בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

פיג'ו 208 דיזל - מבחן רכב



מנועי דיזל ותיבות הילוכים ידניות הם המתכון החביב על האירופאים, ופיג'ו 208 חביבה עליהם אף היא. יצאנו לבדוק כיצד השילוב הזה מסתדר עם הצרכים של הנהג הישראלי



מאת: נועם ריין
צילום: פבל צ'רניצקי

מהפכת המחירים של פיג'ו-סיטרואן בתחילת השנה הנוכחית הביאה לעולמנו את פיג'ו 208 בגרסת טורבו-בנזין אוטומטית זריזה ומהנה, במחיר אטרקטיבי של 83 אלף שקל (בזמנו). הגרסה הזו כיכבה בפרסומות, זהרה במבחני הדרכים ומשכה לא מעט לקוחות לאולמות התצוגה, אבל אנחנו שמנו עין דווקא על גרסה אחרת שהסתתרה אי שם בדפי המחירונים. לא גרסה שאנחנו רגילים לפגוש כאן בישראל, גם לא אחת שתטלטל את השוק, אבל פיג'ו 208 דיזל נשמעה לנו כמו מכונית שאנחנו פשוט חייבים לבדוק. יכול להיות שהשוק מפספס כאן עסקה נדירה, או שפשוט הגזמנו עם הפנטזיות על אירופה?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: פיג'ו 208


פיג'ו 208, טורבו-דיזל 1.6 ליטר, 100 כ"ס, 94,900 שקל (89,900 במבצעים)
יתרונות
חסרונות
צריכת דלק
תפעול תיבת הילוכים
"סחיבת" מנוע
רצועת כוח צרה
נוחות נסיעה
היעדר מערכת "עצור וסע"

פיג'ו 208 דיזל

עיצוב

הצבע השחור קצת מטשטש את קווי העיצוב המוקפד של פיג'ו 208, אך הוא אפשר לנו להציב אותה בסמוך ל-208 שחורה של אחד מחברי המערכת ולבחון בדקדוק את השינויים שעברו עליה במסגרת מתיחת הפנים. ההבדלים קטנים מאוד: גריל קדמי קצת שונה, "גבות" כרום מעל לפנסי הערפל, פס לד קטן ושלישיית פסים בתוך יחידת התאורה האחורית. עיצוב הוא עניין של טעם, אבל לטעמנו גם כיום - 4 שנים לאחר השקתה - פיג'ו 208 נראית נהדר.



תא הנוסעים

מבפנים העיצוב של ה-208 פחות מיוחד, בטח בהשוואה למכוניות צעירות כמו מאזדה 2 או רנו קליאו. החומרים איכותיים בדרך כלל, אך הגוונים שחורים והשילוב של הפלסטיק המבריק לא משדר תחושה מודרנית.

המיוחד ב-208 זו תנוחת הנהיגה. היא לא נמוכה במיוחד, אבל גלגל ההגה קטנטן והוא ממוקם קרוב מאוד לנהג, מתחת ללוח המחוונים. הסידור הזה מאפשר ישיבה קלה מול ההגה בלי הצורך לכוונן אותו כך שלא יסתיר את המחוונים, מאפשר למקם את הידיים קרוב להגה בלי לשבת צמוד לדשבורד ומעניק תחושה ספורטיבית משהו. לא כל אחד יאהב את זה. אנחנו אהבנו.

פיג'ו 208 דיזל

גרסת הדיזל של פיג'ו 208 משווקת רק ברמת הגימור הגבוהה Active, ואולי חבל שכך - שכן היא פונה מלכתחילה למי שמחפש את החסכון, כך שחלק מהלקוחות היו עשויים להעדיף גרסה פחות מאובזרת אך יותר זולה. במפרט כלולים מסך מולטימדיה מקורי ומצוין עם תמיכה בעברית, בקרת שיוט, קיפול חשמלי למראות הצד וחישוקים קלים.

המושבים הקדמיים רכים, יהיו שיאמרו רכים מדי, אך הח"מ הרגיש בהם בנוח. מאחור המרווח טוב מאוד לשני נוסעים, וכמצופה ממכונית סופר-מיני - היא לא תתאים לשלישיה, בטח לא של מבוגרים. תא המטען מציע נפח טוב מאוד וגם גישה קלה להעמסה.

פיג'ו 208 דיזל

נוחות נסיעה

פיג'ו 208 היא מכונית נוחה למדי. בתוך העיר היא סופגת היטב שיבושים, אם כי בצורה מעט רכה מדי ולא מרוסנת כמו סקודה פאביה או יונדאי i20. הרכות הזו מתבטאת בתנועה נוספת של המתלה לאחר הפעולה הראשונית, מה שלפעמים מציק ליושבי הספסל האחורי. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה משתפרת משמעותית, וה-208 נותרת יציבה, נינוחה ומרגיעה גם במהירויות גבוהות מהממוצע. בידוד הרעשים אף הוא טוב מאוד.

מי שצריך מכונית עם מנוע דיזל לטובת גמיעת מרחקים ארוכים, וחושש לקנות מכונית קטנה מטעמי נוחות, יכול בהחלט לסמוך על ה-208: נעים מאוד להעביר בה נסיעות ארוכות, והיא לא מעייפת גם אחרי זמן רב מאחורי ההגה.

פיג'ו 208 דיזל

מנוע ותיבת הילוכים

האמת היא שלאור ההיכרות רבת השנים שלנו עם פיג'ו 208, המבחן יכול היה להסתכם בפסקה הזו - שמתמקדת ביחידת ההנעה החדשה לוגמת הסולר שהגיעה לישראל לאחרונה. מדובר במנוע בנפח 1.6 ליטר, מוגדש טורבו כמובן, שמייצר הספק של 100 כ"ס ב-3,750 סל"ד ומומנט של 26 קג"מ ב-1,750 סל"ד.

שיא המומנט מגיע בשלב מעט גבוה עבור מנוע דיזל. כיום אפילו מנועי טורבו בנזין יודעים להגיע לשיא המומנט אפילו ב-1,300 סל"ד, כך שהכוח של ה-208 מגיע קצת מאוחר מהצפוי. זה, יחד עם חלוקת הילוכים מעט משונה, אומר שלמרות המומנט הגבוה מאוד של הרכב - לפעמים צריך לשחק קצת עם ידית ההילוכים כדי להגיע לנקודה בה הכוח נמצא, במיוחד בנהיגה עירונית. זה גם הופך את הזינוק מעמידה לאיטי משציפינו, במיוחד בנהיגה שמתוכננת להיות רגועה - בהתאם לאופיו של המנוע.

אחרי שמתרגלים, ניתן להפיק ביצועים טובים מאוד מהמנוע הזה. אין בעיה להאיץ בקצב שיבייש לא מעט מכוניות משפחתיות, צריך רק לדעת מתי להחליף הילוך כדי להגיע מהר לתחום הסל"ד היעיל, ולצאת ממנו מוקדם כאשר נגמר הכוח ונשארים עם הרעש.

פיג'ו 208 דיזל

בנהיגה בין עירונית מתגלה המנוע הזה בגדולתו, כוח הסחיבה שלו הוא לא פחות ממדהים. על הילוך חמישי הוא יעקוף בקלות גם במהירות תלת ספרתית ואפילו בעליה. את העליה הממושכת של כביש 443 ביצענו במהירות וללא מאמץ, כאשר המעבר מ-90 ל-120 קמ"ש התבצע בהילוך חמישי, בשקט מוחלט ועם ליטוף קל בלבד של דוושת הסולר. פעם אחר פעם הופתענו לגלות כמה קל לעקוף, להאיץ ביציאה מסיבוב או סתם לשייט במהירות פלילית. וזה עם מנוע שמוכוון לחסכון, כן?

ואם הביצועים לא מספיקים כדי לשכנע, אז נספר גם שהמנוע הזה שקט להפליא. רק בעמידה, כשהמנוע קר לגמרי, מורגש טרטור קל - בדומה לזה של מנוע ה-1.2 ליטר האטמוספרי. כמה דקות לאחר מכן כבר פועל המנוע באופן שקט לחלוטין, ולא ניתן להבחין בכך שמדובר בלוגם סולר.

ועכשיו, לתוצאות הסופיות. בקטע נהיגה בין עירוני, מתל אביב לירושלים ובחזרה, מדדנו 22.7 ק"מ לליטר. בממוצע המבחן כולו, שכלל גם נהיגה ממושכת בפקקים של גוש דן, שיטוט עירוני ופרברי וסתם קפיצות לסופר ולמשרד, מדדנו 19.2 ק"מ לליטר. פנומנאלי.

אז האם הכל מושלם? רק כמעט. דיברנו על חלוקת ההילוכים, ונציין שגם הידית עצמה סובלת ממהלך ארוך ומעט מעורפל שלא מקל על התפעול. בנוסף, במכונית שאמורה להיות קודם כל חסכונית - היינו מצפים לפגוש בהילוך שישי ובמערכת "עצור וסע" לדימום מנוע בעמידה (שקיימת בגרסת הדיזל של סיטרואן C3). שני אלה לא קיימים ב-208, וחסרונם מורגש.

פיג'ו 208 דיזל

התנהגות כביש

תמיד נהנינו לחזור לכבישים המפותלים עם ה-208, וגם הפעם היא מעלה את החיוך. יש לה אחיזת כביש מצוינת, הגה מהיר ומדויק ואפילו נטיה קלה לשובבות, עם זנב שיודע לפסוע בעדינות החוצה. מצד שני, גרסת הדיזל היא כנראה הפחות מהנה שבחבורה: האופי של המנוע לא מדרבן את הנהג לפעולה ספורטיבית, אלא דווקא להיפך, והמשקל שנוסף בחזית יחד עם המומנט הגבוה שנשלח לגלגלים מגבירים קצת את הנטיה לתת היגוי. לא משהו מורגש בדרך כלל.

פיג'ו 208 דיזל

סיכום

גרסת הדיזל של פיג'ו 208 עונה על הציפיות. היא משדרגת משמעותית את האיכויות הגבוהות ממילא של ה-208, מכונית שמתהדרת ברמה גבוהה של נוחות והתנהגות כביש - וכעת גם מציעה יחידת הנעה יוצאת דופן.

זהו לא מנוע דיזל מושלם - יש לו כושר נשימה מוגבל לעיתים ורצועת הכוח שלו צרה יחסית. אבל הביצועים נהדרים, בעיקר מחוץ לעיר ואפילו בתנאים מאתגרים, הוא שקט מאוד ובעיקר חסכוני להפליא. אם אתם מרבים בנסיעות ותיבת הילוכים ידנית היא לא מחסום עבורכם, אנחנו יותר מסתם ממליצים לבדוק את ה-208 דיזל. בשוק הישראלי עם ההיצע החד-גוני שלו, זו כמעט חובה לקחת אותה לנסיעת מבחן.


לדגמי פיג'ו בישראל - פיג'ו

למאמר זה התפרסמו 9 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. אחלה רכב. חבל רק שאין הילוך שישי (לת)  

הנהג,17.05.2016

2. פיג'ו 208 דיזל  אחלה אוטו

יונתן,17.05.2016

3. איך המזגן של הרכב ?  שלום אשמח אם תוכל להתייחס למזגן של הרכב ? איך הוא...

חס,18.05.2016

4. מנסיוני ב-2008, אין בעיה עם המזגן (לת)  

,18.05.2016

5. מדידת רעש בנסיעה  למה לא בודקים ומפרסמים נתוני מד דציבלים לכל המבחני...

אלי,18.05.2016

6. באמת חסכונית אבל..  יש לי איביזה 1.0TSI ובנסיעה מנתניה לים המלח עם פקק...

גדי,19.05.2016

7. יופי של אוטו  קניתי את הרכב לפני 4.5 חודשים. רכב נפלא. צריכת דלק...

עמוס,09.08.2016

8. 208 דיזל   יש לי את האוטו מזה 9 חודשים ונסעתי עד עד עכשיו כ 2...

ר ד,01.12.2017

9. הכי זאב בעור כבש  בבעלותי 208 דיזל כבר כמעט שנתיים. ממוצע צריכה משול...

אוהד,16.03.2019
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים