דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

גי'פ צ'ירוקי (מתיחת פנים) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

כשהצ'ירוקי הנוכחי הושק, בלתי אפשרי היה להתעלם מהאמירה העיצובית שהוא הציג. בניגוד לשאר דגמי המותג שנצמדים למראה המסורתי של ג'יפ, הצ'ירוקי שבר את המסורת והציג מראה הרבה יותר אתלטי וקליל. העובדה שהוא התבסס על הפלטפורמה של אלפא רומיאו ג'ולייטה בוודאי סייעה לו בהקשר הזה.

מתיחת הפנים של הצ'ירוקי, שהגיעה לישראל כבר לפני למעלה משנה, מבצעת פניית פרסה קלה ומחזירה את העיצוב לשורשים השתולים עמוק בשטח. הצ'ירוקי המתוח הוא סולידי יותר ופחות מתבלט בעיצוב, אך משדר את תדמית המותג המתחברת מיד לעולם השטח המחוספס. מעבר לכך הצ'ירוקי המעודכן מצטייד במנוע ה-2 ליטרים המוגדש טורבו של אלפא רומיאו, ובנוסף מפרטי האבזור התרחבו והם כוללים עכשיו גם מערכות בטיחות רבות וחשובות. הגיע הזמן למבחן, לא?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: ג'יפ צ'ירוקי


ג'יפ צ'ירוקי, טורבו-בנזין 2.0 ליטרים, 272 כ"ס, אוט' 9 הילוכים, 279,900 שקלים

יתרונות

חסרונות

יחידת הנעה

תא נוסעים מיושן

אבזור

צריכת דלק

יכולת שטח לא רעה

  יכולת שטח לא מצוינת

ג'יפ צ'ירוקי

עיצוב

באופן כללי לדגמי ג'יפ יש אפקט הגעה מרשים. העיצוב הקשוח עם גריל 7 הפסים מזוהה מיד עם המותג. צ'ירוקי עכשיו מתחבר מחדש לתדמית הזו ומייצר בדיוק את הרושם הזה. הוא אמנם סולידי מבעבר ואף סולידי ביחס לאח הגדול, אך עדיין מספיק בולט וייחודי ביחס לים הג'יפונים שמסביב. החזית קשוחה ו"ג'יפית" יותר, ומשהו ברכב נראה הרמוני וקל יותר לעיכול.

מבפנים העיצוב מאוד מוכר מאחר ואין שינויים מהותיים. יש שיפור מסוים בהגשת התא מבחינת הגוונים, וגם החומרים מעט איכותיים יותר אבל בזה מסתכם השינוי. איכות ההרכבה לא שופרה משמעותית וביחד עם עיצוב שקצת מתיישן, מתגבש כאן תא נוסעים פחות מרשים ביחס למה שמקובל למצוא ברכבי פנאי-יוקרה אחרים. 

ג'יפ צ'ירוקי

תא הנוסעים

המושבים המתכווננים חשמלית בגרסת הלימיטד הנבחנת, מאפשרים כוונון מדויק ומייצרים תנוחת נהיגה גבוהה, נוחה ושלטת. בגרסה זו המושבים מצופים בעור שחור עבה ואיכותי, לוגו המותג מוטבע בהם בהידור והם כוללים חימום וחשוב מכך - קירור (יעיל במניעת הידבקויות בימים אלה). המושב עצמו נוקשה למדי וכולל כרית תמיכה מתכווננת היטב לגב התחתון. 

ג'יפ צ'ירוקי

הנדסת האנוש כאן לא מצטיינת וזה מתבלט על רקע האבזור העשיר, עומס המערכות השונות וצפיפות המידע בלוח המחוונים. גם מערכת בקרת השיוט (שכוללת גם פונקציה אדפטיבית) מצריכה קצת הסתגלות.  דווקא הכפתורים הנוספים בחלקו האחורי של ההגה, המיועדים לשליטה על המדיה, התגלו כיעילים.

ג'יפ צ'ירוקי

בנוסף למה שכבר הוזכר, מפרט האבזור של גרסת הלימיטד כולל בין היתר גג שמש פנוראמי, מערכת חנייה אוטומטית (במקביל ובניצב) וגם תא מטען עם פתיחה חשמלית בהושטת רגל.  ברשימת אביזרי הבטיחות מציע הצ'ירוקי הבכיר בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב ומערכת Blind spot עם התרעה על תנועה חוצה מאחור. 

ג'יפ צ'ירוקי

הספסל האחורי מציע מרווח מצוין לשניים, בכל מובן. המושב האמצעי פחות נוח עקב בליטה שנוצרת על ידי משענת יד מרכזית ותעלה שעוברת בין רגליו של הנוסע. מצד שני ישנם פתחי אוורור עבור היושבים מאחור. 

תא המטען משובח בכל היבט, עם נפח של 570 ליטרים, דלת חשמלית  ומספר פיצ'רים פרקטיים.

ג'יפ צ'ירוקי

נוחות נסיעה

מיד כשמתחילים לנהוג בצ'ירוקי, פעולת המתלים מצהירה על כך שמדובר ברכב שטח ולא באותם ג'יפונים שמתיימרים לתת תחושה של מכונית כביש. תנועת המרכב והמתלים מורגשת, בצורה איטית ורכה משהו. בנסיעה עירונית וגם בנסיעת שטח זה מצוין ומייצר רמת נוחות גבוהה. ספיגת המהמורות מצוינת ולא נוצר נדנוד מוגזם, למרות הרכות הבסיסית. 

מחוץ לעיר, ככל שהמהירות עולה ובמיוחד כשהכביש משתבש, כך גם רמת הנוחות נפגמת בגלל מחסור בריסון המייצר מדי פעם נדנוד ורעשי מתלים מורגשים יותר. באופן כללי תא הנוסעים נותר די מבודד מרעשי החוץ והנסיעה נעימה ושקטה בכל תנאי הדרך. נציין גם כי התמרון העירוני מעט מסורבל בגלל הגה כבד משקל ויכולת תמרון סבירה בלבד.

ג'יפ צ'ירוקי

מנוע ותיבת הילוכים

מערכת ההנעה כאן מתבססת על מנוע שנשלף מהמדף של אלפא רומיאו, וזהו אותו מנוע שמשמש גם את הרנגלר הקשוח. מדובר במנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטרים, עם 272 כוחות סוס ומומנט של 40.7 קג"מ. כל הכוח הזה מועבר לארבעת הגלגלים ומייצר חתיכת קטר אסרטיבי. 

ג'יפ צ'ירוקי

לחיצה על הגז מייצרת תגובה מיידית בכל שלב. הגיר בעל תשעת יחסי ההעברה מגיב היטב ובמהירות, ומייצב את מחט הסל"ד במקום הנכון כך שתמיד יש עוד כוח ועוד תחושת דחף. ביחס לגרסאות קודמות של הצ'ירוקי שצוידו במנוע 2.4 ליטרים אטמוספרי - ואפילו ביחס לגרסת ה-3.2 ליטרים הישנה -  גרסת ה-2.0 ליטרים המוגדשת של הצ'ירוקי מרגישה כמו היהלום שבכתר. 

העניין הוא שלכל הכוח הממכר הזה יש מחיר בתחנת הדלק. בסוף המבחן התייצבנו עם נתון צריכה ממוצע של 8.5 ק"מ לליטר, וזה עוד כשהפגנו אחריות וחסנו על דוושת הגז. 

ג'יפ צ'ירוקי

התנהגות כביש

הנעה כפולה וצמיגים רחבי סוליות הם מתכון להרבה אחיזה, שמתמודדת בכבוד אפילו עם ניסיון לייצר פרובוקציות. התנהגות הצ'ירוקי צפויה ובטוחה. ההיגוי מהיר תגובה וגם השלדה מוצלחת באופן יחסי. עם זאת, משקל ההגה כבד והוא מלאכותי בתחושה. הצ'ירוקי הוא רכב נשלט, בטוח ואפילו דינאמי במידה, אך המאסה שלו מורגשת בעיקר בבלימות ובסיבובים חדים המייצרים רכינה די משמעותית.

ג'יפ צ'ירוקי

יכולת שטח

למרות ה-DNA של מותג ג'יפ, הצ'ירוקי לא מתיימר להיות רנגלר ואפילו לא גרנד צ'ירוקי. בעבר שווקה כאן גרסת הטריילהוק שממוקדת יותר ביכולות השטח, אבל בגרסה הנבחנת כאן, הצ'ירוקי מסתפק ביכולת בסיסית יותר. גלגלת המצבים הממוקמת ליד מוט בורר ההילוכים מאפשרת לבחור במצב המכונה בוץ / חול. בחירה במצב זה תאפשר לכם לצלוח תנאי שטח בעלי אחיזה נמוכה, כל עוד אינם טכניים מדי. הנתונים הפיזיים של הצ'ירוקי מצוינים מבחינת זוויות המרכב ומרווח הגחון, אבל מהלך המתלה מוגבל והמפרט בגרסאות שמשווקות בישראל כיום לא כולל הילוך כוח או נעילת דיפרנציאל. בכל מקרה, הצי'רוקי מתנהל בשטח בנינוחות, המתלים סופגים היטב את המהמורות והמומנט הרב משרת אותו היטב.

ג'יפ צ'ירוקי

סיכום

ג'יפ צ'ירוקי הוא כבר לא שחקן צעיר, אבל הוא בהחלט השתפר והתקדם במסגרת מתיחת הפנים האחרונה. העיצוב השתדרג, תא הנוסעים שופע אבזור ומרווח, מערכות הבטיחות מקיפות, מנוע הטורבו חזק מאוד וגם נוחות הנסיעה טובה בדרך כלל.

עם זאת, צריך לזכור כי למרות שבישראל ג'יפ נחשב למותג יוקרה, הצ'ירוקי לא מציג רמת איכות ועידון שדומה למה שמקובל למצוא במותגי יוקרה אחרים. תא הנוסעים שלו לא איכותי כמו אלו שתפגשו בוולוו או באודי, וגם איכות הנסיעה לא באותה הרמה. אבל בסופו של יום יש לצ'ירוקי שני יתרונות בולטים ומשמעותיים שאין למתחריו: יכולת שטח לא מבוטלת ומחיר שכמעט שייך לקטגוריה אחרת. אלו עשויים להפוך אותו לרכב רלוונטי עבור לקוחות לא מעטים.


לדגמי ג'יפ בישראל - ג'יפ

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה