בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

פורד אקספלורר - מבחן רכב



פורד, מיקרוסופט ותעשיות דורה - כל אלה המציאו בתורם אקספלוררים ששינו את העולם. אורן דורי בחן את הגלגול החדש של פורד אקספלורר, שהתגלגל רחוק מאוד מקודמיו



 
מאת אורן דורי
 
זוגתי, אמא שלה, אמא שלי, חבר וטרמפיסט, בכולם עורר פורד אקספלורר החדש שאלה זהה ולא באמת חשובה: מי באמת צריך רכב שכזה? הם הסתכלו על הפיל הלבן מאמריקה – 5 מטרים אורכו, 2 מטרים רוחבו, 2.2 טונות על המשקל – ומחשבותיהם התפזרו למחוזות פרקטיים כמו בעיות חנייה, צריכת דלק וזיהום אוויר. מי צריך רכב שכזה? בוודאי ישנם מספר לקוחות שבאמת זקוקים לשבעה מקומות סופר-מרווחים ויכולת לרדת לשטח מפעם לפעם. אבל זוהי פשוט לא השאלה הנכונה. תמצאו הרבה יותר לקוחות פוטנציאלים שלא צריכים, אלא פשוט רוצים SUV גדול, חזק, נוח, מאובזר ולוכד מבטים. פורד אקספלורר החדש עונה על כל דרישות אלו ולכן מהווה תוספת מעניינת לשוק רכבי השטח.
 

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: פורד אקספלורר

 

פורד אקספלורר, 3.5 ליטר, הנעה כפולה, לימיטד, 310,000 שקל 

יתרונות

חסרונות

מרווח ושימושיות

צריכת דלק

  אבזור

הנדסת אנוש

  מחיר

 


פורד אקספלורר – נוחות
 
הדור הראשון לשושלת האקספלורר הוצג ב-1990. אותו אקספלורר חלוצי היה האחראי העיקרי לגל רכבי השטח שהציף את ארה"ב באותה תקופה ולא שכך עד היום. עד כה שמרו מחליפיו על התצורה המקורית של שלדת סולם ועיצוב רבוע. פורד אקספלורר 2011, לעומתם, כבר הולך בגלוי אחר תכתיבי השוק המודרני. השלדה האחודה החדשה מצמצמת את יכולות השטח של האקספלורר אך משפרת ללא היכר את התנהגות הכביש ואיכות הנסיעה. הרכב כבר לא מתנדנד על כל באמפר או רוכן כמו אופנוע בפניות. בולמי האקספלורר בולעים את מרבית תחלואי הכביש ומותירים את הנוסעים שלווים. מושבי העור גדולים ונוחים, גם אם אינם מספקים תמיכה מושלמת לגוף. לתנוחת הנהיגה הגבוהה מתרגלים מהר, כי ככה זה עם דברים טובים. מרווח המחייה מצויין לכל הנוסעים, אפילו בשורת המושבים השלישית. ואחרי כל זה, איכשהו נותר עדיין תא מטען בנפח מכובד.
 
 
פורד אקספלורר. פיל לבן, אבל שימושי / צילומים: אור גרוס 
 
פורד אקספלורר - ביצועים
 
ששת הבוכנות במנוע האקספלורר מפמפמות 290 כוחות סוס ו-35.2 קג"מ של מומנט. פורד אקספלורר הוא רכב מהיר, לא במובן של "זריז" אלא של "עוצמתי". בעיטה בדוושת הגז תפר את הנסיעה השקטה בגרגור בשרני, מד הסל"ד הדיגיטלי יזדקר והמנוע ישסה את סוסיו בכל אחד מארבעת חישוקי ה-20 אינץ' העצומים. די והותר כוח זמין ממתין תחת רגל ימין בכל סיטואציה על הכביש. מנוע ה-4.7 ליטר של האקספלורר היוצא הומר ביחידת 3.5 ליטר כדי לצמצם בתצרוכת הדלק. זה עזר, אבל לא באמת. בתנאי המבחן האינטנסיביים צרך הרכב ליטר בנזין על כל 6 קילומטרים.
 

 
פורד אקספלורר – יכולת שטח
 
למרות שבפורד החליטו להוציא את האקספלורר מהשטח ולהתמקד ביכולות הכביש, עדיין יעקוף הרכב מתחרות כמו שברולט טראוורס או ניסאן מוראנו בדרך לקרחת היער. את בקרת השטח בדקנו רק במצב "חולות", שכן לא מצאנו בוץ או שלג בספטמבר ישראלי כדי לבחון עליהם את יתר המצבים. עם המעבר ל"שלדת כביש" והוויתור על הילוך הכוח, כבר לא מיועד האקספלורר לעכברי שטח טכני, אלא לקהל הרחב המבקש בסך הכל לטייל בשדות מדי פעם. בנהיגה זהירה תוכלו להגיע איתו מספיק רחוק כדי לשכוח מטרדות האספלט. ומי שאינו מעוניין, יוכל לבחור בגרסת ההנעה הקדמית ולחסוך כמה עשרות אלפי שקלים.

פורד אקספלורר – אבזור ופינוקים
 
נעים להעביר נסיעה ארוכה באקספלורר, בייחוד בגרסת ה-Limited המאובזרת. מכוונים את בקרת האקלים המפוצלת – 17 מעלות עבורי, 26 עבור הצלמת – פותחים את ה"סאנרוף וחצי" ונהנים מניל יאנג דרך תריסר רמקולים. קיימת באקספלורר גם הפעלה קולית (באנגלית) למערכות השונות, כמו מיזוג האוויר או מערכת השמע. זהו גימיק נחמד אך שימושי פחות מהתפעול הרגיל. הבעיה היא שבאקספלורר, כמו גם ברבים ממתחריו, שפע האבזור גורר ריכוזיות יתר של הפקדים במערכת מולטימדיה אחת שאינה אינטואיטיבית ודורשת הסתגלות.    
 

תא נוסעים מרווח ומאובזר במיוחד / תמונת יצרן
 
רשימת האבזור נמשכת ללא סוף עם חימום וקירור למושבים, התנעה מרחוק דרך השלט, כוונון חשמלי למושבים ולדוושות, מצלמת רוורס, GPS, מערכת לחנייה אוטומטית, בקרת שיוט, דיבורית בלוטות' מובנית ועוד. היו גם שתי מערכות שברכב המבחן לפעמים עבדו ולפעמים לא – הזכרונות למושב הנהג והגבלת המהירות האלקטרונית. כשמתעייפים מהנסיעה הארוכה ניתן לעצור בצד וללחוץ על כמה כפתורים וידיות שהופכים את שורות המושבים האחוריות למיטה זוגית. שכבו בנחת וצפו בסרט באמצעות מסכי ה-DVD המותקנים על גב משענות הראש של הנהג והנוסע הקדמי.
 

 
פורד אקספלורר – מחירים וסיכום
 
יתרונו הגדול של פורד אקספלורר החדש אינו טמון במנוע החזק ולא באבזור השופע, אלא בתמחור. המחיר נע בין 240 אלף שקל עבור גרסת ה-2X4 הבסיסית ל-310 אלף עבור ה-4X4 המאובזרת שבחנו. זול יותר מקרוסאוברים מתחרים כשברולט טראוורס וכן מרכבי שטח פופולאריים כטויוטה לנד קרוזר. פורד אקספלורר הוא רכב ברבע מיליון שקל עם רושם של מיליון דולר. ואם מישהו ישאל אותך בשביל מה צריך רכב שכזה – ענה שלא צריך, אבל כדאי.
 

לדגמי פורד בישראל – פורד

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. מה עם מנועי דיזל  הדיזל הרבה יותר חסכוני ואם אין ברכב הזה מנועי דיזל...

ארי,21.09.2011

2. לא צריך אבל כדאי  משפט ענק לרכב ענק פשוט תענוג צרוף לנהוג ברכב הזה ו...

אחד שיש לו כזה,07.11.2011

3. לרכוש את הפורד?  האם היית ממליץ לרכוש את הפורד? האופציה השניה היא ...

אחד ששוקל מאוד לרכוש,08.10.2013

4. הרכב האולטימטיבי   אחד הרכבים הטובים ביותר שנסעתי אליהם חזק מאובזר נו...

איתן,09.06.2015
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים