נתוני מסירות הרכב מתפרסמים כאן באופן תדיר, אך אחת לשנה מפרסמת רשות המיסים דו"ח מקיף על שוק הרכב לנגזרותיו השונות. הבשורה העיקרית שתשמח את פקידי האוצר היא העובדה שההכנסות ממיסי קניה של רכבים חדשים עמדו ב-2021 על 10.8 מיליארד שקלים, עליה של 15.4% ביחס לשנה שלפניה - זאת על אף העליה בחלקם של הרכבים שנהנים ממיסוי מופחת, בעיקר חשמליים. כל זאת לפני הכנסות ממיסים על חלפים לרכב בגובה של 1.4 מיליארד שקלים ועוד מיליארדים רבים ממיסים על דלק.

מס הקנייה הממוצע עמד ב-2021 על 38 אלף שקלים ועלה ב-2022 ל-40.4 אלף שקלים. נתוני 2021 מלמדים על נסועה שנתית פרטית של כ-13,200 ק"מ, בין היתר עקב סגרי הקורונה באותה שנה. לשם השוואה, עד 2020 נשמרה נסועה ממוצעת של כ-14,500 ק"מ לשנה. מעניין לציין כי נסועת כלי רכב ירוקים - היברידיים, היברידיים-נטענים וחשמליים - גבוהה משמעותית מהממוצע: כב-25% במקרה של רכב היברידי רגיל, כ-17% יותר ברכב היברידי-נטען, כ-14% יותר ברכב חשמלי.
היחס בין שוק הרכב הפרטי למוסדי נותר כשהיה בשנים האחרונות. 59% בשוק הפרטי, כ-41% בתאגידי. באותו עניין, בסוף 2021 נעו על הכבישים כ-292 אלף כלי רכב צמודים (8% מסך כלי הרכב הפעילים בישראל), חלקם הגדול (196 אלף) בבעלות חברות ליסינג. השכר הממוצע החודשי של בעלי רכב צמוד עומד על 23.4 אלף שקלים בחודש.

וחדשות רעות ליבואנים המסורתיים, שכן כ-10,000 כלי רכב חדשים לא הגיעו דרכם. הייבוא המקביל ב-2021 אחראי לעלייה על הכביש של כ-6,300 כלי רכב, לעומת 3,300 ב-2020. בייבוא זעיר הגיעו 3,720 כלי רכב, עלייה משמעותית מ-1,650 כלי רכב ב-2019-2020.
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות