דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ק.ט.מ מתעוררת, ב.מ.וו חוזרת והונדה מחשמלת

Getting your Trinity Audio player ready...

עירום וחשמל: לפני כחודש סיפרנו לכם שהונדה מתכננת לחשוף את ה-Fun Concept החשמלי שלה באופן מלא, נייקד עם מגוון רחב של שמועות בנוגע להספק, טווח, זמן טעינה ועוד. ובכן, קבלו את ה-WN7, דגם חשמלי ראשון של הונדה בקטגוריה, וצעד משמעותי של היצרנית היפנית בשוק הנטען.

הדגם מבוסס על קונספט ה-“EV Fun” שהוצג לראשונה בתערוכת EICMA 2024 במילאנו, והוא מיועד לפי הונדה לרוכבים שמחפשים לשלב בין רכיבה דינמית לטכנולוגיה מתקדמת. ואיך הגיעו לשם הלא ממש מושך? האות W מייצגת את קונספט הפיתוח “Be the Wind”, האות N עבור Naked, והמספר 7 מציין את ההספק המרבי. הונדה מצהירה כי האופנוע החדש יציג נתון הספק מרבי של 600 סמ"ק מקובלים, עם מומנט מרבי דומה לזה המקובל במנועי ליטר.

ה-WN7 מצויד בסוללת ליתיום-יון קבועה - בניגוד לשמועות, לא נשלפת - עם טווח רכיבה צנוע של "למעלה מ-130 ק"מ" וטעינה "מהירה" מ-20% ל-80% בתוך כ-30 דקות. בנוסף, ניתן לטעון את הסוללה גם בטעינה ביתית, עם זמן טעינה מלא של עד 3 שעות. לא בדיוק המהפיכה החשמלית-דו-גלגלית לא פיללנו.

המראה מתאפיין בקווים עתידניים עם מסך TFT בגודל "5 הכולל תמיכה ב-RoadSync, מערכת הקישוריות של הונדה לסמארטפון עם ניווט, שליטה במוזיקה ושיחות קוליות דרך אפליקציה ייעודית.

חשיפת ה-WN7 משתלבת באסטרטגיה הרחבה של הונדה לחשמל את כל דגמי האופנועים שלה בין השנים 2040 ל-2050, עם יעד נייטרליות פחמנית. כרגע עוד אין פרטים לגבי מועד השקה והשווקים בהם יושק.

חוגגת ומשיקה: יבואנית ב.מ.וו חשפה את ה-R12GS החדש במסגרת אירוע הרכיבה השנתי ללקוחות החברה, שנערך לאחרונה לאחר שנתיים שבהם לא התקיים בעקבות המלחמה. האירוע נפתח בכינוס בבית ישעיה ולאחר מכן יצאו כ-400 רוכבים לשני מסלולים: שטח וכביש, לאורך הכנרת, רמת הגולן, בקעת הירדן ועד היעד הסופי בגני חוגה. עם כוכב האירוע: ה-R12GS.

מראה האופנוע החדש שואב השראה מה-R80GS שהושק בשנת 1980, ה-GS המקורי שבעקבותיו הוקמה למעשה כל קטגוריית האדוונצ'ר - במקרה של ב.מ.וו סביב מנוע בוקסר. מנוע הדגם העדכני מקורר אוויר/שמן בנפח 1,170 סמ”ק עם 109 כ”ס ו-11.7 קג״מ.

תיבת שישה הילוכים מעבירה כוח לגלגל אחורי בקוטר “18, כשמלפנים מותקן חישוק “21. המתלים כוללים מזלג טלסקופי הפוך בקוטר 45 מ”מ עם מהלך של 210 מ”מ, ובולם אחורי מתכוונן עם מהלך של 200 מ”מ. שלדת הצינורות עשויה מפלדה מחוזקת, עם חלק אחורי שמחובר בברגים, מתאים לאופנוע שטח קלאסי.

אבל אל תניחו לעיצוב הרטרו להטעות אתכם. לא נחסך כאן דבר בצד הטכנולוגי-עכשווי. עם שלושה מצבי רכיבה - גשם, כביש ואנדורו - בנוסף למצב “אנדורו פרו”, המאפשר שליטה ידנית על פרמטרים מסוימים ומגיע כסטנדרט ללא תוספת תשלום.

בנוסף מצויד האופנוע בבקרת אחיזה דינמית (DTC), ABS Pro שפועלת גם בהטייה, ובקרת מומנט מנוע (MSR), כמו-גם התנעה ללא מפתח, קוויקשיפטר למעלה ולמטה (Shift Assist Pro), שקע 12V ופנס LED קדמי. המחיר: החל מ-145 אלף שקלים.

מוטב מאוחר: הבעיות שעימן נאלצה ק.ט.מ להתמודד בשנתיים האחרונות מתועדות היטב. מה שלא ידענו הוא שחלק מדגמי החברה שהוכרזו ל-2025 (שנפתחה כזכור לפני כתשעה חודשים) עולים על קווי הייצור רק כעת. נזכיר כי לקראת חידוש הייצור בסוף יולי, עצרה החברה פעמיים את פיתוחם של דגמים חדשים בעקבות קשיים פיננסיים.

כנגד החברה תלוי חוב של כ-2.2 מיליארד אירו כאשר במחסניה עומד מספר עצום של כלים שלא נמכרו, נתון המעניק רוח גבית לטוענים כי האופציה היחידה לשרוד היא להעביר את המפעל והייצור למזרח הרחוק, שם כוח העבודה זול בהרבה וכוח הקניה גדול פי כמה.

הדגמים שנדחו כוללים את ה-990 RC R שאמור להתחיל ייצור באוקטובר 2025, וכך גם לגבי ה-1390 Super Adventure S S Evo ו-R. בהמשך יגיע תורו של הדיוק 990 R העירום, שמתוכנן להיכנס לייצור בנובמבר, בעוד שהסופר דיוק 1390 GT נדחה לשנת 2027. לא בשורה שמשדרת ביטחון.

ירידה קלה: לפי דו״ח המסירות של חודש אוגוסט (שנשלח לתקשורת באיחור ניכר) נמכרו במהלכו 1,686 כלים חדשים, מעט פחות מהחודש המקביל אשתקד בו נמסרו 1,738 כלים - ירידה של 3%. סאן יאנג ממשיכה לשלוט בנתוני המכירות עם 423 כלים, הונדה במקום השני עם 382 אופנועים וקטנועים וימאהה אחרונה על הפודיום עם 248 כלים.

הדגם הפופולרי ביותר באוגוסט היה הונדה ADV 350, שממנו נמסרו 100 יחידות. בהמשך טבלת המכירות: קימקו עם 241 כלים, CFMoto עם 68, פיאג’ו עם 61, BMW עם 44, דוקאטי עם 10, קאוואסאקי עם 41, רויאל אנפילד עם 24 וסוזוקי עם 40.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה