בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

קיה פיקנטו 1.0 אוטו' – מבחן רכב



קיה פיקנטו, מהמכוניות הנמכרות בישראל, מגיעה בגרסה חדשה שמאפשרת גישה למכונית המבוקשת ברמת מחיר נמוכה מבעבר. שווה?



כתב וצילם: יתיר דוידוביץ

קיה פיקנטו היא אחת המכוניות המצליחות והמפתיעות של השנים האחרונות. היא המכונית שהפכה את קטגוריית המכוניות הקטנטנות למשהו שבהחלט אפשר לקנות כרכב שני או אפילו ראשון. מכונית המיני הנמכרת ביותר בישראל בשנים האחרונות, והמכונית הנמכרת ביותר בכלל בשנת 2013 ואחת מהנמכרות ביותר לאחר מכן.

ולמה זה מפתיע? כי למרות היתרונות הברורים שלה, הפיקנטו מעולם לא הייתה המכונית הזולה ביותר בקטגוריית הלואו-קוסט. ההפך הוא הנכון: בגרסתה האוטומטית, שהעודפה על מרבית הלקוחות, היא הייתה היקרה בקבוצה!

ועכשיו יש גם גרסת 1,000 סמ"ק במחיר הנמוך ב-10,000 שקל ביחס לגרסה החזקה שנמכרה עד היום. אז איך היא? ועל מה צריך לוותר כדי לקבל הנחה כל כך משמעותית מהמחיר של הקוריאנית?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: קיה פיקנטו


קיה פיקנטו, בנזין 1.0 ליטר, 66 כ"ס, אוטומטית, 68,900 שקל
יתרונות
חסרונות
תחושת גודל
ביצועים בכבישים הרריים
איכות נסיעה
נוחות נסיעה בעיר
התנהגות כביש
צריכת דלק

קיה פיקנטו

עיצוב

קיה פיקנטו שלנו לא שונה מכל פיקנטו אחרת. לעומת הגרסה החזקה, שזמינה ברמת הגימור EX, ה-1,000 סמ"ק משווקת רק בגרסת ה-LX – וזהו אומר שחסרים פה חישוקי מגנזיום, וזה אולי הפער המשמעותי ביותר. היא עדיין נראית טוב מאוד ובהחלט לא מהווה שום פשרה באספקט הזה.

תא הנוסעים

כניסה לפיקנטו מזכירה כניסה לבית של ההורים. לא תמיד הכל חדשני ומעודכן, אבל הכל מונח במקום מוכר ומרגיש בוגר ומסודר. הפיקנטו כבר מתחילה להתיישן בתא הנוסעים וזה ברור כשמש למי שבוחן המון מכוניות, אבל מי שלא בקיא בתאי נוסעים של המתחרות עדיין ירגיש שמדובר בסביבת נהג מוצלחת ומודרנית בהתחשב בגודל המכונית.

תנוחת הישיבה היא הטובה ביותר (לדעתי) מבין מכוניות המיני. מצד אחד היא עמוקה והאוטו עוטף את הנהג. מצד שני שדה הראייה החוצה טוב ולא יושבים "על הרצפה" כמו בחלק ניכר מהמתחרות. תנוחת הישיבה המעולה תורמת רבות לתחושת "הרכב הגדול" שהקוריאנית הפיצית מעניקה.

היות ומדובר במכונית קטנה, ובעיקר מכיוון שזו הגרסה הבסיסית בהיצע, לא פגשנו ברכב רשימת אבזור יוצאת דופן - אבל היא מכובדת בפני עצמה. 4 חלונות חשמליים, מראות חשמליות וכניסות לנגני שמע אלו תוספות שברוב המתחרות לא תמצאו. מההגה נעלמו כפתורי השליטה של מערכת השמע ורק שני כפתורי שליטה על מחשב הדרך מזכירים שבגרסאות היקרות יותר הם היו קיימים.

מושב הנהג עוטף ולחלק מהנהגים הוא היה מעט צפוף. מיותר לציין (את הפיקנטו בחנו רבות בעבר) שהמרווח לארבעה מבוגרים מפתיע לטובה. תא המטען בגודל סביר ותיק טיולים גדול + 2 תיקים קטנים מצאו את דרכם לתוכו בקלות. עגלת תינוק גדולה לעומת זאת לא נכנסה, ואם אתם הורים צעירים כדאי לבדוק היטב האם העגלה שלכם מתאימה לתא המטען של הפיקנטו.

קיה פיקנטו

נוחות נסיעה

מערכת המתלים של קיה פיקנטו נוקשה יחסית והתוצר הוא נוחות נסיעה בינונית בתוך העיר, בעיקר כשהכביש משובש מאוד או כשהמהמורות גדולות. ככל שהקצב עולה ויוצאים מחוץ לעיר, הסגנון הקשוח של המתלים מעניק ריסון טוב למרכב וגם במהירות מאוד גבוהה הפיקנטו הקטנה מרגישה יציבה וצפוייה. הנתונים הללו מצביעים, שוב, על הסיבות בגינן הקוריאנית הקטנה מרגישה גדולה ובוגרת מגודלה האמיתי.

בנסיעה מעל 100 קמ"ש הרוח תתחיל להשמיע קולות בחלון ותחת מאמץ המנוע ישמיע אף הוא את קולו.

קיה פיקנטו

מנוע ותיבת הילוכים

אז איך מרגישה הפיקנטו עם 19 כוחות סוס פחות? האמת, היא מפתיעה לטובה. המכונית מרגישה זריזה וקלילה בתוך העיר ומסוגלת לטפס למהירויות גבוהות מהממוצע בכביש שש במידה ולנהג יש מעט סבלנות.

בתנאי יום יום, גרסת ה-1.0 ליטר מצליחה לשמור על ביצועים דומים לגרסה החזקה למרות נחיתות של 250 סמ"ק, 66 סוסים בלבד ונתון קג"מ צנום. הסיבה נעוצה, כנראה, בתגובה נחושה ומיידית יותר של דוושת התאוצה ותיבת הילוכים יותר אגרסיבית. התיבה האוטומטית מעבירה הילוכים במהירות ולפעמים חובטת תחת עומס אבל בדרך כלל היא פועלת היטב ומהווה שידוך מוצלח עם המנוע.

לעיתים המנוע הקטן חושף את נקודות החולשה שלו. כאשר התנאים קשים יותר, כלומר בכבישים הרריים ובעקיפות במהירות גבוהה, ניתן להרגיש את המחסור בסוסים וקג"מ במעלה סקאלת הסל"ד. גם צריכת הדלק לא אידיאלית. מדדנו כ-12.5 ק"מ לליטר בנסיעה תובענית מאוד וכ-14.5 ק"מ ליטר בנהיגה משולבת בתנאים האופיינים לרכב מסוג זה.

קיה פיקנטו

התנהגות כביש

נחיתות הכוח בכבישים הרריים אומרת שהדרך מעלה לירושלים לא הייתה מאוד מתגמלת מבחינת ההנאה מנהיגה. הדרך למטה, לעומת זאת, הייתה חווייתית באופן מפתיע. כמו בגרסה החזקה, גם כאן המתלים הנוקשים עושים עבודה נהדרת במניעת זוויות גלגול וההגה מצליח להיות די מדוייק. הבלמים חסרי תחושה אך בולמים היטב והחרטום לא שש להרחיב קו (וגם חסר הכוח להוציא אותה לתת היגוי אפילו אם רוצים מסיבה לא ברורה). נכון שיש בחבורה מכונית או שתיים יותר מהנות מהפיקנטו אך סך הכל היא בהחלט מכונית מוצלחת מבחינה זו, ועדיין מאוד בטוחה ואוחזת.

קיה פיקנטו

סיכום

קיה פיקנטו, לאורך שנים, מצליחה למצב את עצמה מעל לקטגוריית המיני בזכות תחושה בוגרת ואבזור מרשים. הגרסה החדשה והחלשה לא מוותרת על הערכים שהפכו את גרסת ה-1.25 ליטר להצלחה גדולה, ומהעבר השני היא מנגישה את תת המותג "פיקנטו" גם לאלו שהעדיפו בעבר את אחת המתחרות היותר זולות בקטגוריה.

המגרעות הבולטות של גרסת ה-1.0 ליטר הן צריכת דלק מעט יותר גבוהה מהמקובל בקבוצה וביצועים לא מושלמים בכבישים תלולים. אלו ממש לא יפריעו לה אצל מרבית הקונים שיתניידו בה לאיטם בפקקים הנפוצים בסביבות עירוניות.

בסופו של מבחן הפיקנטו פוגעת שוב בדיוק במרכז המטרה ותקסום ללא מעט לקוחות. השם המצויין שהיא עשתה לעצמה ומבחר הגרסאות הרחב מותיר אותנו לתהות האם, כמו ב-2013, גם השנה הפיקנטו תהיה המכונית הנמכרת בישראל?


לדגמי קיה בישראל - קיה

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. זה עגלה (לת)  

,24.08.2015

2. קיה פיקנטו  מנוע עגלה, האוטו טוב ביחס לקטגוריה שלו, איפה מתיחת...

יונתן,06.12.2015
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים