דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

"אגרת גודש? רק אחרי שתהיה חלופה אמיתית"

Getting your Trinity Audio player ready...

פקקים הם חלק מהמציאות הישראלית, אבל במשרד התחבורה מבטיחים שהעתיד ייראה אחרת. “גם כילד אני זוכר את עצמי עומד בפקקים עם ההורים, וזו לא גזירת גורל,” אומר משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה. “אנחנו מתמודדים עם גידול באוכלוסייה ובכמות הרכבים, ולכן חייבים פתרונות אמיתיים.”

אחד הפתרונות שמשרד התחבורה מקדם הוא כביש 6 דו-קומתי, פרויקט שנמצא כבר בשלב התכנון. “בדקנו מודלים בעולם, והבנו שאפשר לנצל את הגובה במקום רק להרחיב לרוחב. זה יכול לצמצם משמעותית את העומס,” מסביר בן זקן.

לצד פרויקטי התשתית, המשרד מתמקד בתחבורה הציבורית. “בשנת 2024 נשבר שיא - 904 מיליון נסיעות בתחבורה ציבורית. זה מראה שהציבור נותן אמון. הבאנו מאות מיליונים להוספת קווים ותדירויות, ו-83% מהנוסעים נהנים מהוזלות או מנסיעות חינם,” הוא אומר.

ומה לגבי אגרת גודש? בן זקן נחרץ: “אף אחד לא רוצה לשלם מס נוסף. זה לא הוגן להטיל גזירה כזו בלי לתת חלופה ראויה. רק אחרי שנשפר את התחבורה הציבורית בצורה אמיתית - אפשר יהיה לשקול את זה.”

גם הבטיחות בכבישים על סדר היום. “הטלפון הפך לכלי נשק ברכב. אבל לצד האכיפה, אנחנו משדרגים כבישים אדומים - למשל בכביש 90 כבר סיימנו 80 ק”מ דו-נתיבי עם תאורה, והתוצאה: אפס תאונות במקטע הזה,” מציין בן זקן.

במשרד מסתכלים גם קדימה: אוטובוס אוטונומי שכבר פועל בנהריה בפיילוט, רמזורים חכמים שמזהים אמבולנסים ונותנים להם עדיפות וכבישים שמטעינים רכבים חשמליים בזמן נסיעה. “זה לא מדע בדיוני - זה כבר כאן בפיילוטים. עד 2030 נראה את זה בשטח,” הוא מבטיח.

“המטרה שלנו היא שאזרח יידע שבתוך 15 דקות יש לו אוטובוס, שהכבישים בטוחים יותר, ושגם בפקקים יש תקווה. הדרך לא פשוטה, אבל השינוי כבר התחיל.”

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 21 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה