עד שיבוא המשיח ויתמלאו כבישי הארץ במכוניות נטולות הרגלי צריכה ופליטה שליליים, נסתפק בשני פתרונות ביניים חדשים מיפן. הונדה ממשיכה להוזיל את הטכנולוגיה ההיברידית באמצעות מהדורה אלקטרו-בנזינית להונדה ג'אז הקטנה. דייהטסו מנסה גישה אחרת, ותחפש להביא את תרבות ה"קיי-קארס" לישראל עם גרסת הייצור של ה-e:S Concept.
אחרי הסיוויק IMA והאינסייט המוזלת, משחררת הונדה גרסה היברידית גם לסופר-מיני המוצלחת הונדה ג'אז. לפי ההצהרות, מכונית זו עשויה להיות זולה בכ-15% מהונדה אינסייט הגדולה יותר. תיאורטית, מדובר בכ-110 אלף שקל - מחיר אטרקטיבי בהחלט. עם זאת, צריך לזכור שהג'אז הרגילה מתומחרת גבוה למדי בישראל, מה שעלול אף למנוע את הגעתה של המהדורה ההיברידית.
דייהטסו, לעומת זאת, לא מחפשת הנעות היברידיות כדי להתקרב למספרים של 30 ק"מ לליטר בנזין. הפיתרון אותו היא מציעה פשוט למדי ופופולארי מאוד בערי יפן הצפופות - מכונית באורך מינימאלי של 3 מטרים, משקל של רנו 4, ומנוע ננסי משולש צילינדרים. הגרסה היפנית כוללת יחידה בנפח 660 סמ"ק. כיוון שמכונית זו מיועדת לעמוד בתקינה האירופית המחמירה, וכיוון שהקהל הישראלי החל לגלות פתיחות מחודשת לכלי רכב קטנים (ע"ע סוזוקי אלטו ויונדאי i10) - גרסת הייצור של דייהטסו e:S נמצאת חזק בתכניות של היבואן טלקאר לשנת 2011.
ונסיים בהפתעה. מה תגידו על מכונית ספורט דו-מושבית, תלת-גלגלית ומאה אחוז חשמלית? מדובר ב-GT3 של חברת T3 Motion המוכרת לנו בעיקר מעולם הסגווי. המכונית צפויה לעלות בסביבות ה-40 אלף דולר בארה"ב, לפני הקלות מס לרכב חשמלי. המכונית מיועדת להגיע גם לישראל לכשתהיה בשלה לייצוא.
לדגמי הונדה בישראל - הונדה
לדגמי דייהטסו בישראל - דייהטסו
פורסם לראשונה ב- 01.07.10
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות