ארגון הבטיחות האירופאי Euro NCAP פרסם היום את תוצאות מבחני הריסוק של סבב מבחנים נוסף, שכלל הפעם 6 רכבים - כולם רלוונטיים לישראל. הנבחנים: וולוו C40 החשמלי ומרצדס C קלאס שכבר משווקים בישראל, קיה EV6 החשמלית ששיווקה יחל בחודשים הקרובים, אופל אסטרה ופיג'ו 308 בדורות החדשים הצפויים גם הם להגיע לישראל ופולקסווגן מולטיוואן בדור החדש.
וולוו C40, רכב הפנאי החשמלי שמבוסס על ה-XC40, קיבל גם הוא את הציון המירבי ובסעיפי המשנה ציוניו עומדים על 92% בהגנה על מבוגרים, 89% בהגנה על ילדים, 70% בהגנה על משתמשי דרך ו-89% בסעיף מערכות הבטיחות.

מכונית יוקרתית נוספת הזכאית לציון המירבי היא מרצדס C קלאס. המרצדס קיבלה ציונים מרשימים בסעיפי המשנה עם 93% בהגנה על מבוגרים, 89% בהגנה על ילדים, 80% בהגנה על הולכי רגל ו-82% על מערכות הבטיחות.

מנגד, המשפחתיות של קונצרן סטלנטיס לא הצליחו להשיג את הציון המירבי. אופל אסטרה קיבלה ציון של 4 כוכבים ובסעיפי המשנה ציוניה עמדו על 80% בהגנה על מבוגרים, 82% בהגנה על ילדים, 67% בהגנה על משתמשי דרך ו-66% בסעיך מערכות הבטיחות.
האסטרה מבוססת כאמור על פיג'ו 308 החדשה, אך גם הצרפתיה לא השיגה את הציון המירבי ומסתפקת אף היא ב-4 כוכבים. בסעיפי המשנה ציוניה עומדים על 76% בלבד בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 68% בהגנה על משתמשי דרך ו-65% בסעיף מערכות הבטיחות.

לעומת אחות נוספת לפלטפורמה, DS 4, שנבחנה פעמים – בלי ועם רדאר, ובהתאם זכאית לציון של 4 כוכבים ו-5 כוכבים, האסטרה וה-308 נבחנו עם מערכת הרדאר ובכל זאת לא השיגו את הציון המירבי. כפי שמדגיש ארגון הבטיחות האירופי, הכוכב החמישי הוא לא תמיד תלוי תוספת של מערכות בטיחות, ובמקרה של האופל והפיג'ו מדובר למעשה בציון נמוך יחסית בהגנה על מבוגרים, כאשר מן הציון נגרעו נקודות על רקע פגיעה חזיתית בחפיפה חלקית. במבחני הפגיעה מהצד או בעמוד הציונים היו טובים יותר.

רכב אחרון לסבב זה הוא פולקסווגן מולטיוואן בדור החדש, שמבוסס הפעם על פלטפורמת MQB המשפחתית והוא השיג את הציון המקסימלי של 5 כוכבים. בסעיפי המשנה זכאי המולטיוואן ל-90% בהגנה על מבוגרים, 89% בהגנה על ילדים, 69% בהגנה על משתמשי דרך ו-87% בסעיף מערכות הבטיחות.

פורסם לראשונה ב- 25.05.22
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות