דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פיאט טיפו האצ'בק - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


לפני יותר משנה פיאט טיפו עשתה עלייה בגרסת הסדאן וזכתה לכינוי השיווקי "משפחתית מהפכנית". ככה זה כשמוכרים משפחתית במימדים נדיבים במאה אלף שקלים. כעת מגיעה אלינו גם גרסת ההאצ'בק, שמזכירה את הטיפו ההיא משנות השמונים והתשעים. אומנם לא מרובעת וקופסתית אבל עדיין שימושית ובעלת 5 דלתות. גרסת ההאצ'בק משווקת בשלוש גרסאות: 1.4 טורבו בנזין ידנית, 1.6 טורבו דיזל עם תיבה רובוטית כפולת מצמדים TCT ולבסוף הגרסה שאתם רואים בתמונות לפניכם: 1.6 בנזין עם תיבת הילוכים אוטומטית-פלאנטרית. אולי לא הגרסה הנחשקת ביותר אך כנראה זו שתהיה הנמכרת ביותר ברפרטואר.

ושום מילה על טורקיה.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: פיאט טיפו האצ'בק


פיאט טיפו האצ'בק, 1.6 ליטר, בנזין, אוטומטית, 110 כ"ס, 115,900 שקל

יתרונות

חסרונות

מרווח פנימי מצויין

יחידת כוח חסרת מחץ

נוחות נסיעה גבוהה

איכות חומרים בינונית

מערכות בטיחות

  יקרה יותר מגרסת הסדאן

פיאט טיפו האצ'בק


עיצוב וסגנון

פיאט טיפו הנוכחית לא דומה לדגם המקורי שנשא את אותו שם. עיצוב החרטום של גרסת ההאצ'בק זהה לגרסת הסדאן. נאה או לא, אתם תחליטו. מה שבטוח זה שאי אפשר לבלבל אותה עם רכב אחר. הפרופיל וקורה C במיוחד מזכירים קצת את בת הדודה, אלפא רומיאו ג'ולייטה. חישוקים קלים בקוטר 16 אינץ' מגיעים כסטנדרט ומוסיפים למראה הכללי. עיצוב יחידות התאורה האחוריות דומה מעט לאודי A3. בסה"כ הטיפו היא מכונית נאה למראה, לא מיוחדת לטוב ולרע. 
 
פיאט טיפו האצ'בק

תא הנוסעים

ההיכרות עם תא הנוסעים של הטיפו לא מתחילה טוב. דיפוני הדלתות מורכבים ממשטחי פלסטיק מבריקים ולא איכותיים במיוחד. הקונסולה בין המושבים מורכבת מפלסטיק דק וחלול. לחצני תפריט המידע על ההגה מרגישים פשוטים והמושב האחורי פשוט ללא משענת יד מרכזית. מכאן אפשר רק לעלות. 

כשמתמקמים במושב הנוח, מתחילים לשים לב גם לדברים הטובים. תא הנוסעים מרווח ומתאים למשפחה גדולה, תודות לבסיס גלגלים מכובד הנושק ל-264 ס"מ. המושב האחורי מצליח לעבור בקלות את מבחן שני מושבי הבטיחות הגדולים פלוס סלקל. תא הנוסעים לא משופע במקומות אחסון אך מה שיש מספיק. 

פיאט טיפו האצ'בק

הנדסת האנוש טובה, ותודה לאל שפקדי המיזוג נשארו בצורת חוגות יעילות. לוח המחוונים דומה לגרסת הסדאן אך צג המגע המקורי בולט מתוך הקונסולה כאילו היה טאבלט נפרד. בשלב זה עדיין אין אופציה למערכת מבוססת אנדרואיד עם ניווט. דיפוני הדלתות משלבים בד בדומה לזה שמשולב במושבים הנאים למראה.

הטיפו האצ'בק מוצעת רק ברמת אבזור אחת, וזו מצוידת היטב: יש את המולטימדיה האמורה, בקרת אקלים, מראות צד בקיפול חשמלי, מחשב דרך עם תצוגה נאה, וגם מפרט בטיחות נאה הכולל בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על שמירת מרחק ובלימת חירום אוטונומית.

תא המטען מרשים עם נפח 380 ליטר ושקע כוח 12V, אך אין בו תאי אחסון בצדדים אלא רק מתחת לשטיח, בצמוד לגלגל חלופי בגודל מלא.

פיאט טיפו האצ'בק

נוחות נסיעה

פרק הנוחות של הטיפו מתחיל במושבים. הם נוחים לשהייה ארוכה ואינם מעייפים. לא מדובר במושבים ספורטיביים אוחזים במיוחד למרות עיצובם הנאה, אבל כאן מתחיל הסיפור של מכונית נוחה במפתיע. כיול מערכת המתלים מציע פשרה בין ריסון טוב לרכות נעימה. בכבישים עירוניים נוחות הנסיעה טובה למדי אבל לא בולטת באופן מיוחד. מדי פעם הטיפו תיתקל במהמורה או מכסה ביוב סורר שלא יעשו לה נעים ויעבירו את המכה לתא הנוסעים. עם חתך 55 אי אפשר להאשים את הצמיגים, אלא את המהלך הראשוני של בולמי הזעזועים.

ככלל איכות הנסיעה בטיפו משתפרת מאוד ככל שעולים במהירות. בידוד הרעשים מרשים מאוד מחוץ לעיר ומעט מאוד רעשים חודרים לתא הנוסעים. מערכת המתלים מצליחה להיות רכה מספיק כדי לספוג את תחלואי האספלט אך גם מרוסנת מכדי שלא להתנדנד על מהמורות. אם וכאשר תעמיסו את הטיפו במלוא חופן נוסעים וציוד בתא המטען, המתלה האחורי יעמוד פחות בלחץ. 

פיאט טיפו האצ'בק

מנוע ותיבת הילוכים

לאחר שקראנו את המפרט המודפס לא ממש ציפינו ליותר מדי מהטיפו: מנוע בנפח 1600 סמ"ק עם תיבת הילוכים פלאנטרית עם 6 הילוכים, 110 כ"ס ב-5500 סמ"ק על כמעט 1400 ק"ג ו-15.5 קג"מ ב-4500 סל"ד גבוהים. זה לא מתכון למכונית זריזה. למען האמת, על הכביש הטיפו מרגישה אפילו איטית יותר מנתוניה הרשמיים. אין כאן זינוק זריז מהמקום והתיבה תואיל בטובה להוריד הילוכים רק אם ממש תמחצו את הדוושה הימנית. 

לטובתה ייאמר שהעברות ההילוכים חלקות מאוד, פרט למספר החלפות מורגשות שחשנו בזחילה נמרצת בפקקים. כנראה שאת הכינוי "ספורטיבו" נוכל להצמיד לשתי הגרסאות האחרות. הטיפו לא אוהבת לתת גז? אז שחררנו. גם בנהיגה מנהלתית רגועה (יחסית, יחסית) השילוב של מנוע אטמוספרי ותיבה פלאנטרית הביא לצריכת דלק ממוצעת לא מרשימה של 11 ק"מ לליטר. נהיגה בפקקים כבדים עם רגל כבדה יותר על דוושת התאוצה, יעלו את הצריכה ל-9 ק"מ לליטר. מעט מאכזב.
 
פיאט טיפו האצ'בק


התנהגות כביש

לאחר הפרק על יחידת הכוח ולמרות הכינוי המקומי "ספורטיבו", לא ממש ציפינו למצוא כאן הוט האצ'. אמנם אכן לא מצאנו משהו כזה אבל גם לא התאכזבנו יותר מדי. התנהגות הכביש של הטיפו ניטראלית ורק תחת עומס חריף צמיגי הקונטיננטל אקו קונטקט הירקרקים יחליטו לשחרר אחיזה. מתליה הרכים של הטיפו מאפשרים לה להעניק תחושה בטוחה מאחורי ההגה וגם פרובוקציות מצד הנהג כמעט ולא יוציאו אותה משלוותה. ההגה מדויק יחסית אך לא מעביר מידע לידי הנהג. כאשר הוא במצב סיטי, שאמור להגביר את מידת התגבור ולהקל על הנהג בנהיגה עירונית, ההגה קליל מדי ובעל תחושה מלאכותית מדי.

דוושת הבלם קרובה מדי לדוושת התאוצה וקצת מציק לנהוג עם נעליים רחבות. הבלמים עובדים טוב לאחר שימוש ממושך, יותר ממה שהורגלנו בדגמים קודמים של פיאט אך עוצמת הבלימה אינה חזקה מספיק. נדרשת לחיצה החלטית על הדוושה כדי לשתול את הטיפו לכביש.

פיאט טיפו האצ'בק

סיכום

פיאט טיפו האצ'בק היא קומפקטית מרווחת שיכולה להסיע בנוחות מצוינת משפחה על ילדיה. איכות החומרים ויחידת הכוח העצלה הן מגרעותיה הבולטות, אך יש מספיק לקוחות ששאר מעלותיה יקסמו להם יותר. למרות שהסלוגן "משפחתית מהפכנית" עדיין מתנוסס על מסגרת לוחית הרישוי של טיפו האצ'בק, היא נמצאת במלכוד. במחיר של 116 אלף שקל היא זולה יותר ממשפחתיות קומפקטיות אחרות כמו מאזדה 3, טויוטה אוריס והונדה סיוויק אך היא יקרה יותר מגרסת הסדאן שלה ומקומפקטיות מהפכניות אחרות, כמו סיטרואן קקטוס האוטומטית. אולי קווץ' משמעותי יותר במחיר הרכישה היה יכול להפיל ברשתה לקוחות נוספים.

לדגמי פיאט בישראל - פיאט

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה