19,433 רכבים חדשים עלו על כבישי ישראל בחודש אפריל, מספר נמוך לעומת כ-29 אלף רכבים בפברואר ובמרץ ו-47 אלף רכבים חדשים שנמסרו בינואר האחרון. ולמרות ההאטה המסוימת, שחלקה מיוחסת לחג הפסח ולמיעוט ימי העבודה, מאז תחילת השנה נמסרו בישראל למעלה מ-125 אלף רכבים חדשים - עליה של 13% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כרגיל, המספרים האלו לא כוללים אוטובוסים, משאיות, כלי רכב דו-גלגליים ורכבים שהגיעו ארצה ביבוא אישי ומקביל.

מובילת השוק היא עדיין יונדאי, למרות שרשמה ירידה קלה של 2% לעומת השנה שעברה. קיה שבמקום השני ירדה ב-5%, ואילו טויוטה השלישית צללה ב-38% לאור ההיעדרות של הקורולה מהשוק בחודשים האחרונים.

את המקום הרביעי תופסת מאזדה (16%+) ואחריה שני מותגים סיניים חדשים - BYD במקום החמישי וצ'רי במקום השישי. סקודה יורדת אל המקום השביעי למרות עליה של 10% במסירות, ואת העשיריה הראשונה משלימות מיצובישי (15%-), פיג'ו (24%+) וסוזוקי (28%+).
עליות בולטות ניתן למצוא גם אצל ג'ילי (225%+), סיאט (49%+), סובארו (53%+) ורנו (169%+). לעומת זאת, יש לא מעט מותגים שחוו ירידות - בראשם טויוטה, אך גם שברולט (12%-), ב.מ.וו (32%-), ניסאן (38%-) וג'יפ (37%-).
מתוך סך הרכבים שעלו על כבישי ישראל בשנה הנוכחית, קרוב ל-20 אלף (16%) מצוידים בהנעה חשמלית מלאה ועוד כ-7,000 מצוידים בהנעה היברידית-נטענת (כ-6%). נתח השוק של הרכבים ההיברידיים התכווץ לעומת זאת ל-11% בלבד (13 אלף רכבים), לאחר שבשנים קודמות כבר הגיע ל-20% מסך הרכבים שנמכרו בישראל.

המדינה המובילה ביצוא רכבים לישראל היא דרום קוריאה עם 19% מסך הרכבים שנמכרו כאן, אך מדובר בירידה משמעותית לעומת השנה שעברה - אז תפסו הקוריאנים נתח של 27%. לעומת זאת, נתח השוק של מכוניות מתוצרת סין זינק מ-5% בשנה שעברה ל-17% השנה.
ביתר מדינות המוצא לא חלו שינויים מהותיים. אחרי דרום קוריאה וסין מופיעות ברשימה יפן עם 13% מסך הרכבים שנמכרו כאן, טורקיה וצ'כיה עם 8% לכל אחת, ספרד עם 7% ואחריה תאילנד וצרפת עם 6% לכל אחת.
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות