קטגוריית הטנדרים היא אחת השמרניות ביותר בשוק הרכב, עם מספר מצומצם של מתחרים השולטים בשוק כבר שנים ארוכות, ועם נאמנות כמעט עיוורת למנועי הדיזל. בניגוד לקטגוריות אחרות, שם נכנסים לשוק עשרות מתחרים חדשים עם הנעות חשמליות, בטנדרים אנחנו ממשיכים לפגוש את אותם הדגמים - יפניים במשקל הנמוך, אמריקאים במשקל הכבד.

eTunland, הטנדר החשמלי של פוטון, מציע חבילה משתלמת במיוחד: כושר הנשיאה הגבוה בקטגוריית הטנדרים החשמליים, וחיסכון אדיר בכל מה שנוגע לאחזקה, לאחריות ולשירות, שעשוי להגיע לעשרות אלפי שקלים, עם חבילה שמותאמת במיוחד לבעלי עסקים שזקוקים לכלי עבודה עבור שימוש אינטנסיבי.
אבל ראשית, לרכב עצמו. פוטון היא חטיבת המסחריות של קונצרן באיק (BAIC, ר"ת Beijing Automotive Industry Corporation), אחת הוותיקות והגדולות בתעשיית הרכב הסינית. הטונלנד (TUNLAND) הוא טנדר המשווק במספר רב של מדינות באסיה, המזרח התיכון, אפריקה, דרום אמריקה וגם באוסטרליה ובאירופה.

הוא מצויד במנוע חשמלי-אחורי בהספק של 177 כ"ס, עם מומנט של 33 קג"מ - כוח שמאפשר לו לשנע ציוד כבד ביעילות. סוללת 88.5 קוט"ש מעניקה לו טווח נסיעה חשמלי של 450 ק"מ בתקן WLTP, ובניגוד לחלק מהמתחרים האמריקאיים - הוא לא זקוק לטעינה של כמה ימים (!) בעמדה ביתית, ומסתפק ב-8 שעות של חניה לילית לטובת טעינה מ-20% ל-100%. בעמדה מהירה תידרשו לפחות משעה לטובת מילוי מ-20% ל-80%, כך שבהפסקת צהריים רגילה תוכלו להוסיף עוד כמה מאות קילומטרים לטווח הנסיעה.
וההנעה החשמלית מספקת כמובן חיסכון יוצא דופן, שבטנדרים בא לידי ביטוי בצורה מובהקת. נהג הנוסע 250 ק"מ ביום בטנדר עם מנוע דיזל - מספר לחלוטין לא מופרך עבור טנדר עבודה - ישלם קרוב ל-50 אלף שקל בשנה על הדלק בלבד, לפני טיפולים והוצאות אחרות. נהג שייסע למרחק דומה עם טנדר חשמלי בטעינה ביתית ישלם פחות מ-10,000 שקל על החשמל.

וכמקובל בדגמים חשמליים, הטנדר של פוטון לא מתפשר על תנאי השירות לנהג ולנוסעים, עם מפרט הכולל בקרת אקלים, חלונות כהים מאחור, מסך מגע בגודל "10 השולט במערכות הרכב, מצלמת נסיעה לאחור ועוד.
בניגוד לטנדרים חשמליים אחרים המתפשרים על כושר ההעמסה, הפוטון מסוגל להעמיס 900 ק"ג, לצד כושר גרירה של 2 טון - ויותר משקל העמסה פירושו פחות "נגלות" ופחות שעות עבודה יקרות.
ואחרי הרכב עצמו, מגיעה מעטפת השירות יוצאת הדופן. זה מתחיל באחריות מלאה ל-5 שנים, ללא הגבלת קילומטרים - לעומת מגבלה של 160 אלף ק"מ אצל מרבית המתחרים, מה שבפועל מקצר את משך האחריות בטנדרים המשמשים לנסועה גבוהה. האחריות על הסוללה נדיבה אף היא מהמקובל, ומגיעה ל-8 שנים או 300 אלף קילומטרים.

בנוסף, היבואנית מעניקה לרוכשים טיפולים חינם ל-5 השנים הראשונות, כולל החלפת בלמים, מה שמייצר חיסכון של עשרות אלפי שקלים. הרוכשים ייהנו גם מביטוח חינם ל-3 שנים.
מערך השירות מבוסס על 12 ניידות שירות בפריסה ארצית, עם הבטחה לחילוץ 24/7 ורכב חליפי "מהיום להיום", כדי שהעבודה לא תושבת אפילו ליום אחד. כי זה בסוף מה שאנחנו צריכים מהטנדר שלנו - חיסכון בהוצאות וביטחון מוחלט בכך שהוא יהיה זמין לעבודה בכל רגע שנצטרך, ללא הפסקה.