אחרי למעלה מ-7,000 יחידות שנמכרו בישראל מאז 2018, מתחילה בימים אלו יבואנית מיצובישי למכור בישראל את האקליפס קרוס המחודש. רכב הפנאי הקומפקטי, שנקרא על שמה של מכונית הספורט-קופה המיתולוגית, היה הדגם הראשון של מיצובישי שהציע מנוע טורבו-בנזין מחוץ לעולמות הספורט, וגם הראשון אצל המותג שהציג את מראה הפנאי-קופה העדכני. אז מה בעצם השתנה בדגם המחודש?
.jpg)
העיצוב החיצוני של האקליפס קרוס הנוכחי עבר עדכון משמעותי, וקיבל את שפת העיצוב הנוכחית של המותג - ה-Dynamic Shield. בחזית ניתן לפגוש במגן פגוש קדמי חדש ובפריסה חדשה של יחידות התאורה, במסגרתה יחידות התאורה העליונות הפכו צרות יותר ובעצם משמשות רק כתאורת יום, ואילו התאורה הראשית עברה למקום בו שכנו פנסי הערפל. השבכה הקדמית העליונה והתחתונה הושחרו והמראה עתידני יותר ומזכיר חלק מדגמי הקונספט של מיצובישי.
.jpg)
שינוי לא פחות בולט נמצא מאחור. במיצובישי ויתרו על השמשה האחורית המפוצלת והגדילו משמעותית את השמשה לטובת שיפור הראות, הפנסים האחוריים זכו למראה תלת מימדי והם נמשכים כלפי מעלה, ואילו דלת תא המטען מציגה מראה מפוסל. בנוסף, כל הגרסאות יוצעו מעתה עם חישוקי "18 כסטנדרט.
.jpg)
מימדים
העיצוב המחודש הוביל גם לגידול משמעותי במימדים. לאורך הכללי נוספו 14 ס"מ והוא כרגע על 454.5 ס"מ, הרוחב והגובה נותרו נדיבים עם 180.5 ו-168.5 סנטימטרים בהתאמה, וגם מרווח הגחון גדל בשני סנטימטרים משמעותיים - והוא עומד כעת על 20.4 ס"מ. תא המטען גדל גם הוא, מ-448 ל-512 ליטרים, כך שהוא יספיק לכל צורך משפחתי.
(1).jpg)
יחידת ההנעה
כבעבר, ישווק האקליפס קרוס עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטרים, העושה שימוש במערכת הזרקה רב נקודתית במקביל למערכת הזרקה ישירה בלחץ גבוה. הספק המנוע עומד על 152 כ"ס, שיא המומנט הוא 25.4 קג"מ והוא זמין יותר מבעבר ומגיע כבר ב-2,000 סל"ד.
(1).jpg)
יחד עם תיבת CVT חדשה בעלת 8 יחסי העברה קבועים ומצב ספורט, המהירות המירבית עומדת על 190 קמ"ש וצריכת הדלק הממוצעת היא 11.1 ק"מ לליטר.
.jpg)
בנוסף, גרסת ההנעה הכפולה חוזרת להיצע אחרי הפסקה של כשנתיים. בזכות מערכת ה-S-AWC של מיצובישי, בגרסה הזו יהנו הרוכשים גם מיכולת נסיעה טובה יותר בשבילים וגם מאחיזת כביש משופרת על משטחים חלקלקים.
.jpg)
אבזור ובטיחות
כל הגרסאות של מיצובישי אקליפס קרוס ישווקו מעתה עם מסך מולטימדיה חדש שכולל את מערכת ה-Connected Car המשלבת גישה ל-Apple CarPlay ו-Android Auto (באמצעות טלפון נייד התומך בכך) וגם כוללת ניווט מובנה של Waze ואפליקציות נוספות על גבי מסך צף בגודל 9 אינץ'. בנוסף יציעו כל הגרסאות מצלמת רוורס, מסילות גגון, חלונות כהים מאחור, הגה וידית הילוכים מצופי עור, תאורת DRL מבוססת לד, חיישני גשם ותאורה, בקרת אקלים, 7 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעת סטייה מנתיב, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים ועוד.

גרסת ה-Executive מוסיפה מושבי בד מהודרים יותר עם אופציה חדשה לריפוד בהיר בצבע אפור בנוסף לשחור, בקרת אקלים מפוצלת, תאורת לד מלאה עם מערכת שטיפה לפנסים הקדמיים, כניסה והנעה ללא מפתח, מראת צד מתקפלות, מראה פנימית נגד סנוור, בלם יד חשמלי עם פונקציית "אוטו-הולד", שני רמקולים נוספים (6 בסה"כ), תאורה בסוככי השמש, משענת יד בשורה השנייה, בקרת שיוט אדפטיבית עם מנגנון זחילה בפקקים, התרעת רכב בשטח מת והתרעת תנועה חוצה מאחור.

מעליה הצטרפה רמת גימור חדשה שנקראת Panoramic ומוסיפה חלון גג פנוראמי כפול, הנפתח בחלקו הקדמי ומציע גם סוככים פנימיים חשמליים.
.jpg)
גרסת ה-Instyle כוללת בנוסף גם מושבים דמויי עור, חימום למושבים הקדמיים וכוונון חשמלי למושב הנהג.
.jpg)
גרסת ה-Premium מוסיפה גם דיפוני דלתות דמויי עור שחור, מושבי עור בצבע שחור או אפור, כוונון חשמלי וחימום לשני המושבים הקדמיים ותצוגה עילית צבעונית שמקרינה על גבי השמשה את נתוני הנסיעה.
.jpg)
מחירים ואספקה
המחירים של מיצובישי אקליפס קרוס יתחילו מ-154,900 שקלים (בתוספת אגרת רישוי בסך 2,121), ויגיעו עד ל-185,900 שקלים (בתוספת אגרת רישוי בסך 2,407) לגרסת ה-4X4. הזמנות ניתן לבצע כבר עכשיו, ואילו רכבים ראשונים יסופקו ללקוחות כבר במהלך הרבעון הראשון של 2022.
* התמונות להמחשה בלבד