והנה עוד ספינת דגל חשמלית מסין, כאילו שלא שבענו יאכטות חרישיות שמאיימות להעיף לכל הרוחות את הגרמניות האלה, ששולטות מאה שנה בתחום. אבל היא לא עוד סתם אחת, בעיקר כי היא מגיעה מניו, יצרנית שהצליחה למקם את עצמה גבוה יותר ממרבית בנות ארצה. עם תדמית של טכנולוגיה עילית, הקפדה קיצונית ומחיר גבוה. כן מרצדס וב.מ.וו ואודי, זו ET9. שננו את השם
במערבית מדוברת, יצרנית הרכב הסינית הצעירה יחסית ניו, מוגדרת כ"טסלה הסינית". כן, היא לא לבד ויש עוד כמה שחושקות במיתוג הזה, אבל היא הייתה הראשונה לקבל את התואר הנחשק, גם אם הוא לא ממש מדויק. בסין היא נחשבת למותג ממש שווה, הבכירה במשולש שאף אחד מכם לא מכיר ובכל זאת קוראים לו "נאי-שיאו-לי" (NEI-XIAO-LI), ובתרגום לעברית זה יוצא ניו ואקספנג המוכרות לנו, יחד עם לי-אוטו שעדיין לא.
אם תרצו, המקבילה הסינית למשולש היוקרה הגרמני מרצדס-ב.מ.וו-אודי. השלוש שהחזיקו - ועדיין מחזיקות, לפחות לדעתן - את צמרת תעשיית הרכב העולמית. אמת מידה של טכנולוגיה מתקדמת, החלום הרטוב של כל מנכ"ל והפוזה האולטימטיבית ליד מסעדת "טורקיז". טסלה זה לא, כי היצרנית האמריקאית עם כל הכבוד לראשוניות בעולם החשמל וההערכה להייפ המטורף שאחד בשם אילון מאסק ייצר סביבה, לא מתקרבת לעולמות היוקרה ובעיקר האיכות האלו.
אז למה בכל זאת? כי ניו הייתה מחלוצות פיתוח מערכות הנעה חשמליות בסין, כשהיא מקדימה ענקיות ותיקות שחלקן הגדול נשלט בידי המדינה. בדומה לטסלה, הזינוק שלה לצמרת התבצע לא רק הודות למערכת הנעה שלא עושה רעש כמעט בכלל ויונקת חשמל במקום אוקטן 95, אלא גם בזכות פיתוח מערכות אחרות כמו ממשק משתמש מבוסס בינה מלאכותית, נהיגה אוטונומית בשיתוף הצ'ילבה של טסלה (מובילאיי הישראלית), ובעיקר תחנות החלפת סוללות ייחודיות בהן אפשר להחליף בטריה מתרוקנת בחדשה ומלאה בפחות משלוש דקות.
ואם זה מזכיר לכם את שי אגסי שהצליח לשרוף 3 מיליארד שקל על תחנות החלפת סוללות בישראל, והעמיד כמה פילים לבנים ברחבי הארץ ששימשו בעיקר לגרפיטי ופחות לתחבורה, אפשר להירגע. ניו דומה לבטר פלייס באותה מידה שאגסי דומה למאסק. או אם תרצו, כמו שה-ET9 החדשה שבה הוזמנו לנהוג, דומה לרנו פלואנס של המגלומן הישראלי.
כמו מטוס מנהלים
על עיצוב חללית האם הזו חתום כריס תומסון, המעצב הראשי של ניו מזה עשור, שעבר אליה אחרי ששירטט עבור ב.מ.וו ופורד, וגם חברה צנועה בשם גלפסטרים שמייצרת את מטוסי המנהלים הטובים בעולם. לא במקרה עומדת המכונית הזו בשלטי חוצות לצד מטוס מנהלים. סוג של הצהרת כוונות בעיקר עבור קהל היעד הפוטנציאלי.
וה-ET9 היא באמת אחת המכוניות המרשימות למראה שפגשתי. כזו שמשלבת בין מכובדות מסיבית למראה אלגנטי עם גוונים אתלטיים, וצללית ארוכה שזולגת מטה מאחור בדומה למכוניות קופה. מרחק רב מהטריו הגרמני. בעצם, לא אם מחשיבים את מרצדס EQS, אבל זו באמת יציאה לא מובנת. אפילו הגרמנים הבינו שהם פישלו שם.
גם בפנים. הדלתות נפתחות חשמלית, כמו ברולס רויס למשל. ולמרות שבסיס הגלגלים העצום שלה גדול רק בכ-4 ס"מ מהמתחרות הגרמניות (325 ס"מ), כל אחד משני הנוסעים שישבו מאחור יזכה להניח עכוז על אחד המושבים המדהימים שנוצרו אי פעם עבור מכונית. כולל כאלה שנבנו במיוחד עבור בני משפחת המלוכה הסעודית. טוב, לא בטוח, אבל אתם מבינים למה אני מתכוון. נוחים ברמה שלא תרצו לצאת מהם. עזבו כיוון חשמלי והטיה למיטה, עזבו חימום, אוורור ומיזוג, וטריליון תוכניות עיסוי כולל לנסיעה אחרי ישיבה מרגיזה עם סמנכ"ל השקעות במדינות מתפתחות.
יש כאן אפילו צמד רמקולים במשענת הראש, ארבעה בסך הכל מתוך 35 שמפוזרים בפינות נסתרות יותר ופחות בחלל התא. עם מערכת שמע שמושיבה אתכם בשורה האידיאלית באולם הקונצרטים שמארח את הפילהרמונית של וינה. ועל הדרך היא גם מבטלת לחלוטין - ממש, זה קטע מטורף - רעשי רוח ודרך בעזרת יצירת הד חוזר, ודואגת לרמת בידוד ווקאלי שלא צריכה להתבייש מול זו הבלתי אפשרית של מותג הפאר הבריטי.
ויש גם מסכים, לא שחשבתם אחרת, והרבה מהם, שישה בסך הכל. תספרו איתנו. לוח מחוונים לנהג, מסך מגע מרכזי ("15.6) לשליטה במערכות שונות, אחד נוסף לנוסע מלפנים, צמד מסכים בגב המושבים הקדמיים ("14.6) ועוד אחד קטן ("8) בקונסולה האחורית לשליטה במערכת נוחות-בידור. תצוגה עילית במציאות רבודה? צ'ק. איכות חומרים שתגרום למרצדס להחוויר? צ'ק. תקרה שהיא בעצם צמד חלונות שמש אורכיים? צ'ק ועוד איך.
כוח ומוח
מערכת ההנעה הכפולה אחראית ל-707 כ"ס ולמרות שזה נשמע המון, זו אינה מפלצת תאוצה, וטסלה מודל S פלייד תשאיר אותה הרחק מאחור, כי לוקח לה 4.3 שניות תמימות להגיע מעמידה ל-100 קמ"ש. ישמור השם. לסוללה קיבולת ענק של 120 קוט"ש והיא אמורה להזיז את הספינה הזו לאורך 635 ק"מ לפי התקן הסיני (CLTC) כך שאפשר לבנות על כמעט 500 ק"מ בתקן של אנשים שלא מרמים את עצמם עד כדי כך, רק קצת.
אם אתם לא גרים בסין ואין לידכם תחנת החלפת סוללה שתעשה את הקסם, מערכת חשמל במתח גבוה מאוד (900V) תאפשר קצב טעינה מרבי של 360 קילוואט ושוב, הגרמניות הרחק מאחור. כדי למלא סוללה מ-10% ל-80% נדרשות 12 דקות בלבד, חצי ממרצדס וב.מ.וו ובדיוק הזמן - בדקתי, מה נראה לכם - שייקח לכם לגשת ולהזמין כוס קפה וסנדוויץ' אחרי שנתתם למשפחה שלמה ולא מנומסת לעבור אתכם בדרך לקופה.
ה-ET9 היא גם דגם ראשון של ניו שמשתמש בשבב ייחודי עבור מערכת סיוע לנהיגה שפותחה על ידה, מה שהופך אותה לאחת הבודדות בעולם שעושה זאת בעצמה בלי לבקש טובות מצד שלישי. בינתיים היא כבר מאפשרת תמונה מדויקת גם בתנאי ראות קשים (ערפל, גשם ושלג), ונהיגה כמעט אוטונומית באזורים עירוניים מורכבים, עם יכולת חמיקה ממכשול וחניה אוטונומית. היא גם מגיעה עם הכנה לתפעול אוטונומי מלא שיקרה אולי - מתי? אף אחד כבר לא בטוח - בעתיד.
השמפניה לא תישפך
במפתיע, עם כל הרושם שהמכונית הזו הותירה עד עכשיו (והיא הותירה), דווקא המערכות המכניות, תחום בו היצרניות הסיניות לא נחשבות למבריקות, הותירו אותי פעור פה. למשל מערכת מתלים ייחודית שפותחה על ידי ClearMotion האמריקאית, שבה משולבות יחידות הידראוליות עם מנוע חשמלי בעל יכולת הרמה או הורדה של כל יחידת מתלה בנפרד. זה עובד ככה: מחשב הניהול מקבל נתונים ממצלמה סורקת דרך וממערכת הניווט, ומתאים תוך אלפית השנייה את רמת השיכוך, מצמצם את רכינת המרכב בפניה, האצה או בלימה חזקה.
ניו פירסמה שני סרטונים המדגימים את המערכת, ושניהם מטורפים. בראשון נראית ה-ET9 נוסעת על פסי האטה מרושעים, כמו אלה המצויים בחניונים, כשאחריה מרצדס S קלאס מייבאך. הסינית שומרת על מרכב מאוזן לגמרי, הגרמנית מטלטלת את עצמה לדעת, מעבירה את הנוסעים חקירת שב"כ. ויש סרטון נוסף בו ET9 נוסעת על אותו מסלול עם קונסטרוקציה של כוסות שמפניה על המכסה הקדמי, סוג של קריצה לסרטון הפרסומת המפורסם של לקסוס LS הראשונה. כשמאחורי ההגה יושב לא אחר ממנכ"ל החברה ויליאם לי, ולצידו הרברט דיס, המנכ"ל הקודם של קונצרן פולקסווגן. אף טיפה לא נשפכה. עבורי לא הניחו הסינים כוסות שמפניה, אולי כי ידעו שאלכוהול הנתזים הזה הוא לא כוס הבירה שלי. אבל נהגתי על פסי ההאטה האלה ומה אומר לכם, זה לא מציאותי.
מרשימה לא פחות היא מערכת היגוי ללא חיבור מכני (Steer-by-Wire), הרבה לפני שמרצדס הציגה אחת. ניו היא למעשה יצרנית שנייה לשווק אותה ברכב מייצור סדרתי, אחרי טסלה סייברטראק. היא משלבת גם היגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים ומארגנת למכונית הענקית קוטר סיבוב שאפילו פולקסווגן גולף לא עומדת בו. ועם הרבה פחות עבודת הגה - רק קצת יותר מחצי סיבוב מנעילה לנעילה. ובזמן שמרבית המוזמנים התפנו לארוחת צהריים, גנבתי את ה-ET9 לסיבוב נוסף במסלול ג'ימקאנה צפוף שמיועד למכוניות עירוניות. על הנייר זה אמור להיות כמו לתמרן עם נושאת המטוסים ג'רלד פורד במרינה בהרצליה. בפועל זה היה קל באופן לא ייאמן.
מפגן כוח
עכשיו תראו. לא נהגתי המון בניו ET9. למעשה, נהגתי בה ממש מעט. בערך 1,500 ק"מ פחות ממה שהייתי רוצה ו־500 ק"מ פחות ממה שאולי היו מאפשרים לי אם האירוע היה פחות מעונב. אבל איך שלא הפכתי בה, מדובר בהדגמת יכולת מוטורית מהמרשימות שחוויתי.
נגיד את זה ככה. אם היא מגיעה למערב בהקדם, קשה לראות איך ניו תצליח לעמוד בעומס ההזמנות עבורה. מכונית סינית, מול מרצדס. אני לא טועה.
כשחברה סינית פרימיום מצליחה בסין,זה בה על חשבון מכוניות פרימיום אירופאיות שנמכרות בסין,וכשהמכירות של האירופאיות בסין נפגעות,המותגים בבעיה.
נא לא לבלבל עם טסלה,שלא נתפסת כפרימיום
קונים שם ומסורת. זה גם מה שעשו הסינים במכשירי חשמל בהתחלה, הם קנו חברות אירופיות ואמריקאיות שפשטו את הרגל והשתמשו בשם. יש גם את הבעיה הסינית של מנטליות שירות לקוחות מדיקטטורה. מחר הם יכולים לבטל להפסיק לפעול ואפילו לא בגללם אלא בגלל שהממשל הסיני החליט.
כל הרעיון של החלפת סוללה הוא מטופש, משתמש ממוצע לא מוכן להחלחף סוללה כל יום לפרק ולחבר סוללה לאוטו במקום לחבר מטען רעיון גרוע בקרוב סוללות שיאפשרו טעינה תוך דקות בודדות עייפנו ממכוניות סיניות מפוארות מבפנים במחיר של מרצדס
לירושלים אני מגיע ברכבת . רמת גן , גבעתיים ותל אביב באופניים מקסימום אוטובוס , שם דאודורנט לפני ומגיע מזיע , אבל למי אכפת . לאשתי יש רכב (חדש אפילו) , שמתי לב שמי שיש לו רכב כל הזמן עצבני
כל כך הרבה דגמי מכוניות מהמון מפעלים בסין שיעלמו עם הזמן .
רכב חשמלי קונים רק לקראת שנת 2030 כי אז אולי יעלמו מכוניות בנזין
ואז גם טכנולוגית הבטריות תתקדם לכיוון 1500 קילומטר עד להטענה. מי שקונה לפני
שם כספו במנגל לוהט
קניתם רכב סיני, זה כאילו הממשל הסיני דחף לכם אנדוסקופ לרקטום, הם רואים ושומעים כל מה שנעשה ברכב. זה כמו טלפון XIOMI כעל 4 גלגלים. מחר ישראל לא תבוא להם בטוב, ישביתו לכם את הרכב מרחוק בלחיצת כפתור, בזמן שאתם נוסעים בכביש 6 . יתקלקל תרצו חלקי חילוף חכו חודשיים וחצי . תוך שלוש שנים הערך גם ירד ל 10% מהמחיר המקורי . בקיצור רכב סיני - לא תודה .
הם כבר לא הנודניק הקטן שרק מעתיק מאחרים הם טובים ועברו הרבה חברות מערביות! ככה זה שאתה נותן להם להעתיק ולייצר הכל ! מעתיקים משתפרים ומובילים! הכל באשמת המערב העצלן שלא רוצה לעבוד עבודות פיזיות!המערב הביא את זה על עצמו!
אם היתה זולה משמעותית מהגרמניות אז עוד מילא. אבל לשלם ביוקר על רכב סיני של חברה ללא מוניטין ועם רמת אמינות לא ברורה לטווח ארוך? לגמרי חתול בשק. לא תודה.
יש לסינים עוד 15-20 שנה לנסות להוכיח את עצמם, כמו שלקח זמן ליפנים ולדרום קוריאנים. עד אז - יקנו את זה רק פראיירים שמסתנוורים מהאבזור ומחפשים להיות ״מיוחדים״..
רק 20% מהמכוניות החדשות שנמכרות בעולם הן חשמליות וגם הטרנד הזה מאט משמעותית בגלל ירידת הערך המטורפת ( 50% בשלוש שנים). כנרטה שבסוף ישרדו רק דגמי הפלאג אין.
בטח לא כאשר כבר קיימת טכנולוגיית סוללות LFP (למשל הסוללה שמניעה את ה-U9 של BYD היא LFP.. וגם את האטו-3 :-) ) וכאשר עומדות להיכנס טכנולוגיות של סוללות הרבה יותר טובות.
בעתיד הקרוב יהיו סוללות נתרן-יון, סוללות הידריד-נתרן, סוללות סמי מצב מוצק וסוללות מצב מוצק. אז המכונית הזאת נראית כאילו חברת CATL חיפשה לאן לזרוק את הסוללות NMC הישנות שלה, לפני שהיא מתחילה להכניס את ה-Maxtra.
סוללות NMC נותנות צפיפות אנרגיה גבוהה יותר מאשר LFP ולכן זרם חזק יותר ויותר ביצועים, אבל לסוללות NMC יש כמה בעיות עקרוניות שפשוט לטעמי גורמות להן לא להיות אופציה מעניינת. בראש ובראשונה העובדה שאחרי כ-8 שנים או כ-160,000 ק"מ נסיעה הן גומרות קריירה. לא תמיד, יש שמחזיקות אפילו 500,000 ק"מ ויש שמתקלקלות אחרי פחות, אבל בממוצע 160,000 ק"מ. עכשיו בגלל שרכב חשמלי תמיד מאבד בצורה דרמטית ממחירו כי כל הזמן הטכנולוגיה מתקדמת, עוד 8 שנים אם הסוללה תיגמר - זה פשוט טוטאל לוס. לא תוכלו למכור וסוללה חדשה תהיה שווה הרבה יותר ממחיר הרכב. הדבר השני הוא נושא הבטיחות - סוללות NMC עלולות להתלקח ולבעור ככדור אש. אמנם רק בתנאים מיוחדים ונדירים מאוד, כאשר יש בעיה במערכת החשמלית של הרכב ויש הרבה זמן לתקן את ה-BMS לפני שזה קורה - אבל זה עלול לקרות. סוללות LFP לעומת זאת, לא מתלקחות מעצמן. הן בוערות אם יש מקור אש חיצוני, אבל אפילו אז הן פשוט פולטות המון גז מסריח והגז הזה לא אוהב לבעור. לכן, אם אתם נכנסים לתאונה במהירות גבוהה עם רכב שיש לו סוללת NMC, קיים סיכוי קלוש שהיא תתלקח והרכב יהפוך לכדור אש. עם סוללת LFP, זה פשוט לא יקרה. במכסימום הסוללה תתבקע בתאונה ותפלוט הרבה גז מסריח, אבל זה לא יבער. אלא אם כן מקור אש חיצוני יצית את הסוללה אבל גם אז היא "לא אוהבת" להישאר דולקת. ודבר שלישי הוא שעם סוללות NMC כל הזמן מדאיג אתכם אורך חיי הסוללה. אז אתם חייבים לטעון רק עד 80% ברגיל ולא לתת למטען הסוללה לרדת מתחת ל-20% ורק במקרים חריגים לטעון ל-100%.. עם סוללות LFP, זה הרבה פחות קרדינלי. גם לסוללות LFP זה לא בריא, כמובן, אבל אפילו אם תטענו בכל פעם ל-100%, אז מכסימום אורך חיי הסוללה יהיה "רק" 20 שנה ולא 30 שנה. בכל מקרה, עם LFP, הרכב יגיע למגרש הגרוטאות הרבה לפני שהסוללה תיגמר. זה לא שאין אישיוז גם ל-LFP - צריך פעם בחודש לפחות בכוונה לטעון ל-100% כדי לאפשר ל-BMS לאזן את התאים ופעם בשלושה חודשים לבצע טעינת רקליברציה - בכוונה לנהוג עד שהסוללה מתחת ל-10% ואז לטעון לאט ל-100% כדי לאפשר ל-BMS לעדכן את טבלת מצבי הטעינה של הסוללה. בקיצור, גם ל-LFP יש כל מיני סיפורים. אבל בגדול, הנקודה השלישית היא ש- LFP הרבה יותר מתאימה לרכב מאשר NMC.
כלומר עם סוללות LFP יש גם את הנקודה של אורך החיים האדיר, גם את הנקודה של הבטיחות וגם את הנקודה שלא צריך כל הזמן להקפיד על 20-80. רצוי, זה אמנם מאריך עוד יותר את חיי הסוללה, אבל זה לא קריטי כי ממילא הסוללה תחיה מעבר לאורך חיי הרכב.. זאת הסיבה שבגללה סוללת LFP פשוט מתאימה יותר לרכב חשמלי, מאשר NMC.
עכשיו, הסוללה של ה-ET9 היא סוללת 100 קוט"ש, NMC של CATL. סוללה שתטיס אתכם לשמיים.. תרתי משמע :-).
ניו מאוד יקרה, יחסית לסיניות האחרות, מכאן מחירה. אלא שעכשיו ניתן לרכוש את ה ET 5, אף היא מכונית יוקרה פנטסטית, יד ראשונה 0 ק״מ בפחות ממחיר טסלה 3 בסיסית. לא פחות ממציאה.
אבל אני לא מסכים שאם אתה קונה היברידית, אז התחמקת :-). הערך ירד בכל מקרה. גם המחיר של ההיברידית ייפול מהרגע שרכשת - ויפול מהר. אתה לא בורח מהבעיה בכך שאתה קונה היברידית. מה שכן, לפחות יש לך טווח טוב, אתה יודע שבמקרה ההכי גרוע פשוט תעצור בתחנת דלק ותמלא..
מצד שני סוללה קטנה, אז צריך לטעון כל יום וזה מעצבן. אבל זה לא שהכל טוב בחשמליות והכל רע בהיברידיות. תמיד יש גם פלוס וגם מינוס.. המשותף הוא שבשני המקרים המחיר של הרכב אחרי הרכישה נופל - ונופל מהר.
אם למשל קנית טסלה מודל 2025 - בנובמבר (כן, בחודש הבא) תיכנס מודל 2026 עם 750 ק"מ טווח לטעינה. מה יקרה למחיר של המכונית שקנית הרגע? אז זהו. תוכל אולי לבקש חצי ביד 2 ולהתפלל שתמצא קונה. תוך חודש אחד תאבד 50% מהמחיר! איך זה קשור להיברידיות? שגם בהיברידיות, נניח קנית טיגו-8 עם 88 ק"מ טווח חשמלי. בקרוב יכנסו סוללות חדשות עם 148 ק"מ טווח חשמלי. אח"כ עם 200 ק"מ טווח חשמלי. אז מה יקרה למחיר של הטיגו-8 החדשה שלך? מי בכלל יסכים לירוק על מכונית היברידית עם "רק" 88 ק"מ טווח WLTP (שזה ריאלית 60 ק"מ טווח חשמלי) בעוד שנה? בעוד שנתיים??..
תחפשו בגוגל את הפרטים ותבינו.
תעשיית הרכב האנגלית והשוודית נמכרה לסין לפני 20 שנה.
עכשיו תעשיית הרכב הגרמנית מפטרת עשרות אלפי עובדים ומוכרת קווי יצור לסינים שייצרו על אדמת גרמניה.
זבל או לא - אתם תצטרכו לחיות עם זה.
הסיפור של ניאו בישראל: בהתחלה קנו מנורווגיה, ללא קשר לניאו עצמה, ומכרו בארץ רכב שעולה בסין 31 אלף דולר - ב343 אלף שקל. בלי אפשרות להחליף בטריה. יבואן עם תמחור מעט הזוי הייתי אומר, שלא מבין מה המילה "יוקרה" אומרת ב2025, מה גם שניאו זה לא יוקרה אלא פרימיום. אולי ET9 זה יוקרה. בסוף - ניאו זו חברת הרכב הכי איכותית בעולם כרגע. והיא תהיה גם הגדולה ביותר.
נוסע עם et5 בסין... הרכב ממש לא שקט! נסיעה ממש לא רכה... ציון 8- (שילמתי 150 אלף שקל עם 7 טעינות חינם בחודש לכל החיים... ללא בעיות שנתיים...
יתכן שהet9 יותר שקט.
מעולם לא התעניינתי במכוניות. גם סקודה סיפקה אותי. אבל מרגע שעברתי למרצדס, לעולם לא אחליף אותה לטובת צעצוע סיני שחשוד בריגול. הנסיעה כולה הנאה צרופה וסטייל.
למי הרכב הזה מיועד ,כמה ישראלים ירכשו את הרכב עם הפרסומת השיקרית
מה מתכוון המשורר משדר לנו הבלים וגיבוב שטויות ונרוץ לקנות רכב במאות אלפי שקלים רק בגלל הפירסומת ,לא מדובר בחטיף במבה ,
ראיתי פה כמה שכתבו שהכתב מגזים, ממומן וכו'. אני חושב שכדאי לחכות לרכב שיבוא ואז לשפוט. אם הרכב הפתיע לטובה מזל טוב ואם צריך ביקורת נטפל... כמה ביקורות יש פה כשאנשים בכלל לא נסעו ברכב.
רק לא הבנתי מה זה הכתבות האלו שכתוב שפורסמו לראשונה בתאריך מסויים ורק עכשיו הם גלויים?...
אין מכונית שיש לה ביצועים טובים יותר מהבנטלי החשמלי משנת 2025 עם 1,400 כ"ס ותאוצה של 1.5 שניות. ל- NIO ET9 707 707 כ"ס ותאוצה של 4.3 שניות.
יש כמה מגיבים שלא יקנו מכוניות סיניות מכיוון שסין היא אויב של ישראל והם צודקים.
12 חיים. אין מכונית מעל בנטלי ורולס רויס.
23 ו -25 קביבו. אתה טועה כי מכוניות בנזין יהיו לנצח. סוללותLi-FePO4 ו- NMC טובות יותר מסוללות Li-Ion. אתה צודק לגבי מרצדס E-Class.
49 אילן. אתה צודק וזה אותו דבר בקנדה.
57. F-35 מיוצר בארה"ב והוא טוב בהרבה מה- J10 הסיני.
58 שלמה. מרחק הנסיעה המוּצהָר של NIO ET9 הוא 650 ק"מ אך במציאות הוא 450 ק"מ.
67. השם הנכון הוא Zoe Zipper וזה מכונית מיקרו תלת-גלגלים. אל תגיב כאשר אינך יודע את השם הנכון.
גם אם המכונית מעניינת, סגנון כתיבתו של ניר בן זקן מחליא. ניתן למצוא מידע על מכונית במקומות נוספים. ולא פחות: ניר בן זקן יכול לנשק את נעליו של שי אגסי, שהקדים את זמנו, גם אם הפרויקט המרשים של Better Place נכשל.
זבל סיני משווים לזבל סיני אחר ... מה הקשר לרכב גרמני? ורכב סיני שנמכר בככ הרבה כסף ולא ישמור על הערך שלו אסור לקנות. ואתם יכולים למחוק גם את התגובה הזאת... כתבה ממומנת על זבל
לכתוב שי אגסי המגלומן זו טעות. אגסי פשוט פיתח משהו שהשוק לא היה מוכן לקלוט באותה תקופה. כעת כבר מתחילים לחקות את המודל שהקים כי אחת הבעיות ברכבים החשמליים - ההטענה (זמן ובנית עמדות)
רק לגרמנים יש מעבדה במרתף שבודקת אורך חיים של כל חלק,ואם הוא מחזיק מעמד מעל מאה אלף קילומטר הם דורשים מהיצרן להפחית את האיכות כדי שבמאה אלף קילומטר הוא יוחלף בחדש.
את זה אין ליפנים ולכן המכוניות נוסעות חצי מיליון קילומטר ללא תיקונים.
חבר שלי קנה ג'ילי מהראשונות שנחתו בארץ. משהו כמו 5 שנים? היא נוסעת כמו ביום הראשון. שום רעש, שום קרקוש, הטעינה אותה טעינה והתאוצה לא השתנתה. בקיצור, אל תזלזלו בסינים.יש לנו הישראלים נטייה חזקה להרגיש הכי חכמים בעולם. הגיע הזמן שנרגיע. הסינים הם עם עתיק ומעבר לזה, הם עם עם משמעת מטורפת וחדשנות מקורית. אתם מחשיבים אותה כאויב? אז למה כולכם מפרנסים את עלי אקספרס? או קונים כל מוצר חשמלי שמיוצר בסין? סין היא לא אויבת שלנו. היא רוצה כסף. כמו כולם. ובשביל כסף היא הולכת הכי רחוק שהיא יכולה. היא לא רואה בעיניים. נראה לכם שישראל מעניינת אותה? מה אתם מעדיפים? רכבים אירופאיים כשכל אירופה הופכת להיות מוסלמית? דווקא באירופה יכול יום אחד להיסגר הברז ולא תדעו מאיפה זה בא לכם. סין לא תיתן לחברות שמכניסות לה כסף - ליפול. תבינו את זה כבר.
אני עוקב אחריהם כבר כמה שנים (וגם הרווחתי קצת). בכל אופן מה שמעניין שם זה לא האוטו אלא החשמל של הרכב והם עושים משהו די מעניין: 1. החלפת בטריה. 2. ההחלפה בחינם (משמע: הנסיעה בחינם).
אני מאמין שתוך שנה או שנתיים הם יהיו שווים (הרבה) יותר...
מי שבענין - מומלץ להתעניין