בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

סוזוקי ויטרה - מבחן וידאו



סוזוקי ויטרה, הוא ולא הקרוסאובר, אמור לשים את סוזוקי על מפת הג'יפונים הקטנים. האם הוא מסוגל לשחזר את ההצלחה של אחיו הגדול?



מאת: נועם ריין
צילום ועריכת וידאו: שלו שטיינבאום
צילום סטילס: פבל צ'רניצקי

"נראה טוב", "חמוד", "מעניין". התגובות הראשונות שקיבלנו על סוזוקי ויטרה היו חיוביות בסך הכל. אבל בשלב השני הגיעו התהיות: "בשביל מה הם צריכים את זה? עוד ג'יפון?" וכמובן: "מה ההבדל בינו לבין הקרוסאובר?"

בהשקה של הויטרה החדשה בפורטוגל, בה נכחנו לפני חודשים ספורים, שאלנו גם אנחנו את השאלות האלה. מבחינתם של אנשי סוזוקי הקושיות לא היו לגמרי ברורות: "ה-SX4 S-Cross היא מכונית משפחתית", הם אמרו, "ואילו הויטרה הוא ג'יפון עירוני". היצרנית היפנית תכננה את הקרוסאובר, כפי שזה מכונה אצלנו, כתחליף ל-SX4 המשפחתית הותיקה. היבואנית המקומית קפצה על המציאה כמוצאת שלל רב, הגדירה אותו כקרוסאובר, ושלחה אותו להתחרות (בהצלחה רבה) בניסאן ג'וק וחבריו. עכשיו, כמעט שנתיים מאוחר יותר, מגיע הרכב שבאמת אמור לשים את סוזוקי בזירה הזאת.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סוזוקי ויטרה



עיצוב

אם הקרוסאובר נראה לרובנו משעמם, במקרה הטוב, עכשיו זה מובן למה: שעות העבודה של המעצבים הושקעו בויטרה, שנראה מודרני, צעיר ומתאים לסביבה שלו. הוא שומר על הקווים הרבועים והגריל האנכי, כתזכורת למסורת רכבי השטח ששווקו בעבר תחת השם "ויטרה", אבל מצד שני הוא מזוהה לחלוטין כג'יפון עירוני בזכות המימדים, החישוקים והצבעים הססגוניים.

בסביבה של ניסאן ג'וק, רנו קפצ'ור, פיאט 500X ושאר הג'יפונים החתיכים לא קל להתבלט. הויטרה בהחלט מוצא שם את מקומו, במיוחד בגרסאות הצבועות בשני גוונים (ודורשות תשלום נוסף).

סוזוקי ויטרה

תא הנוסעים

מעצבי סוזוקי המשיכו את העבודה המוצלחת גם בתא הנוסעים, אך היבואנית הישראלית בחרה לוותר על מרבית פריטי העיצוב שהפכו את הויטרה למכונית נאה. הפאנלים הצבעוניים, המסגרות המסוגננות לפתחי המיזוג ומערכת המולטימדיה המקורית והנאה נותרו בחו"ל, השעון האנלוגי הצבעוני קיים רק בגרסת ה-4X4, ואילו אנחנו נותרנו עם תא נוסעים אפרורי ומיושן. למעט בסנכרון המסורבל לדיבורית, אך המראה לא מתאים לסביבה הצעירה של הויטרה. כך גם בלוח המחוונים ובכפתורים שעל ההגה.

מנגד, הויטרה מציע רמת שימושיות גבוהה ביחס למתחריו ובכלל. בין הנהג והנוסע ספרנו לא פחות מ-5 תאי אחסון, כולל תא דו קומתי עם שקעי טעינה לסמארטפון וצמד מחזיקי כוסות. אלו מצטרפים לתאים שימושיים בדלתות ולתא כפפות קטן יחסית.

רמת האבזור נמוכה מהמקובל בסגמנט הזה, כאשר המחסור הבולט ביותר הוא באגף המולטימדיה (היבואנית מציעה מערכת בהתקנה מקומית בתשלום נוסף). פיצ'רים כמו כפתור התנעה או בקרת אקלים מפוצלת נעדרים אף הם מהמפרט המקומי, ועל מערכות הבטיחות ששוב נעלמו בדרך ארצה כבר נמאס לדבר. פיצוי הולם בתחום הזה מעניקה היבואנית בדמותה של מערכת מובילאיי חשובה.

למרות בסיס גלגלים קצר של 250 ס"מ, המושב האחורי של סוזוקי ויטרה בהחלט מספק. הכסא גבוה והישיבה זקופה, כך שאין צורך ב"שליחת" הרגליים למרחק. מרווח הראש מעולה, ולמרות מימד הרוחב הצר ניתן יהיה לאכלס את הספסל בצמד מושבי בטיחות עם ילד ביניהם. דווקא מלפנים סובלת הויטרה מנחיתות, בשל כסאות קטנים וחסרי תמיכה. תנוחת הישיבה המוצלחת מפצה על כך במשהו, בעיקר בנסיעות עירונית.

תא המטען מציע נפח טוב ומבנה מאוד שימושי, כולל מדף להפרדת גובה ותאים קטנים בדלתות. עגלה גדולה נכנסה בקלות, וגם מספר תיקים קטנים לצידה.

סוזוקי ויטרה

נוחות נסיעה

האיזון שנדרש על מנת ליצור רכב גבוה ויציב עם מתלים קשיחים, ובין הרצון לשמור על נוחות נסיעה טובה – הוא משימה מורכבת שיצרנים רבים נכשלו בה. סוזוקי ויטרה מפתיע לטובה בתחום הזה. ספיגת השיבושים אמנם לא אידיאלית, אבל צלקות הכביש עוברות ריכוך בדרך למפגש עם הנוסעים, ואין תחושה של קופצנות או נדנוד. יש לא מעט משפחתיות נוחות יותר, אך בסגמנט הג'יפונים הויטרה הוא בהחלט אחד מהנוחים.

בידוד הרעשים הרבה פחות מוצלח. רעשי דרך רבים חודרים לתא הנוסעים, מה שלא מפריע בתוך העיר אך בהחלט מטריד בנסיעות על כבישים מהירים.

סוזוקי ויטרה

מנוע ותיבת הילוכים

הסעיף הזה יכול להיות קצר במיוחד במקרה של סוזוקי ויטרה. המנוע, 1,600 סמ"ק עם 120 כ"ס, הוא אותו אחד שמותקן בקרוסאובר וכיהן גם ב-SX4. הביצועים בסדר, לא משהו לספר עליו לחבר'ה, אבל קצב ההתקדמות משביע רצון והויטרה לא מרגיש נחות על הכביש. תגובת דוושה נמרצת מעניקה תחושה של זריזות בעיר, אך ההילוכים מעט ארוכים – מה שפוגע ביכולת לנצל את המנוע מבלי לאמץ אותו בסל"ד גבוה.

התיבה האוטומטית, עם 6 הילוכים, חלקה ושקטה יותר מזו הרציפה של הקרוסאובר, וזאת מבלי לפגוע בצריכת הדלק שדומה בשני הדגמים על הנייר וגם במציאות. הקטלוג מכריז על 18 ק"מ לליטר, ואילו אנחנו מדדנו 14 ק"מ לליטר בנסיעה בין עירונית ו-12.5 ק"מ לליטר לאחר עמידה ממושכת בפקקים.

סוזוקי ויטרה

התנהגות כביש

הפתעה נעימה ציפתה לנו בין העיקולים. הויטרה אולי לא ספורטיבי או מהנה לנהיגה, אך הוא מרגיש בטוח, יציב ואוחז היטב את הכביש. המתלים הקשיחים וההגה המהיר (אך לא עצבני כמו בקרוסאובר) מאפשרים להכניס אותו בזריזות לפניות מבלי שתורגש רכינת מרכב משמעותית.

סוזוקי ויטרה

סיכום

תחום הג'יפונים הקטנים, שהרגיש בוסרי בדגמים הראשונים שיצאו לשוק, הולך ומתבגר. סוזוקי ויטרה הוא אחד מהניצנים הראשונים של המגמה הזאת. היצרנית היפנית לא מיהרה להגיב לטרנד עם ג'יפון מעוצב באיכות בינונית, כפי שעשו חלק ממתחרותיה. הויטרה נראה טוב (לפחות מבחוץ), אבל גם מפגין יכולת גבוהה בתחומים החשובים באמת: הוא מרווח, נוח למדי, שימושי וחסכוני בדלק. עכשיו רק נשאר לחכות שהיבואנית תצמצם את פערי האבזור, ויש לנו כאן ג'יפון קטן עם פוטנציאל גדול.


לדגמי סוזוקי בישראל - סוזוקי

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. למה אין איתות במראות! ביונדאי I10 יש את זה! (לת)  

,01.10.2015

2. הלך השטח, נשאר סתם רכב. (לת)  

נהג,02.10.2015

3. עינת  לא שווה את המחיר עם עיצוב כזה זול

למה לא מקבלים את העיצוב הפנימי המלא??,04.10.2015

4. סוזוקי ויטרה  שיפור גדול, רק חבל שאין יכולת שטח כמו הקודמים

יונתן,06.12.2015

5. rb  לזהר לא למסור כרטיס אשראי מחיבים בלי לחשוב

סוזוקי כפר סבא ,22.01.2016
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים