דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

טויוטה ספייס ורסו - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

על תואר המכונית המכוערת ביותר יש מספר מתמודדות ראויות. בשליפה מהמותן אני יכול לציין שלוש: הדור הראשון של סיטרואן C5, סאנגיונג רודיוס וסוזוקי ליאנה סדאן. מתמודדת נוספת, שסובלת אף היא מפורפורציות בעיתיות וקווי מתאר מוזרים, נראית לפעמים מסתובבת בכבישים כשהיא עונדת לוחית רישוי אדומה משטרתית - טויוטה יאריס ורסו. מכירים? מכונית פחוסה עם פרצוף מבולבל, ספק מובילת נוסעים, ספק מסחרית.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: טויוטה ספייס ורסו

 

טויוטה ספייס ורסו, 1.3 ליטר בנזין, תיבה רציפה, החל מ- 107,900 שקל 

יתרונות

חסרונות

תא נוסעים חכם ומרווח

ביצועים בינוניים מחוץ לעיר

  צריכת דלק חסכונית

אבזור דל בגרסת הבסיס

  משפחתית אמיתית בפחות כסף

 


יאריס ורסו היא הגרסה השימושית של טויוטה יאריס, מהדור הראשון. מדובר אכן בגרסה שימושית עם חלל פנימי עצום (ביחס לגודל הרכב) למטען ונוסעים. אלא שהמכונית סבלה מפיצול אישיות פרטי-מסחרי, שכאמור התבטא בעיצוב עצוב ואף פעם לא איימה על ההצלחה של סיטרואן ברלינגו, רנו קנגו ושות'.

עכשיו מגיע הדור הבא. קוראים לו טויוטה ורסו. בארץ הגדילו והצמידו לדגם את השם "טויוטה ספייס ורסו". אולי כדי להמחיש את המרחב הפנימי, אולי כדאי להבדיל מהדגמי ורסו אחרים ואולי כי המלה ספייס נכנסה חזק לאופנת הרכב (ראה פאביה ספייס).

 

טויוטה ספייס ורסו. תדחוק החוצה את הקורולה? / צילומים: יצרן

טויוטה ספייס ורסו מבוססת גם היא על הפלטפורמה של טויוטה יאריס. אלא שהפעם מדובר בפלטפורמה של יאריס הנוכחית שהיא גדולה יותר. להבדיל מטויוטה יאריס ורסו של פעם מדובר במכונית עם הצהרת כוונות ברורה: אני לא מסחרית, אני משפחתית.          

טריקים בני 30 שעדיין עובדים

ספייס ורסו משווקת בארץ עם מנוע בנזין, 1.3 ליטרים ובשתי רמות אבזור: TERRA, GLI. המחיר מתחיל ב-108 אלף שקל ל"טרה" ומגיע ל-113 אלף שקל ל-GLI. ההבדל בין הגרסאות הוא כמובן באבזור: 2 חלונות החשמל ב"טרה", לעומת 4 חלונות חשמל ב-GLI. בנוסף, GLI מכילה שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה, רדיודיסק מקורי, משענת יד לנהג, מנגנון כיוון הגה לעומק (ולא רק לגובה), מגירת אחסון מתחת למושב הנוסע הקדמי, כיס בגב המושב לצד הנהג.

 

המנוע של ספייס ורסו מעביר את הכוח לגלגלים דרך תיבת הילוכים רציפה. התיבה הזאת חסכונית יותר בדלק וזולה יותר לייצור בהשוואה לתיבה אוטומטית פלנטרית מסורתית. צריכת הדלק לפי הצהרת היצרן היא 19.2 ק"מ לליטר. בפועל המכונית שותה בקצב של כ-14 ק"מ לליטר, שזה עדיין נתון מרשים.

דרגת הזיהום של המכונית היא 2 בלבד. לשם השוואה דרגת הזיהום של טויוטה קורולה היא 7 (ככל שהמספר נמוך יותר כך המכונית מזהמת פחות).

המנוע של ספייס ורסו משחרר הספק מרבי של 99 כ"ס. נתון התאוצה הרשמי הוא 13.7 שניות ל-100 קמ"ש. לא מדובר בחורכת אספלט אבל אני לא מוצא שום סיבה להתלונן. הסיפור של ורסו הוא לא המנוע והתאוצה אלא הספייס. המכונית הזאת משתרעת לאורך של 399 ס"מ. לשם השוואה, טויוטה קורולה משתרעת לאורך של 454 ס"מ. ההפרש הזה משמעותי. פירושו קלות רבה יותר בתמרון עירוני וכמובן באיתור מקום חניה פנוי. אלא שהאורך המקוצר הזה לכאורה לא בא על חשבון חלל פנימי. בזכות מבנה מיניוואני קופסתי וגבוה - ורסו מתנשאת לגובה של 159.5 ס"מ (12 ס"מ יותר מקורולה) מתקבל חלל מרווח ועוד יותר מכך תחושת חלל מרווח.


 

את הטריק הזה של הגבהת המכונית ליצירת חלל פנימי יישמו כבר לפני 30 שנה בפיאט אונו. בעידן הנוכחי לוקחת תעשיית הרכב את הגישה הזאת צעד אחד קדימה. התוצאה היא מכונית כלאיים שהיא הכלאה בין מכונית קופסתית, בתצורה מסחרית בכיכול, לבין מכונית להובלת נוסעים. תופעת המיניוואן, מיניוואן קומפקטי ומיני- מיני ואן או מיקרוואן הולכת ומתפשטת ומאיימת לדחוק הצידה את הארכיטקטורה המסורתית של המכוניות. ובאמת למה לקנות קורולה סדאן גדולה וארוכה כשאפשר לקנות טויוטה ספייס ורסו, קלה יותר, חסכונית יותר ובעלת ניצול מרחב פנים יעיל הרבה יותר.

תעשיית הרכב היא תעשייה שמרנית מאוד, קצב השינויים הוא איטי בסדרי גודל בהשוואה לתעשיית האלקטרוניקה. אבל השינויים בוא יבואו. טויוטה ספייס ורסו היא חלק מגל של מכוניות קופסתיות ויעילות, אבל גם מושכות ונאות, שמאיימות לחולל שמות בתפיסה השמרנית של הנהגים: סקודה רומסטר, קיה סול, ניסאן נוט, סיטרואן C3 פיקאסו. ועל זה צריך לומר, יש תקווה. הסיכום של המבחן הוא פשוט: טויוטה ספייס ורסו היא מכונית חכמה, נכונה ומומלצת.

לדגמי טויוטה בישראל – טויוטה

 

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה