בחר רכב
רכב חדש 2017
רכב משנים קודמות

מערכות מולטימדיה במבחן: יונדאי מול טויוטה



מי מציעה יותר פיצ'רים, מי נוחה יותר לתפעול ומי תסביר לכם איך להחליף גלגל? קרב מערכות המולטימדיה הישראליות בין "המכונית המחוברת" של יונדאי ומיצובישי לבין "קונקטד" של טויוטה



מאת פבל צ'רניצקי
צילום ועריכת וידאו: שלו שטיינבאום

מערכות ה"בידור" במכוניות שלנו, בדיוק כמו "מכשירי הטלפון" בכיסים שלנו, עברו בשנים האחרונות מהפכה רבתי. הראשונות כבר מזמן לא רק מנגנות מוזיקה ורדיו, והאחרונים כבר מזמן משמשים להרבה יותר מאשר שיחות בין אנשים. מערכות המולטימדיה הפכו למרכז העצבים של המכוניות שלנו, ליחידת השליטה העיקרית בהן תוך שהן מרכזות בתוכן אינספור אפשרויות ומערכות, ועוד יותר מידע ופיצ'רים.

מבחן השוואתי מערכות מולטימדיה

אבל בגלל שאנחנו מדינה קטנה ומבודדת - ואני לא מדבר כרגע על מדיניות החוץ של הממשלה שלנו, אלא על גיאוגרפיה ושפה - חלק גדול מהשירותים שיצרניות הרכב מכניסות לתוך המכוניות לא מגיעים אלינו. מערכות הניווט רק לאחרונה החלו להציע מפות ישראליות אך עדיין לא ברמה שווייז, אפליקציית הניווט הלאומית, הרגילה אותנו, ושירותים כגון OnStar, קשר עם יצרן הרכב ומרכזי השירות שלו בכלל אינם זמינים לנו.

 
אלה רק מספר מאוד מצומצם של דוגמאות שהובילו את כלמוביל, יבואנית מיצובישי, יונדאי ומרצדס, ויוניון מוטורס יבואנית טויוטה, לפתח מערכות ישראליות למהדרין שיתאימו כמו כפפה (עוד משהו שלא נמצא בשימוש בישראל) ליד של הנהג הישראלי. כלמוביל מציעה את המערכת כמעט על כל הדגמים של יונדאי ומיצובישי למעט הקטנים ביותר, לפעמים כצ'ופר ולפעמים כחלק מהמפרט. בטויוטה תידרשו לשלם על המערכת 2000 שקלים, ושם תקבלו אותה בכל הדגמים למעט אייגו ויאריס.

המערכת של כלמוביל הושקה לאחרונה בדור חדש שהביא עימו גם חומרה חדשה לחלוטין, וזו של טויוטה פותחה לאחרונה עם מחשבה לעתיד. יונדאי סונטה, שנמצאת אצלנו במבחן ארוך טווח, קיבלה לאחרונה את המערכת החדשה של כלמוביל, אז לקחנו גם את טויוטה קורולה שעברה מתיחת פנים וקיבלה את המערכת ושמנו את מערכות המולטימדיה שלהן אחת מול השניה.

את התוצאות אתכם יכולים לראות בוידאו:

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים