הדוקאטו סיים את המבחנים בציון של 88% - גבוה ב-20% מהציון של הרכב שסיים במקום השני. ב-EuroNCAP מציינים כי המסחרית של פיאט רשמה שיפור ניכר לעומת המבחן הקודם, אז הסתפקה במדליית "ארד" עם ציון של 28% בלבד. במסגרת מתיחת הפנים האחרונה עדכנה פיאט את היצע מערכות הבטיחות של הדוקאטו, מה שהביא לשיפור המשמעותי בציון. עדכון דומה לא בוצע אצל אחיו לפלטפורמה של הדוקאטו - פיג'ו בוקסר, סיטרואן ג'מפר ואופל מובאנו - ושלושתם זכו למדליות "ארד" ולציון נמוך של 32-33%.

במדליות "זהב" זכו פורד טרנזיט ואחיו הקטן טרנזיט קסטום, פולקסווגן טרנספורטר ומרצדס ויטו, כולם עם ציונים של 61% עד 68%. במדליות "כסף" זכו מרצדס ספרינטר, רנו טראפיק, פולקסווגן קראפטר, איווקו דיילי, אופל ויואו ופיג'ו אקספרט, עם ציונים שנעו בין 41% ל-52%. השניים האחרונים הם תאומים זהים של סיטרואן ג'מפי וטויוטה פרואייס, אך המסחריות של טויוטה וסיטרואן הסתפקו במדליות "ארד" עם ציונים של 37% בלבד.

חלוקת הציונים התבצעה כאשר כל מערכת בטיחות זכתה למשקל שונה. המערכת להתרעת עייפות, שקיימת בכל הרכבים שנבחנו, זכתה למשקל של 15%, כמו גם מגביל המהירות. המערכת לבקרת סטיה מנתיב זכתה למשקל של 15%, ואילו המערכת לבלימת חירום אוטונומית זכתה למשקל של 50% מהציון הכולל - כאשר מתוכם 30% ניתנו לפונקציית זיהוי הרכבים, 10% ניתנו על זיהוי הולכי רגל ו-10% נוספים ניתנו על זיהוי רוכבי דו-גלגלי.
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות