערב בכדי לשמור על שליטה מדויקת בכל מצב.

בפן העיצובי, לדיאבל מראה אגרסיבי עם חלקי קרבון, כנפונים, זנב ייחודי, קליפרים אדומים, אגזוז טיטניום, והוא מגיע כברירת מחדל עם מושב יחיד, אך כולל קיט למורכב. למולטיסטרדה שלדה אחורית קלה מטיטניום, זנב צר, חלקי קרבון מחושלים ותנוחת רכיבה קרבית עם כידון צר ונמוך מהדגם הרגיל, לצד רגליות מוגבהות.

הדיאבל יושק באירופה בחודש דצמבר הקרוב, המולטיסטרדה יגיע בנובמבר 2025.

יש כאן ספורט מוטורי: ההתאחדות הישראלית לספורט מוטורי פרסמה את התוכניות להמשך 2025 ו-2026 בענפים השונים:

מוטוקרוס - בעונת 2025-2026 מתוכננים שישה סבבים, כאשר בכל סבב תתקיימנה שתי ליגות: אליפות ישראל במוטוקרוס IMX וגביע ההתאחדות IMSF CUP (עממי). המירוצים הקרובים יתקיימו החל בסוף אוקטובר, ושלושת הסבבים הראשונים יסתיימו עד סוף דצמבר. המרוצים יתקיימו (בשאיפה) על שלושה-ארבעה מסלולים שונים.

אדוונצ'ר - עד סוף 2025 מתוכננים שני מרוצים, וב-2026 תיפתח ליגה בת ארבעה סבבים כאשר על ההפקה אמונים אנשי Riders for Riders.

אנדורו - עונת 2025-2026 מתחילה ב-17.10 בשקד ותכלול 6 סבבים עד מרץ 2026. הליגה תופק על-ידי אסף ויסבקר ורמי צמח. בימים אלה מסתיים הליך אישור שלושת הסבבים הראשונים כאשר הסבב הראשון בשקד כבר אושר.

הארד אנדורו - שני מרוצים מתוכננים עד סוף 2025, הראשון ב-24.10 בשקד והשני ב-5.12 בדרום הארץ. כמו כן מתוכננת עונה של 4 סבבים ב-2026. גם ליגה זו תופק על-ידי וייסבקר וצמח כשבמקביל נעשים ניסיונות לשלב רוכב בינלאומי במרוץ של חודש דצמבר.

כביש - בעונת 2025 מתוכננים מרוצי אליפות ישראל בסופרמוטו ובסופרבייק, בשני המקרים עם שלושה מרוצים בשלושת המסלולים הפעילים, פצאל, מוטור סיטי וערד. בעונת 2026 מתוכננות ליגות של שישה סבבים בכל ענף.

למעקב אחרי האירועים והפעילויות השונות אפשר להיכנס לאתר ההתאחדות הישראלית לספורט מוטורי.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה