דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פיאט דוקטו אוט' - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

אם מסתכלים על מספרי המכירות של הדגמים הפרטיים של פיאט, מישהו עלול לחשוב שהחברה הזו נעלמה. בשנים האחרונות החברה האיטלקית לא ממש הבריקה במכירות – ולא רק בישראל. פיאט 500 על שלל גרסאותיה עוד איכשהו נמכרת במספרים לא רעים, ופה ושם מכוניות כמו האונו והטיפו מחזיקות אותה בשווקים מתפתחים, אבל החברה הגדולה של פעם כבר לא נמצאת בגדולתה.

אבל כל זה נכון כל עוד לא מסתכלים על המצב בגזרת המסחריות. בתחום הזה פיאט לא רק שאיננה נעלמת, היא מצליחה להציג מספרי מכירות מרשימים במשך שנים רבות - וככל שזה נוגע לשוק הרכב הישראלי, היא מפגינה דומיננטיות של ממש.

כמו כל מוצר שרוצה לשמור על הבכורה בתחומו, אנשי פיאט קשובים מאוד לרחשים מהשטח ולדרישות המשתנות באופן תדיר.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: פיאט דוקאטו


פיאט דוקטו, 2.3 ליטרים טורבו דיזל, אוט' 9 הילוכים, 140 כ"ס, מ-235,000 שקלים

יתרונות

חסרונות

סביבת נהג

צריכת דלק

תיבת הילוכים

בידוד רעשים

כושר תמרון

  נוחות נסיעה

פיאט דוקטו

פיאט דוקטו הוא עמוד השדרה של פלח המסחריות בחברה האיטלקית ולאור ההתחזקות המרשימה וההיצע הגדל בתחום – בפיאט החליטו לצ'פר את הנהגים ולסדר להם חיים מעט יותר קלים. הדרך? תיבת הילוכים אוטומטית. האם היא משפרת משמעותית את היכולות של המכונית המסחרית? ומה עוד השתנה מאז הפעם האחרונה שפגשנו אותה?

עיצוב

אתם לא מחפשים פה מכונית יפהפיה והדוקטו לא הולכת לנצח בתחרות מלכת היופי הקרובה, אבל בסטנדרטים של מכוניות מסחריות היא ללא ספק נראית מוצלחת. הפנסים החייזריים זכו לאחרונה לשורות של מנורות LED אופנתיות, הגריל קיבל אף הוא מסגרת גדולה וחביבה יותר למראה במסגרת השינויים האחרונים. קו המותניים שנמתח ועוד אי אלו נגיעות קלות בהחלט גורמים לה להיות פחות משעממת – ובשביל מכונית ש-85% מהעיצוב שלה מסתיים עוד לפני שמישהו בכלל חושב לקרוא לאנשים שאוחזים בעפרון השרטוט, זה לא רע.

 
פיאט דוקטו

תא הנוסעים

סביבת הנהג של פיאט דוקאטו לא השתנתה משמעותית בתקופה האחרונה, אבל הדברים הקטנים שכן התחדשו בהחלט הוסיפו לחוויית הנסיעה.

תנוחת הנהיגה ושדה הראיה שניהם מצויינים. למושב הנהג (הידראולי בכל הגרסאות) המון אפשרויות כוונון שמאפשרות להגיע פחות או יותר לישיבה אופטימלית, אבל ההגה לא מציע מספיק אפשרויות כוונון ומאלץ את הנהג לשבת קרוב מדי. שדה הראיה נפלא קדימה ולצדדים ומאפשר להשחיל את הרכב הלא ממש קטן גם ברחובות ובסמטאות צרות במיוחד.

פיאט דוקטו

במרכז הקונסולה תמצאו מסך מולטימדיה לא גדול (7 אינץ') עם מערכת ההפעלה המוכרת של פיאט. לא מדובר במערכת הכי מתקדמת שפגשנו, אבל האייקונים גדולים מאוד ומסודרים באופן שאפילו נהגי חלוקה עסוקים במיוחד יוכלו לתפעל תוך כדי נהיגה. לראשונה המערכת מוצעת עם צימוד לאנדרואיד אוטו ו- Apple Car Play. התוספת נפלאה ותסייע רבות בשיטוטים עם רכב הובלות בעיר הצפופה.

עוד תוספת שמסייעת בנהיגה הם הכפתורים שנוספו על גלגל ההגה. הכפתורים, שמסייעים בעיקר לשלוט במערכת השמע, הרבה יותר אינטואיטיבים מהרדיו הקטן שנשלט בזמנו רק מהמכשיר עצמו.

פיאט דוקטו

נמשיך ברשימת התוספות לנקודה החשובה ביותר – מערכות הבטיחות. הרכב הגדול זכה לשלל מערכות שמרגיעות לא רק את הנהג אלא גם את בעל העסק שבו הוא עובד. בראש ובראשונה נוספו לרכב מערכת התרעה על שמירת מרחק ובלימת חירום אוטונומית. אליהן מצטרפות מערכת (מעט היסטרית יש לומר) להתרעה על סטייה מנתיב. לצידן של אלו יש גם מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, מערכת להתרעה על רכב חוצה מאחור ומערכת להתרעה על רכב בשטח מת – וברכבים בגודל של הדוקטו יש יותר שטחים מתים בצדדים לעומת רכבים קטנים יותר. לכל אלו נוסיף מערכת לזיהוי תמרורים ומצלמה אחורית עם זווית רחבה במיוחד. מרשים.

בסעיפי האבזור הכלליים נוסיף בקרת שיוט לא אדפטיבית, מזגן מכאני מעולה וחזק (וגם רועש), דיבורית בלוטות', חיישני תאורה וגשם, ומראות מתקפלות חשמלית (פריט חשוב במיוחד ברכב שמצויד בזוג מראות בגודל של אוזני פיל).

מיקום תיבת ההילוכים גבוה מאוד ובולט. בגרסה האוטומטית היא מרגישה מעט פולשנית בגלל שאין צורך במיקום כל כך נוח כשהתפעול לא תדיר. בגרסה הידנית המיקום של הידית פשוט מושלם.

פיאט דוקטו

כמו בכל רכב מסחרי גדול, תאי האחסון משחקים תפקיד חשוב בנוחות היומיומית של הנהג. בפיאט יש שני מקומות לכוסות שתיה באיזור נמוך יחסית ועוד אחד לצד הנוסע. התאים בדלתות לא גדולים ויש עוד רצף תאים גדולים יותר לאורך הדשבורד משני צידי ההגה. התא המרכזי שאמור להכיל קלסר דפים נמצא מעל הדשבורד במיקום פחות נוח, כך שנהגים ממוצעים בגובהם כבר יתקשו להבחין בתכולתו.

מי שיחליט להשתמש בשני כסאות בלבד ישמח לגלות שהמושב האמצעי הופך למגש, אליו ניתן לעגן דפים, מחברות וקלסרים ולבצע עליו לא מעט עבודה יומיומית. כיסא הנוסע החיצוני מרווח מאוד ולמרות שהוא לא נוח כמו כיסא הנהג הוא מאפשר ישיבה נוחה יחסית גם בנסיעות לא קצרות. המושב האמצעי צפוף בהרבה, בעיקר באיזור הרגלים, ועדיין הצלחנו להושיב ברכב שלושה בנוחות יחסית לנסיעה לא קצרה.

פיאט דוקטו

נוחות נסיעה

פיאט דוקטו לא מתעלה בתחום הנוחות, ובנסיעה ללא מטען הוא מרגיש די עסוק. אולי מדובר במתלים נוקשים או פשוט קצרי מהלך, שכן מעבר על פסי האטה רצוי שיעשה לאט יחסית כי יש לרכב נטיה לסגור את המתלה ולהעביר טלטול ברור פנימה. ככל שקצב הנהיגה עולה כך הנוחות של הדוקטו משתפרת, אך היא עדיין לא מצטיינת.

בידוד הרעשים סביר, ועם פודקאסט או מוזיקה טובה ברקע אפשר בהחלט להתעלם מרעשי הרקע. מצד שני, על משטחים ממש רעים או במהירות גבוהה בהחלט אפשר להבין שלא מדובר ברכב עם סטנדרט של מכוניות פרטיות. הגיוני.

בתוך העיר הדוקטו הקצר שבחנו מבריק עם רדיוס סיבוב מעולה. היכולת שלו להסתובב "על המקום" תביך כמה מכוניות מיני עירוניות למהדרין. יחד עם שדה הראיה הנהדר מדובר ברכב חלוקה עירוני פשוט יוצא מהכלל.

פיאט דוקטו

מנוע ותיבת הילוכים

למנוע נפח של 2.3 ליטרים ובמסגרת ההתחדשויות שהרכב עבר מאז פגשנו אותו פעם אחרונה במבחן סולו, הוא זכה לתוספת של 10 כ"ס – בסך הכל יש לו כיום 140.בגרסת המבחן. גם שיא המומנט השתפר במעט וכיום הוא עומד על 35.6 בטווח רחב יותר שמתחיל ב-1,400. עם שיא הספק שמגיע ב-3,600 סל"ד רצועת הכוח מעט התרחבה.

לצד המנוע בעל הביצועים המשופרים, נוספה תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 9 יחסי העברה. ריבוי ההילוכים מאפשר חלוקת הילוכים מאוד קצרה. התיבה לא איטית מדי והיא די חלקה כך שהתניידות עירונית, גם אם לא מאוד זריזה, מתבצעת היטב. חוויית הנסיעה בתוך העיר השתפרה משמעותית ולמי שלא רגיל לנסוע במכוניות רחבות או גבוהות במיוחד הורדת "כאב הראש" שנחסך עם התיבה האוטומטית שווה זהב. בכלל, הנהגים ברכבים האלו הם אנשים עסוקים על ההגה, כך שגם אתם רוצים אותם עם פחות הסחות דעת.

פיאט דוקטו

מחוץ לעיר הדוקטו צובר קצב בצורה משכנעת, לפחות כשהוא ריק. המומנט הנדיב מגיע מוקדם יותר ובמצב Power בהחלט יש תגובה זריזה וחזקה - רק תעברו את קו ה-1,400 סל"ד כי מתחתיו אין לרכב הרבה מה להציע. אם הרכב עמוס או במצב Eco הסיפור לא מלהיב, אבל הדוקטו יגיע בסוף גם למהירות בלתי חוקית.

צריכת הדלק לא הבריקה לאורך המבחן, אבל צריך לציין שהוא היה ברובו במתווה די עמוס ועירוני. בסופו עמדה צריכת הדלק המצטברת על כ-8.3 ק"מ לליטר. לתיבה האוטומטית יש את המחירים שלה.

פיאט דוקטו

התנהגות כביש

פיאט דוקטו הוא רכב צפוי ובטוח. האחיזה שלו טובה יחסית וגם בסיבובים הדוקים הוא מרגיש יותר "פרייבט" ממה שהוא נראה, זאת על אף רכינה מסויימת. ובכל זאת, שני דברים קצת הפריעו לנו: הראשון הוא הגה מאוד ארוך ומעורפל שדורש הרבה עבודה כדי להביא את הרכב למקום הנכון. השני הוא תנוחת ישיבה לא מושלמת ששומרת את הנהג קצת רחוק מדי מההגה. מעבר לזה רוב הנהגים המנוסים והלא מנוסים ימצאו את הדוקטו מספיק למשימתו ויותר מכך.

פיאט דוקטו

העמסה

איזור המטען הוא הסיפור המרכזי של הרכב, ובו עסקנו בהרחבה במבחן ההשוואתי שעשינו לו. רכב המבחן הספציפי הגיע בגרסה הקטנה ביותר בהיצע, אבל הדלתות הן אותן דלתות ומכאן שרף ההעמסה נמוך ונוח להכניס ולהוציא מהרכב ציוד כבד. בנוסף מלגזה יכולה להכניס משטח פנימה הן מהדלת הצידית והן מהדלת האחורית. הרוחב הפנימי מפתיע לטובה ובתי הגלגלים לא יוצרים "צוואר בקבוק" משמעותי.

הדלתות האחוריות נפתחות באופן מלא ובפעולה פשוטה וההטענה משם נוחה. על הרצפה יש מספר נקודות עיגון שמאפשרות לקבע ציוד כבד. הגג גבוה יחסית והרצפה עצמה קצת מחוספסת ומונעת החלקה של ציוד.

פיאט דוקטו

סיכום

כמעט בכל אספקט בין עירוני, פיאט דוקטו לא השתנה משמעותית. הוא עדיין לא מצטיין בנוחות או בבידוד הרעשים, אבל הוא מתנהג באופן מוצלח ונהנה מיחידת הנעה טובה מאוד. אבל בכל מה שקשור לנהיגה בעיר, השיפור דרמטי - במיוחד בגרסה הקטנה יחסית שנבחנה, אבל לא רק. התיבה האוטומטית הופכת אותו לכלי רכב שהרבה יותר קל לתפעל ביום יום והמימדים של גרסת המבחן יחד עם שדה הראיה המצוין מאפשרים לדוקטו לתמרן בתוך העיר בקלילות מפתיעה.

נקודה חשובה נוספת בה הרכב המגודל השתדרג היא באביזרי הבטיחות. כמעט בכל נקודה משמעותית עבור רכב בסגנון הזה - ובדגש על שטחים מתים – לפיאט יש מערכת עזר שמורידה עומס ומסייעת לנהג. יחידת ההנעה החדשה בפני עצמה השתדרגה בכוח ובמספר ההילוכים אבל מאבדת טיפה מכוחה לטובת נוחות הנסיעה עם תיבה אוטומטית – טרייד-אוף לא רע בכלל בסופו של יום.

לצפייה בכל דגמי פיאט בישראל

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה